سیدعیسی سهرابی، در جلسه کارگاهی مدیران دارالقرآنهای لرستان، با اشاره به اهمیت قرآن و فعالیتهای قرآنی در برنامهریزی اهداف تعلیم و تربیت، اظهار کرد: با عجین کردن دانشآموزان با قرآن، هم تحصیل و هم زندگی فردی و اجتماعی آنان را میتوانیم به اوج پیشرفت و معنویت برسانیم.
سپرست آموزش و پرورش لرستان، تجهیز دارالقرآنها، ترمیم نیروی انسانی و تبلیغ و اطلاعرسانی جذب حداکثری دانشآموزان به سمت دارالقرآنها را مهم دانست و آمادگی آموزش و پرورش لرستان برای خدمت به دارالقرآنها را اعلام کرد.
در ادامه حجتالله مؤمنی، معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در حال حاضر در شهرها و مناطق استان، ۱۵ دارالقرآن فعال داریم، گفت: از این تعداد، دو دارالقرآن به اسامی شهید لعبت نادی و نور در نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان خرمآباد و دو دارالقرآن به اسامی امام سجاد(ع) و مشکات در شهرستان دورود مستقر هستند و در بروجرد نیز دارالقرآن خاتمالانبیاء(ص)، در الشتر دارالقرآن امام خمینی(ره)، در الیگودرز دارالقرآن عترت، در ازنا دارالقرآن شهدای ازنا، در اشترینان دارالقرآن حضرت ولیعصر(عج)، در رومشگان دارالقرآن امام صادق(ع)، در پلدختر دارالقرآن باقرالعلوم(ع) و در بخش کونانی دارالقرآن نور وابسته به آموزش و پرورش هستند.
وی با بیان اینکه در چگنی نیز دارالقرآن یاسین، در دورود دارالقرآن امام سجاد(ع)، در کوهدشت دارالقرآن جوادالائمه(س) و در نورآباد نیز دارالقرآن کوثر زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارند، اضافه کرد: مخاطبان این دارالقرآنها اغلب از بین دانشآموزان و در مقاطع تحصیلی ابتدایی تا متوسطه را شامل میشود و علاوه بر این از بین اقشار دیگر جامعه و سنین مختلف نیز قرآنآموز جذب میکنند و این دارالقرآنها در سه حوزه قرآن، عترت و نماز و در رشتههای حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق، روخوانی و روانخوانی و احکام، صحیفه سجادیه و نهجالبلاغه کلاسهای آموزشی برگزار میکنند.
در پایان این جلسه کارگاهی که در ادارهکل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، مدیران دارالقرآنهای آموزش و پرورش لرستان نظرات و پیشنهادات خود برای فعالیت هرچه بهتر دارالقرآنها را ارائه دادند.
انتهای پیام