پرونده شهرداران بازداشتی در مرحله بازپرسی است / زورمان به حمل و نقل عمومی تهران نمی‌رسد

باشگاه خبرنگاران شنبه 25 بهمن 1399 - 12:06
حناچی گفت: موضوع شهرداران بازداشتی هنوز خاتمه نیافته است و سوالات جدی از سوی دستگاه‌های نظارتی و ما مطرح است.

حناچی گفت: موضوع شهرداران بازداشتی هنوز خاتمه نیافته است و سوالات جدی از سوی دستگاه‌های نظارتی و ما مطرح است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در نشست خبری امروز خود که به مناسبت دهه فجر در ساختمان مرکزی شهرداری تهران برگزار کرد، ضمن تبریک حلول ماه رجب و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در دوره جدید از نیمه سال ۹۶ به مردم قول‌هایی داده بودیم و اعتقاد داشتیم روند اداره امور شهر ما را به بن بست خواهد رساند.

وی ادامه داد: این موضوع به این معنا بود که با این روند مدیریت، عارضه‌های بسیاری را در شهر ایجاد میکنیم و این چرخه باطلی بود که کیفیت زندگی در شهر را کاهش می‌داد.

حناچی با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده بود تا تغیری در ادره امور شهر داشته باشیم گفت: اصلی‌ترین پروژه ما در کنار دیگر اقدامات همین موضوع بود. ما ضرورت باغات را اصلاح کردیم بازبینی طرح تفصیلی منطقه ۲۲ را انجام دادیم و از همه مهمتر سیستم صدور پروانه منطبق با ضرورت‌ها شد و این به معنای صورت نگرفتن تخلف نیست بلکه به این معناست که پروانه بدون درج در سیستم صادر نمی‌شود.

شهردار تهران با اشاره به طرح تفصیلی گفت: کلیات اقدامات انجام گرفته طی سه سال اخیر در کتابی جمع آوری شده است که در حاد‌ترین منطقه که «یک» است، گزارشی تدوین شده است. تعداد پرونده‌ها در شورای معماری که منجر به افزایش طبقات شده بود در سال ۹۰ هفتصد و نه مورد بود و در سال ۹۷ تعداد ۹۹ مورد بود و امسال صفر مورد بوده است و این یعنی افزایش طبقات داده نشده است.

وی با اشاره به طبقات مازاد در منطقه یک گفت: در همین منطقه در سال ۹۱ ما ۱۲۴۰ مورد داشتیم، اما در سال ۹۹ این تعداد به صفر مورد رسیده است البته باید این موضوع را در مساحت مشاهده کرد که در سال ۹۱ این مساحت، ۴۵۴ هزار متر مربع بوده دست و اکنون به صفر متر رسیده است.

از تراکم شهری گذر کردیم

حناچی افزود: تعداد پرونده‌های توسعه بنا با کاهش چشمگیری مواجه بوده است و همچنین تعداد پرونده‌های دارای توسعه تثبیت، پرونده‌های دارای کسری پارکینگ، پرونده‌های تغیر کاربری تجاری و اداری، پرونده‌های دارای تغیرات مشاعات به مسکونی، تغیر مشاعات به تجاری همگی در سال ۹۹ به صفر مورد رسیده است و باید توجه داشت که این فقط مربوط به یک منطقه است.

شهردار تهران تصریح کرد: ما ادعا میکنیم که به قول خود برای ایجاد ضوابط عمل کردیم ما دو لایحه به مجلس فرستادیم یکی لایحه منابع پایدار و دیگری مالیات بر ارزش افزوده  که هر دو آن‌ها به تصویب رسید و ما امیدواریم این دو لایحه که تعین و تکلیف منابع پایدار برای شهرداری‌ها است، به تصویب برسد.

وی با اشاره به حوزه برنامه ریزی شهری گفت: تلاش کردیم در این حوزه به قول خود در ابتدای دوره عمل کنیم کاری نداشت که ما هم تراکم بفروشیم، اما این روش قابل ادامه نبود و ما برای عدم کاهش ترافیک شهری از آن گذر کردیم.

حناچی در پاسخ به سوالی درباره تخلفات ماده صد و افزایش آن در بودجه اظهار کرد: این اقدامی جاری و ساری است و ما آنرا جدی‌تر گرفته ایم و پرونده‌هایی که سال‌ها مانده بود را جدی‌تر گرفتیم و به چشم بودجه به آن نگاه نکرده ایم زمانی می‌توان گفت این موضوع وارد بودجه شده است که متراژ کاهش یابد و درآمد افزایش پیدا کند و این اتفاق رخ نداده است. قیمت تراکم در شهر معادل خدمات است.

شهردار تهران درباره واکسیناسیون پرسنل پسماند گفت: در درجه اول بحث کادر درمان مطرح است، اما هم برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و هم پرسنل پسماند این موضوع را مدنظر داریم، زیرا آمار مرگ و میر رانندگان تاکسی کم نیست و حدود ۲۶ نفر از رانندگان به رحمت خدا رفته‌اند.

وی درباره وضعیت شهرداران بازداشتی‌ گفت: این موضوع هنوز خاتمه نیافته است و سوالات جدی از سوی دستگاه‌های نظارتی و ما مطرح است. من قصد دفاع ندارم، اما مدیران باید به درستی کار کنند و اکنون در مرحله بازپرسی قرار دارد.

حناچی درباره قطار ملی گفت: سه واگن آماده شده بود و قرار بود ۲۲ بهمن افتتاح شود، اما به دلیل تراکم برنامه‌ها انشالله این رونمایی در اسفند ماه برگزار می‌شود اتفاق بزرگی درحال رخ دادن است و سیستم‌ها همه در داخل طراحی شده است و می‌تواند مشکل قطار شهری را در آینده برطرف کند.

وی درباره اوراق مشارکت گفت: تاکنون هزار میلیارد از این اوراق را دریافت کرده ایم و دستور پرداخت آن صادر شده است و هم اکنون ۵۰ میلیارد آن مانده است و درحال رد و بدل کردن وثایق بین بانک رفاه هستیم، اما موضوع مهم این است که ما دیگر زورمان نمیرسد تا حمل و نقل عمومی را حمایت کنیم و باید راهی برای این در نظر گرفته شود.

در حال تکمیل....

منبع خبر "باشگاه خبرنگاران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.