محمد راستا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۲۲ میلیارد تومان برای ساخت این جاده هزینه شده است.
وی تاکید کرد: ساخت ۱۰ پل، اجرای ۱۰ کیلومتر روسازی از بخش های انجام شده طرح جاده گچساران به بندرگناوه است.
راستا با اشاره به اینکه این طرح در کیلومتر ۳۷ تا ۵۲ جاده گچساران به گناوه در حال ساخت است اظهار داشت:عملیات اجرایی ساخت جاده رگ سفید به گناوه فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.
وی بیان کرد: ۵۵ میلیارد تومان از محل بودجه نفت و اعتبارات ملی برای ساخت این جاده مهم پیش بینی شده است.
جاده گناوه به دیلم به گچساران راهی قدیمی و شریانی در جنوب کشور به طول حدود ۱۱۸ کیلومتر است که بخشی از آن در حوزه استحفاظی استان بوشهر و قسمتی نیز در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
تعریض و بهسازی جادههای مواصلاتی گچساران،باباکلان به بی بی حکیمه به گناوه در قالب هشت قطعه شامل پنج قطعه از جاده دوگنبدان تا روستای بی بی حکیمه و سه قطعه نیز در حوزه استان بوشهر اجرا میشود که عملیات اجرایی این طرح از اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد و براساس برنامه ریزی قرار بود این پروژه در مدت زمان سه سال اجرا و بهره برداری شود.
وی بیان کرد:قرارگرفتن تلمبه خانه نفت گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در نزدیکی بندر گناوه و عبور لوله های نفتی چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر و استفاده روزانه کارکنان بهره برداری شرکت نفت این مسیر را به یکی از محورهای پرتردد منطقه تبدیل کرده است.
راستا با اشاره به استاندارد نبودن جاده کنونی، ترافیک سنگین، وجود خطوط لوله در کناره های جاده، عرض بسیار کم و پیچ های خطرناک و دره های عمیق موجب شده که هر ساله آمار بالایی از سوانح رانندگی بویژه در تعطیلات نوروز در این محور رخ می دهد تاکید کرد: تکمیل طرح ساخت گچساران به گناوه می تواند از جان باختن یا زخمی شدن شمار زیادی از مسافران این مسیر پیشگیری کند.
وی ابراز داشت:برقراری ارتباط ایمن، راحت و کوتاه شدن مسیر بین سه استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای ،اصلاح طرح هندسی مسیر و افزایش سرعت طرح به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت با توجه به تعریض و بهسازی محور موجود و در نتیجه کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه عبوری از مزایای دیگر این پروژه است.