انتشار رنکینگ جهانی و آسیایی وزنه‌برداران کشورمان در سال ۱۴۰۱ + عکس

خبرگزاری میزان چهارشنبه 03 اسفند 1401 - 15:32
رنکینگ تمامی وزنه‌برداران مرد و زن کشورمان که در مسابقات جهانی و آسیایی سال 1401 شرکت داشتند منتشر شد.

خبرگزاری میزان – به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، رنکینگ تمامی وزنه‌برداران مرد و زن کشورمان که در مسابقات جهانی و آسیایی سال ۱۴۰۱ شرکت داشتند، انتشار پیدا کرد.

این رنکینگ در تمامی رده‌های سنی (بزرگسالان، جوانان و نوجوانان) است که در جدول‌های مختلف این رده‌بندی مشخص شد.

رنکینگ بخش مردان
بزرگسالان
جهانی:
رسول معتمدی تنها وزنه‌بردار ایرانی است که در رنکینگ جهانی، دسته ۱۰۲ کیلوگرم صدرنشین است و در وزن ۱۰۹ کیلوگرم در رده دوم قرار دارد.

میرمصطفی جوادی(دسته ۸۱ کیلوگرم در رده سوم)، علی داوودی(دسته ۱۰۹+ کیلوگرم، رده دوم)، کیانوش رستمی(دسته ۸۹ کیلوگرم در جایگاه دوم) وزنه‌بردار برتر جهان محسوب می‌شوند.

آسیایی:
۵ وزنه‌بردار ایرانی در جمع ۳ نفر برتر اوزان خود قرار دارند.

اینجا هم پرچمدار رسول معتمدی است که در صدر جدول دسته ۱۰۲ کیلوگرم آسیا قرار دارد و در دسته ۱۰۹ هم نفر دوم است.

کیانوش رستمی و علی داوودی در اوزان خود دوم هستند.

میرمصطفی جوادی و رضا دهدار هم در رده سوم رنکینگ آسیایی اوزان خود قرار دارند.

جوانان
جهانی:
۴ وزنه‌بردار ایرانی در جمع ۳ نفر برتر اوزان خود قرار دارند و در این بین علیرضا یوسفی در دسته فوق سنگین، تنها وزنه‌بردار ایرانی است که در صدر رنکینگ جهانی رده سنی جوانان قرار دارد. علیرضا معینی، محمد مسعود ممیوند و علیرضا اسفندیاری دیگر نفرات شاخص وزنه‌برداری ایران در رنکینگ جهانی هستند.

آسیایی:
۵ وزنه‌بردار ایرانی در جمع ۳ نفر برتر اوزان خود قرار دارند که در این میان علیرضا معینی و علیرضا یوسفی، در اوزان ۸۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم در صدر وزنه‌برداران آسیایی قرار دارند. معینی در دسته ۹۶ و ممیوند در دسته ۱۰۹ کیلوگرم دوم هستند و علیرضا اسفندیاری هم در فوق سنگین سومین وزنه‌بردار برتر آسیا به شمار می‌رود.

نوجوانان
جهانی:
تنها نام طاها نعمتی در فوق سنگین میان نفرات شاخص دنیا به چشم می‌خورد که او در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم نفر دوم است.

آسیایی:
۳ وزنه‌بردار ایرانی در جمع ۳ نفر برتر اوزان خود قرار دارند. تنها ایرانی صدرنشین این رنکینگ طاها نعمتی است که بیشترین رکورد را در بین وزنه‌برداران آسیایی دسته فوق سنگین به خود اختصاص داده است. امیر حسین قربانی و ایلیا صالحی‌پور هم در وزن ۸۱ کیلوگرم نفرات دوم و سوم رنکینگ آسیایی نوجوانان هستند.

رنکینگ بخش بانوان
بزرگسالان
جهانی:
عنوان بیستمی سیده‌الهام حسینی و عنوان سیزدهمی زینب شیخ‌ارباب، بهترین عناوین وزنه‌برداران ایرانی در رنکینگ جهانی رده‌های سنی بزرگسالان و جوانان است.

آسیایی:
سیده‌الهام حسینی با قرار گرفتن در جایگاه سوم دسته ۸۹ کیلوگرم، بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. در این رنکینگ زینب شیخ‌ارباب، ابریشم ارجمندخواه و پریسا نورعلی هم در اوزان خود به ترتیب هفتم، هشتم و نهم هستند.

جوانان
جهانی:
عنوان سیزدهمی زینب شیخ‌ارباب، بهترین عناوین وزنه‌برداران ایرانی در رده سنی جوانان محسوب می‌شود‌.

آسیایی:
زینب شیخ‌ارباب در دسته ۸۷ کیلوگرم در دوم قرار دارد و حائز بهترین رتبه در میان وزنه‌برداران ایرانی است.

گفتنی است در رنکینگ آسیایی بانوان در رده سنی نوجوانان نام هیچ وزنه‌بردار ایرانی به چشم نمی‌خورد.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.