آزادراه اصفهان-ایزدخواست با ورود سرمایه‌گذار وارد فاز اجرایی می‌شود

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 19 بهمن 1400 - 08:49
مجری آزادراه‌های جنوب و جنوب شرق کشور با اشاره به اقدامات عملیاتی برای ورود سرمایه‌گذار به بخش مهم آزادراه اصفهان-شیراز، گفت: در تلاش هستیم تا آزاد راه اصفهان - ایزدخواست که حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال-جنوب کشور به شمار می‌رود، با ورود سرمایه‌گذار وارد فاز اجرایی شود.
 آزادراه اصفهان-ایزدخواست با ورود سرمایه‌گذار وارد فاز اجرایی می‌شود

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه کمیته طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان و مدیرعامل شرکت فولادمبارکه و اهمیت اجرای پروژه‌های آزادراهی مرکز کشور با نگاه ملی و تکمیل کریدور آزادراهی شمالی-جنوبی کشور، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مردم مرکز کشور، تکمیل بخش آزادراهی شمالی-جنوبی کشور است و بخش ایزدخواست تا شیراز آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۲۲۴ کیلومتر در حال فعالیت بوده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: طول کلی این آزادراه ۲۲۴ کیلومتر بوده و کاهش حدود ۱۳۵ کیلومتر از مسیر موجود و کاهش زمان سفر به میزان حدود دو ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال و کاهش سالانه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای به میزان حدود ۱۵۰ میلیارد ریال از جمله مزیت‌های مهم آن به شمار می‌رود.

مجری آزادراه‌های جنوب و جنوب شرق کشور با بیان اینکه اجرای بخش اصفهان تا ایزدخواست این پروژه، از اهمیت بسیاری برخوردار بود و باید برای ورود سرمایه‌گذار آن اقدامات جدی صورت پذیرد، ادامه داد: آزادراه اصفهان_ایزدخواست به‌عنوان بخشی از آزاد راه شمالی جنوبی کشور در ادامه آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران احداث می‌شود و در انتها به آزادراه در دست احداث ایزدخواست به شیراز وصل می‌شود و این مسیر، جزئی از کریدور شمالی-جنوبی ترانزیتی آسیایی است.

وی ادامه داد: این آزادراه به طول ۱۱۴ کیلومتر در حد فاصله سه‌راهی مبارکه-شهرضا آغاز شده و به ایزدخواست می‌رسد و براساس مطالعات صورت گرفته، در اجرای آن، امکانات رفاهی و سایر موارد نیز پیش‌بینی شده است.

صلواتی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد نیاز است، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که با ورود صنایع استان و همچنین سرمایه‌گذاران مختلف، زمینه اجرای این پروژه مهم را در حوزه زیربنایی راه‌های کشور فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ورود سرمایه‌گذار، این پروژه در مدت چهار سال قابل ساخت و بهره‌برداری بوده و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد تا مردم بتوانند از این پروژه استفاده لازم را ببرند.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان درباره آزادراه کنارگذر غربی اصفهان، گفت: ادامه‌ آزادراه کنارگذر غرب اصفهان حدفاصل میدان کرکوند تا بزرگراه مبارکه- بروجن از پروژه‌های نیمه‌تمام استان به شمار می‌رود که با ورود سرمایه‌گذار قابلیت تکمیل و اجرا در زمان کوتاهی را دارد.

وی ادامه داد: اولویت نخست اجرایی این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر در صدد اجرا بوده و تلاش می‌کنیم که با ورود سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری هزینه‌ای بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال زمینه اجرای آن را فراهم کنیم.

صلواتی خاطرنشان کرد: آزادراه کنارگذر غربی اصفهان به‌عنوان بخش مهمی از شبکه شریانی شمال-جنوب کشور در کاهش بار ترافیک و آلودگی هوای شهر اصفهان و انتقال سریع‌تر بار و کالا و مسافر از نقاط مهم و استراتژیکی مانند مجتمع فولادمبارکه، کارخانجات ذوب‌آهن اصفهان، کارخانجات سیمان‌سپاهان و اصفهان و پلی‌اکریل و صنایع نظامی و پتروشیمی و بالاخره صنایع حاشیه رودخانه زاینده‌رود نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.