فارس‌من| مشترکین همراه اول مشکلات آنتن‌دهی را در سامانه ثبت کنند

خبرگزاری فارس دوشنبه 21 فروردین 1402 - 17:28

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، اینترنت در دنیای امروز به جز لاینفک زندگی انسانها مبدل شده و نبود آن باعث اختلال در زندگی می‌شود.

طی سالیان اخیر تلاش‌های زیادی از سوی متولیان عرصه ارتباطات کشور برای ارائه مطلوب خدمات اینترنتی حتی تا دورترین نقاط مسکونی روستایی صورت گرفته است.

یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس در قالب متنی با تیتر «مشکلات اینترنت روستای محمد قاسمی استان فارس مرتفع شود» درباره سرعت پایین اینترنت در این روستا گلایه کرده است. این موضوع از سوی خبرنگار فارس در لارستان مورد پیگیری قرار گرفت.

در این زمینه غلامرضا فروزش مدیر مخابرات لارستان با بیان اینکه روستای محمدقاسمی در فاصله هوایی حداکثر 3 کیلومتری روستای بالاده بیرم واقع شده و از سایت همراه اول بالاده که مجهز به فناوری 4G است، سرویس می گیرد، اظهار داشت: در فناوری 4G هرچه فاصله مشترک تا سایت کمتر باشد، سرعت و پهنای باند بیشتری در اختیار مشترک قرار می گیرد. 

وی با بیان اینکه بطور طبیعی سرعت مشترکین همراه اول در روستای محمد قاسمی از روستای بالاده قدری کمتر خواهد بود، افزود: در صورتی که اخیرا سرعت اینترنت در این روستا کاهش پیدا کرده باشد تیم فنی مدیریت مخابرات لارستان در اسرع وقت موضوع را بررسی و مشکل را رفع خواهد کرد اما اگر مشکل پهنای باند از ابتدای راه اندازی سایت بالاده در روستای محمد قاسمی وجود داشته، لازم است این مشکل بعنوان شکایت در سامانه های 9990 و 195 ثبت شود.

مدیر مخابرات لارستان با اشاره به اینکه سامانه ارتباط مشتریان همراه اول 9990 را می‌توان از طریق خطوط همراه اول بصورت رایگان شماره گیری و مشکلات آنتن دهی را ثبت کرد، ادامه داد: بهتر است این کار با شماره‌های موبایل مختلف و به دفعات متعدد انجام شود تا بعنوان یک سند معتبر در کنار مکاتبات حوزه این مدیریت موثر واقع شود.

این مسوول با اذعان به از طریق خطوط ثابت نیز می توان با شماره 09129990 تماس گرفت، تصریح کرد: سامانه 195 که متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و جهت ثبت و رسیدگی به شکایات مشترکین از اپراتورهای سرویس دهنده در نظر گرفته شده است.

مدیر مخابرات لارستان با بیان اینکه می‌توان به دو روش شماره گیری 195 یا ورود به سایت https://195.cra.ir/ نسبت به ثبت شکایت در این سامانه اقدام کرد، یادآور شد: با توجه به تعلق سامانه 195 به سازمان زیرمجوعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسیدگی به شکایات این سامانه بصورت جدی‌تر دنبال می شود.

فروزش اضافه کرد: نه تنها از مشترکین روستای محمدقاسمی، بلکه مشترکین همراه اول در تمام شهرها و روستاهای سطح لارستان تقاضا داریم حتما" شکایات خود را بابت آنتن دهی، پهنای باند و سایر موارد مرتبط در سامانه های معرفی شده (9990 و 195) ثبت کنند.

وی نکته مثبت در خصوص روستای محمد قاسمی لارستان را اتصال مرکز مخابرات این روستا از طریق فیبر نوری به شبکه مخابراتی استان فارس دانست و عنوان کرد: مشترکین تلفن ثابت این روستا دارای اینترنت پرسرعت خانگی در بستر ADSL (وای فای) هستند.

مدیر مخابرات لارستان با بیان اینکه با توجه به اینکه شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) یک شرکت خصوصی است، افزود: در صورت کم بودن جمعیت روستا و نداشتن توجیه اقتصادی، معمولا" برنامه ای جهت نصب سایت جدید در این شرایط نخواهد داشت.

فروزش در پایان یادآور شد: در موارد فوق الذکر، لازم است درخواست نصب سایت جدید را از طریق اداره کل فناوری اطلاعات استان فارس، تحت عنوان طرح خدمات عمومی اجباری (USO)، با اعتبار دولتی به تصویب برسد و پس از تامین نقدینگی از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور مربوطه ابلاغ شود.

پایان پیام/خ

 

منبع خبر "خبرگزاری فارس" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.