به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا احمدی سنگری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دو نشست تخصصی با وزرای پیشنهادی مربوط به حوزه آموزش؛ وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و علوم اظهار کرد: روز گذشته دو نشست صمیمی با آقایان باغگلی و زلفی گل برگزار و هریک از اعضای کمیسیون به جمعبندیهایی رسیدند.
وی با بیان اینکه به نظر میرسد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مسلط بر مسائل و مشکلات آموزش و پرورش نیست، افزود: این وزارتخانه برای نمایندگان مجلس از اهمیت ویژهای برخوردار است چراکه بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم به طور مستقیم با این وزارت آموزش و پرورش در ارتباط هستند و در این وزارتخانه جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد.
نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ما ملاک برنامه و سوابق اجرایی وزرای معرفی شده است، گفت: به نظر میرسد گزینهای بتواند رأی اعتماد کسب کند که از تسلط بر مسائل، برنامه و سابقه مشخصی بهرهمند باشد.
احمدی سنگری با یادآوری اینکه باغگلی تسلط کافی را بر روی موضوعات آموزش و پرورش نداشت، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش پذیرفتن بدنه وزارت آموزش و پرورش است که به نظر میرسد نگرانیهای جدی در میان معلمان با توجه بهعدم شناخت وزیر پیشنهادی از مسائل آموزش و پرورش در بدنه آموزش و پرورش ایجاد شده است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیرامون نظر شخصی خود درباره وزیر پیشنهادی علوم نیز بیان کرد: یکی از نکات مهم در خصوص وزیر پیشنهادی علوم، برنامه محور بودن وی بود؛ زلفیگل در پاسخ به سؤالات و اشکالات نمایندگان نشان داد از تسلط ویژه بر موضوعات و مسائل وزارت علوم برخوردار بوده و میتواند این حوزه را مدیریت کند.
وی با بیان اینکه گزینه پیشنهادی وزارت علوم، سالیان سال است که در این وزارتخانه سمتهای مختلفی را از کارشناس معمول تا ریاست دانشگاه را تجربه کرده تا جایی که حتی از وی به عنوان دانشمند برتر کشور یاد میشود، گفت: قطعا پاسخگویی و تسلط وی بر روی موضوعات در روز رأی اعتماد اثر خود را نشان خواهد داد.
انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م