دِزَک، باشکوه‌ترین قلعه شهرکرد + ویدیو

مجله دلتا یکشنبه 11 دی 1401 - 15:04
قلعه دزک منزل مسکونی چند نسل از ایلخانان بختیاری بوده که نویسندگان متعدد ایرانی و خارجی همچون هنری رنه دالمانی و غیره از آن‌ها با تحسین یاد کرده‌اند.

قلعه دزک کجاست؟

قلعه دزک منزل مسکونی چند نسل از ایلخانان بختیاری بوده که نویسندگان متعدد ایرانی و خارجی همچون هنری رنه دالمانی و غیره از آن‌ها با تحسین یاد کرده‌اند. قلعه دزک در سال ۱۲۹۲ قمری توسط امیرمفخم بختیاری، از خوانین بزرگ هفت‌لنگ بختیاری بنا شد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

این بنای تاریخی که دو طبقه دارد، به عنوان یک قلعه با استحکامات نظامی ساخته شد، اما بعد با تغییراتی که در آن صورت گرفت و طراحی جدیدی که در داخل اتاق‌ها انجام شد،کاملا شکل یک کاخ به خود گرفت، بنابراین می‌توان آن را کاخ قلعه نیز نامید. طبقه اول عمارت، یک هشتی ورودی در وسط دارد که از دو طرف به محوطه بزرگ قلعه منتهی می‌شود.

تالار آینه این مجموعه از آثار خیلی شاخص آن به شمار می‌آید. چهار محل از نقاشی‌های دیواری این تالار است که به صورت شیشه‌نقاشی «دو پوسته عکس درهم» در آنجا قرار دارد. نمای آن کاملا سه بعدی است و نمونه‌های مشابه آن در جهان بسیار کمیاب است.

قلعه دزک

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری تجربه یک پاریس گردی هیجان‌انگیز + ویدیو را بخوانید.

منبع خبر "مجله دلتا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.