۶ هکتار زمین برای استقرار دانش بنیان‌ها در شهرک های صنعتی بوشهر اختصاص یافت

ایرنا جمعه 20 آبان 1401 - 10:43
بوشهر - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهرگفت: ۶۰ هزار متر مربع زمین در سه شهرک‌ صنعتی استان برای واگذاری به واحدهای فناور و دانش بنیان تولیدی اختصاص یافت.

سید حسین حسینی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: در پی مصوبه نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر مبنی بر اختصاص زمین در نواحی و شهرک‌های صنعتی با اولویت شهرستان های دشتی، کنگان و دشتستان به واحدهای فناور و دانش بنیان، سه ناحیه به این منظور اختصاص یافت.

وی افزود: در طرح توسعه شهرک صنعتی برازجان مرکز شهرستان دشتستان یک ناحیه سه و نیم هکتاری برای استقرار این واحدها در نظر گرفته شده که اکنون در مرحله مطالعات شهرداری آن است.

حسینی اضافه کرد: در شهرک صنعتی کنگان نیز یک ناحیه ۲ هکتاری به این منظور پیش‌بینی شده است که اکنون در مرحله تحویل سند قرار دارد و در این زمینه دستگاه‌های منابع طبیعی و راه و شهرسازی باید اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر ادامه داد: در شهرک صنعتی دشتی  نیز نیم هکتار (پنج هزار متر) برای استقرار واحدهای فناور و دانش بنیان تولیدی این استان در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: پیش از این نیز در شهرک صنعتی شماره ۲ بوشهر ۶ مجتمع کارگاهی به این منظور احداث و بهره‌برداری شده است که قرار است با اجاره سالیانه ناچیزی در اختیار شرکت‌های تولیدی فناور و دانش بنیان قرار گیرد که تا کنون نیز با معرفی پارک علم و فناوری شرکت هایی مراجعه کرده اند و به زودی انجام می‌شود.

۶ هکتار زمین برای استقرار دانش بنیان‌ها در شهرک های صنعتی بوشهر اختصاص یافت

حسینی گفت: لازم است در نشستی با پارک علم و فناوری نحوه چیدمان و تخصیص این زمین‌های در نظر گرفته شده در سه پارک برازجان، بردخون و کنگان بررسی و مشخص شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر اعلام کرد: این شرکت آمادگی دارد تا با بخش خصوصی برای ساختن مجتمع‌های کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر همکاری کند چرا که اکنون در تامین اعتبار لازم با مسائلی روبروست.

وی یادآورشد:  شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر ۲۱ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.