علیرضا صلواتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: قطار سریع السیر اصفهان - تهران، طرح قطار شهری، کنار گذر غرب و شرق اصفهان و احداث چند تونل بین استانی از جمله این طرح هاست که در سالجاری با جدیت دنبال می شود.
وی با بیان اینکه طرح کنار گذر غرب اصفهان تا حد فاصل میدان کرکوند شهرستان مبارکه ادامه پیدا کرده است، اظهار داشت: تکمیل این طرح تا جاده اصفهان - شیراز در دستور کار قرار دارد و بدنبال سرمایه گذار برای این طرح هستیم.
صلواتی خاطرنشان کرد: ۶۳ کیلومتر از طرح کنار گذر شرق اصفهان هم سال گذشته به بهرهبرداری رسید و ۳۳ کیلومتر حد فاصل جاده باغ رضوان تا پلیس راه مبارکه- شیراز- اصفهان در حال انجام است.
وی اضافه کرد: این طرح در ۲ قطعه کارگاهی پیشنهاد شده که یک قطعه ۱۷ کیلومتر و قطعه دیگر ۱۳ کیلومتر است و برای هر ۲ قطعه، پیمانکار مجزا مشخص شده و در حال انجام است و با دریافت مجوز زیست محیطی ادامه پیدا خواهد کرد.
مجری کل طرح های زیر بنایی استان اصفهان با اشاره به اینکه قطار سریع السیر اصفهان - تهران بعنوان یکی از طرح های مهم سال ها بر زمین مانده بود و با پیگیری های انجام شده در وزارت راه و شهرسازی، در دستور کار قرار گرفت، گفت: شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بعنوان کارفرما برای این طرح تعیین شد.
وی با بیان اینکه این طرح در تعداد قابل توجهی کارگاه در حال اجراست، افزود: اولویت کنونی، تکمیل مسیر اصفهان - قم است که به مرحله زیرسازی رسید.
صلواتی با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در این دوره برای تکمیل این طرح توسط وزیر راه و شهرسازی انجام شده است، ادامه داد: نگاه وزارت راه و شهرسازی این است که تغییر مسیر و مراحل اجرایی انجام نشود و طرح با قدرت ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به طرح قطار حومه ای اصفهان اظهار داشت: مسیرهای مختلف این طرح مشخص و ذینفعان آن تعریف شده و در مراحل مطالعاتی قرار گرفته است و در صدد هستیم که با کمک صنایع و دیگر ذینفعان طرح، از جمله شهرداری ها به نتیجه برسد.
صلواتی ادامه داد: منطقه شرق در طرح قطار شهری اصفهان کمتر مورد توجه بوده اما در طرح قطار حومه ای بعنوان یک ظرفیت مورد توجه قرار گرفته است تا بتوانیم حمل و نقل ریلی در شرق استان و شرق شهرستان اصفهان را توسعه دهیم.
وی گفت: اتصال قطار حومه ای به قطار سریع السیر و خطوط یک، دو و سه قطار شهری اصفهان هم پیش بینی شده است.
مجری کل طرح های زیر بنایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: احداث چند تونل بین استانی از جمله بادرود - کاشان و جاده های دسترسی قمصر و تقاطع های غیر همسطح برای ایمن سازی تردد نیز در حال انجام است.
۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان بعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.