۳ راه برای از بین بردن ترک کف پا در خانه

مجله دلتا یکشنبه 11 دی 1401 - 15:33
از بین بردن ترک کف پا را شما می‌توانید به‌راحتی در منزل امتحان کنید. زمانی که افراد راه می‌روند، بر روی پاشنه پا قرار می‌گیرند، در نتیجه چربی که زیر پاشنه پا وجود دارد از بین می‌رود و همین امر باعث ترک کف پا می‌شود.
از بین بردن ترک کف پا

از بین بردن ترک کف پا را شما می‌توانید به‌راحتی در منزل امتحان کنید. زمانی که افراد راه می‌روند، بر روی پاشنه پا قرار می‌گیرند، در نتیجه چربی که زیر پاشنه پا وجود دارد از بین می‌رود و همین امر باعث ترک کف پا می‌شود. این ترک‌ها مشکلات بسیاری مانند خش‌خش هنگام راه‌رفتن می‌شوند. همچنین گاهی این ترک‌های کف پا بسیار عمیق و دردآور هستند. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

از بین بردن ترک کف پا

در این مطلب چند درمان خانگی برای از بین بردن ترک کف پا را به شما آموزش می‌دهیم.

از بین بردن ترک کف پا روغن کنجد

یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌ها برای از بین بردن ترک کف پا، استفاده از روغن کنجد است. این روغن پوست را مرطوب کرده و از ترک‌های عمیق پوست خودداری می‌کند. کافی است ۲ قاشق چایخوری روغن کنجد را به یک لگن کوچک آب گرم اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه پاهای خود را در تشت قرار دهید. اگر ترک‌ها بسیار عمیق هستند، لازم است که قبل از گذاشتن پاها در لگن به آن‌ها روغن کنجد بزنید.

از بین بردن ترک کف پا روغن کنجد

از بین بردن ترک کف پا عسل

به کف پای خود عسل بمالید و حتماً جوراب پا کنید. البته لازم به ذکر است که قبل از این کارها باید پاهای خود را تمیز بشویید. عسل از جمله بهترین روش‌های طبیعی برای درمان ترک کف پا است. کافی است بعد از اینکه پای خود را از آب بیرون آوردید، کمی عسل را به پاشنه پای خود بمالید یا در طول شب از عسل به‌عنوان ماسک پا استفاده کنید. اگر به کشیدن خط چشم علاقه دارید، به مطلب چگونه ماندگاری خط چشم را بالا ببریم؟ مراجعه کنید.

از بین بردن ترک کف پا عسل

از بین بردن ترک کف پا با وازلین و آبلیمو  

ترکیب وازلین و آبلیمو یک ترکیب فوق‌العاده برای پوست است و برای درمان ترک پا نیز یک پیشنهاد عالی است. از وازلین می‌توان به‌عنوان یک روش درمانی یک‌شبه برای پاشنه خشک و ترک‌خورده پا استفاده کرد. وازلین از طریق پوشاندن منافذی که رطوبت پا از آن خارج می‌شوند می‌تواند منجر به ترمیم پوست و پیشگیری از خشکی شود.

از بین بردن ترک کف پا با وازلین و آبلیمو  

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید گل سر زیبا در خانه بسازید + ویدیو را بخوانید.

منبع خبر "مجله دلتا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.