اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که می توان مطالب و تصاویر مختلفی از خودروها از
سوی سازندگان، فروشندگان و افرادی که به نوعی در صنعت خودرو فعالیت دارند یافت. از این رو پرشین وی در
بخش از اخبار خودرو به معرفی خودروهای محبوب در صفحه ی مجازی اینستاگرام پرداخته است و می توانید
تصاویر این خودروها را در ادامه ی مطلب مشاهده کنید.
امروز بسیاری از خودروهای جهان، دست کم در یک چیز باهم اشتراک دارند و آن «اینستاگرام» است.
این اپلیکشین به یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی موبایلی جهان بدل شده و به شکل باورنکردنی به جولانگاه ماشینبازها تبدیل
شده است.
از سازندگان خودرو گرفته تا فروشندگان، تیونینگکاران، رانندگان حرفهای، مکانیکها و همه افرادی که بهنوعی در صنعت خودرو دست دارند،
هر روز، عکسها و مطالبی که درباره خودرو در اینستاگرام پست میشود را دنبال میکنند.
اما خارج از تمامی این عکسها، آیا تابهحال از خود پرسیدهاید که کدام خودروسازان، حاکم مطلق صفحات اینستاگرام و محبوب
کاربران این شبکه اجتماعی هستند؟
درواقع شما تنها کسی نیستید که این سوال برایش پیش آمده است.
مرکز بیمه خودرو در آمریکا (Auto Insurance Center) با بررسی آمارهای شبکه اینستاگرام از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، فهرست جالبی
از محبوبترین خودروسازان در این شبکه از دید آمریکاییها منتشر کرده است.
این آمارها با استفاده از شمارش هشتگها و برچسبهای جغرافیایی (ژئوتگ)، به دست آمده و به مقایسه فروش این خودروها
در مناطق جغرافیایی مختلف نیز کمک میکند.
پس فراموش نکنید، دفعه بعدی که عکسی از خودرو یا هر کالای محبوب خود در اینستاگرام به اشتراک میگذارید، در
واقع وظیفه خود را نیز در قبال معرفی محصول محبوبتان ایفا میکنید.
بیامو
چیزی غیر از این از «بیامو»
توقع داشتید؟ نتایج این مطالعه نشان میدهد که بیامو، در ۲۱ ایالت آمریکا، بیش از سایر برندهای خودرو در اینستاگرام
محبوب بوده و حدفاصل سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، دست کم ۷۱۰ هزار پست انحصاری مربوط به این برند آلمانی بوده
است.
بدینترتیب، به ازای هر دستگاه بیامو که در سال ۲۰۱۵ به فروش رسیده، ۴٫۲ پست اینستاگرام به چشم میخورد.
جیپ
جیپ علاوهبر رکورد فروش در سال ۲۰۱۵، همچنین دومین برند محبوب در میان کابران اینستاگرام است.
شاید در نگاه اول از مشاهده نام جیپ در بین محبوبترین برندهای خودرو در اینستاگرام تعجب کنید، اما وقتی میبینید
علاقمندان این خودرو تا چهاندازه در سفرهای طبیعتگردی و آفرود به جیپ اقبال دارند، این آمار برای شما مفهومیتر میشود.
این برند در ۱۹ ایالت آمریکا، شامل ایالت یوتا، محبوبترین خودروی کاربران اینستاگرام بوده است.
در مجموع، ۴۱۵ هزار و ۱۷۷ پست مرتبط با جیپ در اینستاگرام منتشر شده که ۱٫۱ پست به ازای هر
دستگاه از فروش این خودرو است.
فراری
شاید از قبل هم پیشبینی میشد که فراری بتواند در بین سه خودروی محبوب کاربران اینستاگرام قرار بگیرد.
اما جای تعجب دارد که این برند بهجای عنوان طلا، عنوان برنز را کسب کرده است.
دلیل اثبات این مدعا این است که فراری هر جا که میرود تمام نگاهها را به خود جذب میکند.
فراری با ۳۶۷ هزار و ۹۶۷ پست مرتبط در اینستاگرام، محبوبترین خودروی کاربران در ۴ ایالت آمریکا بوده است.
پورشه
پورشه بیش از سایر خودروسازان، سابقه تولید خودروهایی بینابین اسپرت و خودرویی رویایی را یدک میکشد.
درنتیجه، این خودرو در اینستاگرام هم بسیار محبوب است.
