ساماندهی یک هزار و 500 مدرسه کانکسی تا پایان سال 1402/ نباید توقع حذف مدارس کانکسی را داشت

خبرگزاری برنا شنبه 20 اسفند 1401 - 11:55
رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور از ساماندهی یک هزار و ۵۰۰ مدرسه کانکسی در سطح کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور در بدو ورود به استان ایلام در نشستی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان، از ساماندهی یک هزار و ۵۰۰ مدرسه کانکسی در سطح کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی افزود: نباید توقع حذف مدارس کانکسی را داشته باشیم با توجه به شرایط اقلیمی و نیاز مناطق مختلف کشور می توان با استفاده از ظرفیت این نوع مدارس مانع ترک تحصیل دانش آموزان شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برنامه این سازمان در استان ایلام را کمک به بهسازی بافت های فرسوده واحد های آموزشی عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن در همین سفر کمک خوبی به سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس استان صورت می گیرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با حضور در شهرستان های جنوبی استان از واحد های آموزشی این مناطق بازدید به عمل آورد.

خان محمدی در این سفر با حضور در شهرستان های بدره، دره شهر، آبدانان و دهلران ضمن بازدید از پروژه های عمرانی و نیمه تمام آموزش و پرورش در این شهرستان ها از نزدیک در جریان نیاز های عمرانی و  روند خدمت رسانی قرار گرفت.

وی با حضور در هنرستان فاطمیه شهرستان بدره از این واحد آموزشی بازدید کرد.در ادامه نیازهای عمرانی این شهرستان بررسی و مقرر شد در راستای مولد سازی اماکن بلا استفاده در این شهرستان احصا شود.

شهرستان دره شهر مقصد بعدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بود که در این بازدید فرماندار و مدیر آموزش و پرورش  نیازهای این شهرستان را با معاون وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه این سفرهدف از بازدید خود از استان ایلام را ارزیابی وضعیت واحد‌های آموزشی و نیازهای عمرانی استان بیان کرد و افزود؛ در این سفر که با محوریت بررسی وضعیت مدارس جنوب استان صورت گرفت با توجه به مرزی بودن بعضی از این شهرستان ها و محرومیت منطقه سعی بر این بود که مهمترین مسائل و ضرورت های عمرانی دستگاه تعلیم و تربیت در این منطقه شناسایی شود و با کار کارشناسی و مطالعه دقیق به رفع نیازهای عمرانی بپردازیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه سفر خود با حضور در شهرستان آبدانان به بررسی مهمترین مسائل این شهرستان پرداخت. بازدید از پروژه های نیمه تمام شهرستان و بخش سراب باغ از  برنامه های خان محمدی در این شهرستان بود.

پایان بخش سفر یک روزه خان محمدی به استان ایلام حضور و برگزاری نشست مشترک با مسئولان شهرستان دهلران در محل فرمانداری ویژه این شهرستان بود.

در این جلسه مشکلات و مسائل آموزشی و عمرانی شهرستان دهلران بررسی شد.ضرورت نوسازی سیستم های سرمایشی وگرمایشی شهرستان، سرویس بهداشتی مدارس، سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی، خانه معلم و نمازخانه های مدارس و... از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این جلسه اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه ریزی لازم در بازه زمانی مشخص و از محل اعتبارات و کمک های خیرین مشکلات مدارس منطقه مرتفع گردد.

ضرورت اضافه شدن ۶۰ کلاس درس به مجموع فضاهای آموزشی جنوب استان  ایلام

خان محمدی در پایان سفر یک روزه خود به استان ایلام از ضرورت اضافه شدن ۶۰ کلاس درس به مجموع فضاهای آموزشی استان ایلام به خصوص در شهرستان های جنوب  استان  خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی لازم این مهم تا پایان سال ۱۴۰۳ محقق شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد؛ درصدد هستیم تا با تخصیص اعتبار لازم  در زمینه  تجهیزات سرمایشی و بهسازی واحد‌های آموزشی از جمله اختصاص هزینه ایزوگام و آسفالت به مدارس منطقه کمک هایی صورت پذیرد.تیم های فنی سازمان نوسازی مدارس به شهرستان های استان اعزام می شوند تا پس از اظهار نظر رسمی آنان در خصوص مقاوم سازی و یا تخریب بعضی از واحد های آموزشی این شهرستان ها تصمیم گیری به عمل آید.

گفتنی است، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این سفر از شهرستان های بدره، دره شهر، آبدانان و دهلران بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان نیاز های عمرانی این چهار شهرستان قرار گرفت.

 انتهای پیام/

 

 

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.