نمکی: بهار سال آینده سازنده واکسن معتبر دنیا می شویم

ایرنا دوشنبه 15 دی 1399 - 13:44
کرمان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موضوع واکسن را از سه مسیر دنبال می‌کنیم گفت: یک مسیر ساخت واکسن در داخل است و ساخت واکسن را به عنوان یک محور دنبال کردیم وتردید نداریم تا بهار آینده واکسن‌ساز معتبر دنیا می‌شویم.
نمکی: بهار سال آینده سازنده واکسن معتبر دنیا می شویم

سعید نمکی روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا استان کرمان افزود: اعتقاد داریم همه انرژی را باید برای تولید داخلی بگذاریم، پنج پلت فرم برای را برای ساخت واکسن شروع کردیم که سه فقره از آن به نتیجه رسیده است و اگر همه سلول‌ها و جانم را فدا کنم این مسیر را می‌رویم.

وی با بیان اینکه راه دوم تولید مشترک واکسن با چند کشور دیگر است تصریح کرد:  در مرحله سوم سوم خرید واکسن برای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله افراد با سن بالا، کادر درمان و گروه‌های خطرپذیر در دستور کار قرار دارد که مذاکرات زیادی در جهت با دستور رییس جمهوری و بانک مرکزی برای تامین ارز انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه به دلیل مصلحت به مردم دروغ نمی‌گویم. تاکید کرد: نمی توانیم به دلیل کاهش فضای مطالبات اجتماعی به مردم دروغ بگوییم و واکسن را از منابع غیر معتبر تهیه و تزریق کنیم.

وی ادامه داد: اگر حتی یک شوک در مملکت اتفاق افتاد من به عنوان وزیر بهداشت باید پاسخگو باشم، برخی از کشورها که واکسن زدن را شروع کردند، در حقیقت فاز سوم آزمایشات بالینی را طی می کنند و ما نخواهیم گذاشت محل آزمایش بالینی واکسن شویم.

نمکی اظهار داشت: ساخت واکسن ایرانی، به عنوان یک افتخار ملی در آینده نه چندان دور کسب می‌شود و به استحضار مردم شریف می رسانم که خودم و خانواده و نزدیکانم منتظر واکسن ملی ایرانی هستیم تا تزریق کنیم.

وی تصریح کرد: هرچند امیدهایی در ورود واکسن به کشور داریم اما باید بدانیم با واکسن هم نمی شود به مردم گفت از شر ویروس خلاص شدیم و باید بپذیریم این ویروس میهمان مستمرتری است.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح امروز وارد کرمان شد

خبر در حال تکمیل است

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.