در این شبکه اجتماعی ۳۵۷ هزار و ۹۱۵ پست انحصاری مرتبط با خودروی پورشه به چشم میخورد که به ازای
هر خودروی به فروش رفته از این برند، ۱۴٫۲ عکس در اینستاگرام پست شده است.
نیسان
با درنظر داشتن طبیعت این مطالعه، شاید تعجب کنید که چطور نیسان جزو پنج خودروی محبوب اینستاگرام است اما وقتی این نکته را
درنظر میگیریم که نیسان GT-R یکی از محبوبترین خودروهای یک دهه اخیر بوده و نیسان ۳۷۰Z و Juke RS Nismo
یکی از جذابترین خودروها در کلاس خود بودند، این محبوبیت برای شما منطقی بنظر میرسد.
در اینستاگرام، ۳۴۶ هزار و ۳۹۹ پست انحصاری درباره نیسان به چشم میخورد.
بیشتر بدانید : مرسدس بنز محبوب ترین برند خودرویی در اینستاگرام
مرسدس بنز محبوب ترین برند خودرویی در اینستاگرام با نزدیک شدن به پایان سال جاری میلادی
مرسدسبنز به رکوردی بینظیر رسید. در میان صد برند برتر دنیا (که توسط موسسه اینتربرند مشخص
شدهاند)، مرسدسبنز اولین برندی است که میزان لایک پستهای آن در اینستاگرام از مرز یک میلیارد
گذشته است.
در میان پستهای منتشر شده مدل AMG GT63 S با دریافت ۱۸۹,۸۷۳ لایک به طور متوسط به
ازای هر پست، محبوبترین خودروی صفحه مرسدس در اینستاگرام بوده است.
طبق تحقیقات شرکت T4Media، شرکت مرسدس توانسته یک میلیارد لایک از کاربران اینستاگرام
دریافت کند. این افتخار ارزشمند با برگزاری نمایشگاهی در موزه این شرکت آلمانی در اشتوتگارت
جشن گرفته خواهد شد. در این نمایشگاه که از ۵ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ برگزار میشود برترین عکسهای
منتشر شده در صفحه رسمی مرسدسبنز در اینستاگرام در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
مرسدسبنز از سال ۲۰۱۲ فعالیتش را در اینستاگرام شروع کرد و از آن زمان عکسهای صفحه رسمی آنها به
آدرس @mercedesbenz ماهانه به طور متوسط ۲۷٫۶ میلیون لایک دریافت کرده است. این در حالی است که
حسابهای رسمی مرسدس در رسانههای اجتماعی آنلاین با موضوع سرویس عکس و ویدیو به طور کلی
۳۵٫۶۶ میلیون دنبالکننده دارد.
اولین پست منتشر شده توسط مرسدس تصویری از یک مرسدسبنز SL63 AMG بود، که در ۸ مارس ۲۰۱۲ ثبت
شده است. در میان پستهای منتشر شده مدل AMG GT 63 S 4MATIC با دریافت ۱۸۹,۸۷۳ لایک به طور متوسط
به ازای هر پست، محبوبترین خودروی صفحه مرسدس در اینستاگرام بوده است. همچنین محبوبترین پست تا
این لحظه با نزدیک به ۶۷۵ هزار لایک به یک کار گرافیکی از اندرو میترو (Andrew Mytro) اختصاص دارد که پسری
را در حال رویاپردازی برای تصاحب یک مرسدس به تصویر کشیده است.
استراتژی چندکاناله مرسدس در فضا مجازی، استفاده از مخاطبان در تهیه محتوا، بهرهمندی از تاثیر اینفولئنسرها
و انتخاب موضوعات جذاب و مرتبط با گروههای هدف به اثرگذاری پیامها و محبوبیت مرسدس در اینستاگرام
کمک بزرگی کرده است.
در فرآیند چندکاناله مرسدسبنز، آنها محتوای مد نظر خود را در انواع کانالهای دیجیتالی منتشر میکنند.
سپس با آگاهی بر اثرگذاری اینفلوئنسرها و کمکی که میتوانند در بازاریابی محصولات ارائه دهند، از آنها
برای حضور در مراسمها و رونماییها دعوت میکنند. همچنین خودروها برای تست در اختیار این افراد قرار
میگیرد تا با تست آنها و انتشار گزارش در صفحاتشان به سوالات و نظرات طرفداران پاسخ دهند. در کنار
این موارد، مرسدسبنز همکاریهایی با عکاسان و فیلمسازان شکل داده و افراد مشهوری را به عنوان سفیر
برند خود انتخاب کرده است.
منبع : کار۱، خودرو تک