آماده سازی ۹ نهالستان برای تحقق سهم بوشهر از کاشت یک‌میلیارد درخت

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 04:54
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت طی مدت چهار سال، گفت: در این راستا آماده سازی ۹ نهالستان این استان با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و ۶۰۰هزار نهال در دستور کار قرار دارد. 

عبدالحسین گرشاسبی یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای این منظور نهالستان‌های مرکزی و چاهکوتاه بوشهر، بردخون دیر، چهوک، کلمه، شبانکاره و سرکره دشتستان، بنک کنگان و دشتی آماده‌سازی می‌شود.

وی افزود: رشد شتابان بخش صنعت در استان بوشهر و به دنبال آن گسترش آلاینده‌ها، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز را در این استان ضرورت بخشیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: طرح دولت سیزدهم مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت، به دستور رئیس جمهور و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر استفاده حداکثری از توان کشور برای افزایش فضای سبز و درختکاری در دستورکار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح در بازه زمانی چهارساله از امسال اجرا می‌شود و بر این اساس در این استان نیز در این مدت ۱۰ میلیون نهال و درخت تولید و غرس می‌شود.

گرشاسبی مردمی‌بودن را مهمترین ویژگی ابن طرح دانست و گفت: عملی شدن این طرح نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف سراسر استان است و باید در قالب نهضتی فراگیر و جهادی، همه ظرفیت‌های موجود شامل عمومی مردم و همه نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای اجرای آن به کار گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: در این استان کمبود سرانه جنگل و فضای سبز نسبت به استانداردهای جهانی و رشد صنعت، ضرورت توسعه فضای سبز را بیشتر کرده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.