مقاوم‌سازی ۵۱ درصد منازل روستایی خراسان جنوبی حرکت جهادی است

ایرنا پنج شنبه 26 فروردین 1400 - 18:22
بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مقاوم‌سازی ۵۱ درصد منازل روستایی استان طی سال‌های اخیر نشان از حرکت جهادی، جهش‌وار و انقلابی دارد و بهسازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم باید با جدیت دنبال شود.
مقاوم‌سازی ۵۱ درصد منازل روستایی خراسان جنوبی حرکت جهادی است

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد و دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام برگزار شد، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به توسعه روستاها توجه ویژه‌ای داشته و عملکرد مطلوب بنیاد مسکن در استان محصول مدیریت مدیرکل و تلاش همه همکاران مجموعه است.

وی به اقدامات ارزنده خیرین مسکن‌ساز در رفع اصلی‌ترین نیاز مردم اشاره کرد و گفت: در طول حیات ایران اسلامی، مردم به واسطه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، کارهای خداپسندانه زیادی کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این اقدامات بعد از پیروزی انقلاب با جدیت بیشتری در زمینه‌های مختلف راه، مسکن، درمان و مدرسه‌سازی ادامه یافت که بسیار ارزنده و تاثیرگذار است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای توجه به چنین اقداماتی شکل گرفته است و امام خمینی (ره) و مردم در پی این بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی در کشور مستقر شود که به دنبال رفع استضعاف و محرومیت باشد و در مناطق کمتر برخوردار، پایه‌های امکانات و رفاه عمومی را تقویت کند.

ملانوری گفت: با همین دیدگاه بود که همان روزهای نخست استقرار نظام جمهوری اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ابتکار امام خمینی (ره) شکل گرفت.

وی افزود: تشکیل بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همه به جهت این بود که هدف انقلاب و توسعه خدمات به اقصی نقاط محروم کشور اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه مسکن، اصلی‌ترین نیاز بشر است گفت: تامین مسکن امن و مقاوم به عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازها، از اهداف نظام و اقدامات اصلی  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

ملانوری اظهار داشت: با همت جهادی کارکنان بنیاد مسکن، بخشی از نیاز در سطح استان برطرف شده اما باید تلاش کنیم در قالب برنامه سال ۱۴۰۰ بخش دیگری نیز مرتفع شود.

وی اجرای طرح هادی را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در راستای بهسازی محیط‌های روستایی عنوان کرد و گفت: در حاضر از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در ۵۸۶ روستا طرح هادی اجرا شده و تامین اعتبار لازم برای اجرای کامل آن باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها مطرح شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با ورود بنیاد مسکن به اجرای طرح هادی، سنگ بنای اقدامات عمرانی در روستاها گذاشته می‌شود.

وی گفت: با وجود همه خدمات قابل تقدیر که طی این سال‌ها در روستاها انجام شده اما متاسفانه شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم که این موضوع مخاطراتی همچون تداخل خرده فرهنگ‌ها و گسترش حاشیه‌نشینی را به همراه دارد.

ملانوری تاکید کرد: باید در قالب طرح‌های ویژه در سطح روستاها اشتغال ایجاد کنیم و زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست گزارش مبسوطی از خدمات این نهاد در استان ارائه کرد.

۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ است. ۲۱ فروردین تا ۳۱ فروردین دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام نامگذاری شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.