دسر بیسکویتی ساده در ۳۰ دقیقه

مجله دلتا چهارشنبه 07 دی 1401 - 12:37
دسر بیسکویتی سمولینا یکی از دسر‌های بسیار خوشمزه است که با آرد سمولینا و چند قلم مواد در دسترس تهیه‌ می‌شود.
دسر بیسکویتی سمولینا

دسر بیسکویتی سمولینا یکی از دسر‌های بسیار خوشمزه است که با آرد سمولینا و چند قلم مواد در دسترس تهیه‌ می‌شود. شما‌ می‌توانید این دسر خوشمزه را بدون داشتن قالب و فر تهیه کنید و زمان درست شدن آن فقط ۳۰ دقیقه است. حتی شما‌ می‌توانید از شب قبل آن را درست و در یخچال قرار دهید و برای مهمانی فردا سرو کنید. از هر نوع بیسکویتی که دوست دارید‌ می‌توانید برای تهیه این دسر استفاده کنید و مواد آن را بین لایه‌ها بچینید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکویتی سمولینا

  • شیر ۱ لیتر
  • آرد سمولینا ۱ پیمانه
  • پودر قند ۱ پیمانه
  • وانیل ۱ قاشق مرباخوری
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • بیسکویت ۳۰۰ گرم

طرز تهیه دسر بیسکویتی سمولینا

مرحله اول

ابتدا باید شیر و آرد سمولینا الک‌شده را به همراه پودر قند در قابلمه‌ای مناسب باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا گلوله‌های آرد باز شود. سپس آن را روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید تا غلیظ شود. وقتی پودینگ ساده سمولینا غلیظ شد باید کره و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود.

مرحله دوم

در ادامه کمی مواد را هم بزنید تا دوباره غلیظ شود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و یک قالب پیرکس به قطر ۲۹*۲۰ انتخاب کنید و مقداری از مواد دسر را همانند عکس کف قالب بریزید و با یک کفگیر روی آن را خوب صاف کنید. بعد یک لایه بیسکویت بگذارید و مجدد از مواد پودینگ بریزید و همین‌طور ادامه دهید تا ظرف پر شود.

مرحله سوم

در ادامه وقتی ظرف پر و مواد تمام شد، باید دسر را به مدت ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای تزیین این دسر ۱۰۰ گرم از بیسکویت را از قبل نگه دارید و داخل غذاساز بریزید و پودر کنید. وقتی‌ می‌خواهید آن را سرو کنید روی دسر را با بیسکویت پودرشده بپوشانید یا‌ می‌توانید همان موقع که در یخچال‌ می‌گذارید این کار را انجام دهید و بعد با ترافل یا میوه دلخواه خود دسر بیسکویتی سمولینا را تزیین و سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه دسر بیسکویتی سمولینا

  • مواد باید روی حرارت کم بپزد و غلیظ شود تا بوی خامی آرد از بین برود.
  • می‌توانید این دسر را به‌صورت تک‌نفره نیز سرو کنید.
  • هرچقدر این دسر بیشتر در یخچال باشد نرم و خوشمزه‌تر‌ می‌شود.
  • آرد سمولینا را‌ می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید.
  • اگر پودر قند ندارید‌ می‌توانید شکر بریزید و اگر دوست دارید کم‌شیرین باشد‌ می‌توانید مقدار شکر یا پودر قند را کم و زیاد کنید.

دسر بیسکویتی سمولینا

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای بیشتر از شیرینی، ساده‌ترین کیک خانگی بدون همزن را ببینید.

منبع خبر "مجله دلتا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.