رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا درباره افغانستان

صدا و سیما شنبه 11 بهمن 1399 - 09:05
وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در تماس تلفنی درباره بحران افغانستان و روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا درباره افغانستانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد، وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در تماس تلفنی درباره بحران افغانستان و روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با "آنتونی بلینکن" همتای آمریکایی خود پیرامون مناسبات دوجانبه و موضوع صلح افغانستان به رایزنی پرداخت.
براساس این بیانیه شاه محمود قریشی در این گفتگوی تلفنی ایجاد مشارکت جامع با ایالات متحده براساس همگرایی منافع در طیف وسیعی از موضوعات را خواستار شد.
وی افزود: دیدگاه جدید دولت پاکستان به سرپرستی عمران خان بر ایجاد یک مشارکت اقتصادی چندجانبه و بیمه کردن آن از طریق تامین صلح و افزایش ارتباطات منطقه‌ای است.
وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد روند صلح افغانستان را تسهیل کرده و همچنان به همکاری با تمام ذینفعان به عنوان یک شریک صلح متعهد است.
طبق بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت جدید آمریکا نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن مهم برشمردن همکاری‌های اسلام آباد – واشنگتن در گذشته به فداکاری‌های مردم پاکستان در مبارزه با تروریسم اعتراف کرد.
رایزنی درباره پرونده قضایی متهم قتل خبرنگار آمریکایی که روز پنجشنبه توسط دادگاه عالی پاکستان تبرئه شد، از دیگر موضوعات مورد گفتگوی وزرای خارجه پاکستان و آمریکا بود.
روابط شکننده اسلام‌آباد - واشنگتن پس از دو دوره ریاست جمهوری اوباما در زمان دونالد ترامپ نیز ادامه یافت، از این رو مقامات پاکستانی از جمله "عمران خان" نخست وزیر، "شاه محمود قریشی" وزیر خارجه و "معید یوسف" مشاور امنیتی ملی این کشور طی اظهاراتی پس از آغاز کار رسمی جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا، روابط مبتنی بر احترام متقابل با واشنگتن را خواستار شده اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.