استاندار بوشهر: توسعه زیرساخت‌های صادرات و واردات در بندر دیر ضروری است

ایرنا یکشنبه 06 شهریور 1401 - 20:44
بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر گفت: زیر ساخت‌های صادرات و واردات در بندر دیر به دلیل نزدیک بودن به کشور قطر باید توسعه و تقویت شود.
استاندار بوشهر: توسعه زیرساخت‌های صادرات و واردات در بندر دیر ضروری است

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از سه پروژه بندری و گمرکی در بندر دیر با اشاره به به اینکه دیر و قطر مکمل یکدیگر هستند، افزود: توسعه صادرات به کشور قطر از طریق بندر دیر با توجه به مسافت کم بعنوان ظرفیتی جدید در این بندر مطرح است و در همین ارتباط تکمیل زیرساخت‌های بندری در دیر از اولویتهای استان به شمار می رود.

وی بیان کرد: نصب دستگاه ایکس ری، محوطه سازی، ساختمان سازی، ساختن رمپ‌های پهلوگیری شناورها به نحوی که پنج شناور بتوانند به صورت همزمان پهلوگیری کنند از جمله زیرساخت‌هایی است که بخشی از آنها تامین و بخشی دیگر نیز در دست اجرا است.

محمدی زاده اظهار کرد: امروز ظرفیت سواحل بنادر عسلویه و کنگان برای استقرار واحدهای گازی پتروشیمی متراکم و تکمیل شده و در پی احیا آن هستیم این صنایع بنا به طبیعت و جغرافیای بندر دیر در این بخش نیز توسعه یابد.

وی با اشاره به وجود بخشی از منابع بزرگ گازی پارس شمالی در دیر و دشتی استان بوشهر گفت: با توجه به کمبود گاز به زودی دولت بنا به نیاز کشور به گاز طبیعی پارس شمالی را فعال می کند و ما دنبال این هستیم که از ظرفیت فعال سازی پارس شمالی برای استقرار واحدهای پالایشگاهی و واحدهای پتروشیمی در ساحل دیر استفاده کنیم.

 محمدی زاده افزود: بنابراین توسعه بعدی صنایع پتروشیمی از این به بعد در منطقه ساحلی دیر خواهد بود و در زمان حاضر سرمایه گذارانی که از قبل وارد شده و با موانعی روبرو شده بودند از جمله شرکت فاتح صنعت با برطرف کردن مشکلات آنها قول داده اند که وارد کار شوند.

وی ادامه داد: بنابراین می رویم که ساحل بندر دیر به سمت بردخون به محلی برای استقرار واحدهای جدید پالایشگاهی، پتروپالایشگاهی و و پتروشیمی تبدیل شود و در همین راستا از انتهای امسال و سال آینده شاهد حرکت‌های خوبی در منطقه خواهیم بود.

استاندار بوشهر گفت: بندر دیر همیشه برخوردار از مردان بزرگ و افتخارآفرینانی بزرگ در دوران دفاع مقدس بوده که یاد و خاطره ۱۱۵ شهید این شهرستان را گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله با حضور مردم به پیروزی رسید، افزود: عملیات در جنگ اقتصادی به مراتب از جنگ نظامی ساده تر است و موفقیت ما در این جنگ در گرو حضور مردم است.

محمدی زاده اظهار کرد: همانطور که بندر دیر در دوران دفاع مقدس در تمام عرصه ها حضور داشته باید ثروتمندان، کارآفرینان و سرمایه داران و همه کسانی که توانایی دارند در جنگ اقتصادی وارد عرصه شوند که هم خود از منافع این کار بهره ببرند و هم به تولید و اشتغال کمک کنند.

وی اضافه کرد: بندر دیر نه تنها محور و محل صادرات تره بار به کشور قطر است بلکه این بندر امکان صادرات سایر کالاها را نیز دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تا گرامیداشت هفته دفاع مقدس چند طرح اساسی در بندر دیر به مرحله اجرایی می‌رسد، گفت: تلاش می شود تا هفته دفاع مقدس امکان واگذاری چند صد قطعه زمین برای احداث مسکن تامین و به جوانان تحویل شود.

وی یادآور شد: اگر باهم همدل و در راه خدا مجاهدت کنیم به طور یقین راههای موفقیت، پیشرفت و توسعه نیز فراهم می شود.

فرماندار دیر گفت: پروژه های اجرایی بندری شامل آغاز عملیات اجرایی چهار پست اسکله رمپ بندر دیر به طول ۱۲۹ متر با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال که باید در مدت ۱۸ ماه احداث شود.

یونس باربرز دومین پروژه بندری را شامل پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر به مساحت سه هکتار و با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد که باید در مدت  ۱۸ ماه احداث شود.

وی بهره برداری از دستگاه ایکس ری گمرک بندر دیر را از دیگر طرحهای افتتاحی این بندر عنوان کرد و گفت: برای بهره برداری از این پروژه یک هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.