اسلامی: در نبود حدادی سبک بسکتبال ایران تغییر می‌کند/ ۷۰ درصد تیم ایران نوین هم اکنون در تیم ملی هستند

خبرگزاری میزان چهارشنبه 03 اسفند 1401 - 11:44
مربی تیم ملی بسکتبال گفت: با حضور بازیکنان باتجربه‌ای مانند آرن داودی که یک پوینت گارد تمام عیار است، کفه ترازو به سمت ایران سنگینی خواهد کرد.

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با میزان، درباره دعوت از بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای مانند آرن داودی به تیم ملی بسکتبال با وجود شعار جوانگرایی، اظهار داشت: با توجه به اینکه درگیر بازی‌های حساس لیگ برتر بسکتبال به همراه تیم مس هستم، با هماهنگی ارمغانی در پنجره نهایی کنار تیم ملی بسکتبال راهی ژاپن‌ نشدم. درخصوص دعوت از آرن داودی هم که باید سرمربی تیم ملی پاسخگو باشد، اما واقعا تا اینجای فصل عملکرد داودی عالی بوده است. داودی علاوه بر تجربه بالایی که از سال‌ها حضور در تیم ملی دارد، بارها با تیم ملی ژاپن بازی کرده و به سبک بازی این تیم آشناست. ژاپن گارد راس‌های کوتاه قامت و در عین حال با تکنیک و چالاکی دارد که به راحتی میدان‌داری می‌کنند، اما قطعا با حضور بازیکنان باتجربه‌ای مانند آرن داودی که یک پوینت گارد تمام عیار است، کفه ترازو به سمت ایران سنگینی خواهد کرد.

وی با اشاره به غیبت حامد حدادی در دو دیدار با ژاپن و چین، خاطرنشان کرد: متاسفانه حدادی پنجره آخر انتخابی جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داد و قطعا نبود حدادی به تیم ملی ایران ضربه می‌زند. سبک‌ سنتی بسکتبال ایران مبتنی بر بازی پیک اند رول و استفاده از به هم ریختگی سیستم دفاعی تیم حریف در زیر سبد است، اما با غیبت حدادی مسلما سبک بازی‌مان تغییر پیدا می‌کند. ارمغانی با توجه به ۲ بازی تدارکاتی با ژاپن و یک بازی در انتخابی جام جهانی، شناخت بسیار خوبی از تیم ژاپن دارد و برنامه‌های تیم ملی بیشتر برای بازی با ژاپن و پیروزی مقابل این تیم طراحی شده است.

عضو کادرفنی تیم ملی بسکتبال در مورد حضور در پنجره نهایی انتخابی جام جهانی آن‌ هم بدون برگزاری بازی تدارکاتی، تصریح کرد: قطعا بازی تدارکاتی می‌توانست مفید باشد، اما متاسفانه به دلیل شلوغی برنامه‌های  تیم‌های ژاپنی امکان برگزاری دیدار دوستانه فراهم نشد. با وجود مهیا نشدن دیدارهای تدارکاتی در ژاپن خوشحالم که با تلاش‌های رییس فدراسیون بسکتبال، تیم ملی طبق همان برنامه قبلی و حدود ۹ روز زودتر به ژاپن رفت تا بازیکنان در این مدت هم با شرایط آب و هوایی وفق پیدا کنند و هم اینکه تمرینات منظم و خوبی داشته باشند. 

اسلامی در پایان درباره علت عدم برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی با تیم ایران نوین، گفت: پیش از این امکان برگزاری بازی دوستانه با تیم ایران نوین بود، اما از آنجایی که بیش از ۷۰ درصد بازیکنان تیم ایران نوین هم اکنون در لیست نهایی تیم ملی حضور دارند، تقریبا تیم ایران نوینی نداریم. نگاه‌مان اینست که تیم ایران نوین پس از عید نوروز و با پایان لیگ برتر با سبک و سیاق جدیدتری کارش را آغاز کند. در نظر داریم با دعوت از بازیکنان نوجوان و جوان که قابلیت تاثیرگذاری در رده سنی بزرگسالان را دارند را در قالت تیم ایران نوین داشته باشیم تا با بازنشستگی بازیکنان باتجربه خللی در روند تیم ملی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.