اکران فیلم کوتاه " نامه چهل و چهارم " در آستانه اشرفیه

خبرگزاری برنا دوشنبه 29 خرداد 1402 - 09:18
فیلم کوتاه "نامه ی چهل و چهارم "به کارگردانی و تهیه کنندگی "سید امین جواهری "بر روی پرده سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه به اکران در آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در حاشیه اکران فیلم امین جواهری کارگردان و تهیه کننده فیلم نامه چهل و چهارم در گفتگویی در خصوص  این فیلم کوتاه گفت : روایت فیلم داستان معلمی است که بعد از اینکه عشق خود را  بر اثر غرق شدگی در دریا از دست می دهد و در رنج زندگی می کند و همیشه رنج و عذاب وجدان اینکه نتوانسته بود عشق خود را بر اثر ترس از دریا نجات دهد باخود حمل می کرد اما نهایتا در یک جایی بر ترس خود غلبه می کند و با روحیه فداکاری که داشت جان شاگرد خود را هنگام غرق شدن از دریا نجات می دهد اما خود غرق می شود. و این اتفاق درست در زمانی افتاد که چهل و چهارمین نامه رابرای معشوقه اش در هنگام بازنشستگی در آخرین روز کاری مدرسه اش می نویسدو این در حالی بود که به خودکشی فکر می کرد.

photo_۲۰۲۳-۰۶-۱۹_۰۱-۱۹-۳۵

وی هدف از ساخت این فیلم را پیش بردن فیلم به سمت ژانر عاشقانه و شاعرانه عنوان کرد و اذعان داشت: مضمون این فیلم خودکشی است که  همیشه این امر نکوهیده بود و هست و هدف این بوده که موجب بیداری اندیشه انسان ها شویم .

کارگردان فیلم نامه ی چهل و چهارم در خصوص پیش زمینه های  رواج خودکشی در جامعه بیان داشت:هنگامی که انسان ها تنها می شوند کم کم معنای زندگی برای آنها کم رنگ و در نهایت تبدیل به انسان های منزوی می گردند و فکر خودکشی به سر آنها خطور می کند لذا با ساخت این فیلم هدفم این بود که به این سمت  و سو برویم که بیشتر حواسمان به یکدیگر باشد .

جواهری قومیت خود را اصالتا ترک عنوان کردو هدف از ساخت این فیلم کوتاه در گیلان را این گونه بیان کرد : یکی از دلایلی که در شهرهای مختلف فیلم می سازم این است که در واقع تفکر قوم گرایی در کشور از بین برود زیرا در جهان ، فرهنگ ها و دیدگاه های متفاوتی وجود و این موضوع خیلی به دیدگاه ما در ساخت فیلم کمک می کند.

گفتنی است جواهری دبیر انجمن فیلم ققنوس است.یادآور می شود انجمن فیلم ققنوس متعلق به بسیج دانشجویی و در ۲۵ استان به صورت تخصصی در حوزه دانشجویی مشغول به فعالیت است.

 

فیلم های کوتاه ایرانی جزء فیلم های مطرح جهانی است

در ادامه  "سیاوش چراغی پور"  هنرپیشه نقش اول داستان در گفتگویی اظهار داشت: علاقه زیادی به فیلم کوتاه دارم  و در واقع معتقدم که آینده سینمای ایران با بازیگران همین فیلم های کوتاه در حال شکل گرفتن است.

photo_۲۰۲۳-۰۶-۱۹_۰۱-۱۹-۳۴

بازیگر نقش اول فیلم نامه ی چهل و چهارم ضمن با بیان اینکه  همیشه خودم را یک هنرجو می دانم و هنرجو خواهم ماند ، اذعان داشت: جوانانی که در عرصه فیلم کوتاه فعالیت می کنند ،  خلاق،پر شور،با جسارت و پر از ایده و فکر نو هستند و همکاری با این جوانان به بنده انگیزه و انرژی زیادی می دهد و من در کنار آنان احساس جوانی می کنم .

وی در خصوص فیلم کوتاه بیان داشت:فیلم کوتاه ایرانی هم اکنون جزءفیلم های مطرح در سطح جهانی و جشنواره های معتبر دنیاست و ما در حیطه فیلم کوتاه در جشنواره های مطرح دنیا مانند کن و مسکو جوایز بین المللی درجه یک گرفتیم و  این اتفاق فرخنده را مدیون  جوانان می دانیم که خیلی جلوتر و پیشرو تر از سینمای بلند عمل می کنند.

وی اذعان داشت: بازیگران فیلم کوتاه  بر موضوعاتی دست می گذارند که جزءخط قرمزها در عرصه ی فیلم بلند بوده و خیلی فرصت پرداخت نبود و  باجسارت و اعتماد به نفس در این حیطه کار می کنند و این به نظر من بسیار انرژی بخش است.

چراغی پور در خصوص بخش سرمایه گذاری در ساخت فیلم کوتاه گفت:در زمینه ساخت فیلم کوتاه متاسفانه هیچ حمایتی از هیچ سازمان و ارگانی نمی شود و فقط انجمن سینمای جوان که آن هم فقط در تهران و نه در شهرستان ها حمایت انجام می دهد  و مابقی هرچه که هست از انرژی و ویژگی فردی بازیگران فیلم های کوتاه است و این موضوع بسیار قابل ستایش است و دراین راستا بنده تاجایی که بتوانم تمام دانسته هایم را در اختیار این هنرمندان می گذارم و این موضوع باعث افتخار من است.

لازم به ذکر است که در پایان اکران فیلم و گفت و شنود با حضار از بازیگران این فیلم کوتاه تقدیر به عمل آمد.

photo_۲۰۲۳-۰۶-۱۹_۰۱-۱۹-۳۶

photo_۲۰۲۳-۰۶-۱۹_۰۱-۱۹-۳۸

photo_۲۰۲۳-۰۶-۱۹_۰۱-۱۹-۳۳ (2)

 

خبرنگار : اعظم پرتوبین

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.