عید میلاد مسیح (ع) به صورت مجازی در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری مهر شنبه 06 دی 1399 - 09:45
ارومیه - آیین سالروز میلاد مسیح (ع) و عشای ربانی به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی در ارومیه برگزار شد.
عید میلاد مسیح (ع) به صورت مجازی در ارومیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شهروندان مسیحی ارومیه دعاهای مربوط به این روز را همزمان با کشیش کلیسای شرق آشور در کلیسای ننه مریم، به صورت مجازی قرائت کردند.

در این مراسم که بدون حضور هموطنان آشوری به دلیل بیماری کووید ۱۹ برگزار شد، کشیش " داریاووش عزیزیان" با تبریک عید میلاد حضرت عیسی (ع) سالی توأم با سلامتی برای هموطنان مسیحی و مردم جهان از خداوند متعال خواستار شد.

مراسم عشای ربانی همزمان با کلیسای ننه مریم در کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی و کلیسای انجیلی ارومیه هم برگزار شد.

دید و بازدیدهای امسال به صورت مجازی است و به صورت حضوری و جمعی برگزار نمی‌شود، حتی تجمع سال‌های گذشته که به منظور دید و بازدید شخصیت‌ها و روحانیان در سالن بود، امسال وجود ندارد و تبریک تنها به صورت مجازی و تلفنی صورت می‌گیرد.

عشای ربانی یا آئین سپاسگزاری یکی از هفت آئین مقدس (هفت راز) است که تقریباً در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد که به آن تقسیم مقدس، راز محراب، راز خجسته هم گفته می‌شود.

در این مراسم هموطنان مسیحی با حضور در کلیسا همگام‌با دعای کشیش به انجام دعا و نیایش و احترام به مقام شامخ حضرت عیسی (ع) می‌پردازند و سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) را گرامی می‌دارند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.