استاندار آذربایجان شرقی پای درد دل شهروندان

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 04 مهر 1402 - 19:47
استاندار آذربایجان شرقی امروز در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) پای صحبت‌های مردمی نشست و دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش ایسنا،  امروز، حضور امروز استاندار آذربایجان شرقی در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، شکل دیگری داشت؛ نماینده عالی دولت در استان امروز بعد از اینکه یک ساعت و نیم پای صحبت‌های مردم نشست و با حوصله تمام به مشکلات آنان گوش داد، در پایان طی تماس با مدیران نهادهای مورد اشاره مردم، دستورات لازم برای حل مشکلات شهروندان را صادر کرد. 

تماس گیرنده نخست از روستای «ورجوی» شهرستان مراغه بود که برای آسفالت کردن کوچه شان با آقای استاندار ارتباط برقرار کرده بود. 

وی نیز در پاسخ به او اعلام کرد که مدیریت ارشد استان به دنبال تامین قیر رایگان برای تداوم طرح‌های آسفالت ریزی در مناطق روستایی است. 

یک بانوی تبریزی، دیگر تماس گیرنده در ارتباطات مردمی امروز استاندار آذربایجان شرقی بود که منزل شان در محدوده طرح ساخت پاساژ «ابریشم» در پیرامون مسجد کبود واقع شده بود و مشکل شان تاکنون حل نشده بود. 

خرّم به درد دل این تماس گیرنده گوش داد و ضمن ثبت مشخصات وی دستور لازم برای پیگیری مشکل او را صادر کرد. 

تماس گیرنده بعدی خانمی از شهرستان هشترود بود که می‌گفت شوهرش فوت کرده و تنها یک سال بیمه داشته است؛ او از ناکافی بودن مستمری دریافتی‌اش گلایه داشت. 

او مشکل ارثیه‌اش را نیز با استاندار آذربایجان شرقی مطرح و وقتی نماینده عالی دولت اعلام کرد که برای حل مشکلش وکیل می‌گیرد.

عابدین خرّم همچنین قول داد که مشکل بیمه‌ای او را نیز پیگیری کند. 

نفر بعدی، کارمند یکی از ادارات در بخش خواجه شهرستان هریس بود که درخواست انتقال به تبریز را داشت، اما مقام عالی استان اعلام کرد که اگر امکان جایگزین برای وی باشد، جابجایی انجام می‌شود، اما در غیر این صورت باید به خدمت خود در همان محل ادامه دهد. 

یکی از میهمانانان دیگر امروز خرم در سامانه ارتباطات مردم و دولت، شخصی از بخش ترکمنچای بود که می‌گفت تونل سلطان احمدلو در جاده قدیم میانه، نقطه حادثه خیز بوده و از ابتدای تأسیس آن تا به امروز برق نداشته و همین امر سبب وقوع تصادفات رانندگی متعدد در آن جا می‌شود. 

وی از اینکه این شهروند وظیفه شناس پیگیر حل مشکلی عمومی است، از او قدردانی کرد و وعده پیگیری مشکل مطروحه را داد. 

نفر دیگر، برادر شهیدی بود که از تبریز تماس گرفته و اعلام می‌کرد که بیکار است و هر جا شغلی باشد، حاضر است مشغول به کار شود.

وی که از شنیدن وضعیت این شهروند ۵۵ ساله متاثر شده بود، مشخصات او را که چهار فرزند دارد، برای پیگیری مشکلش گرفت و ثبت کرد. 

نفر دیگر نیز برادر شهیدی بود که به گفته خودش در یکی از شرکت‌های تابعه بانک ملت مشغول بود و در هشت سال گذشته امور بانکی را در مناطق هوراند، آبش احمد و کلیبر پیگیری می‌کند و درخواست انتقال به یکی از شعب بانک و تبدیل وضعیت استخدامی‌اش را داشت. 

استاندار آذربایجان شرقی نیز قول داد که مشکل او را از مدیریت امور شعب بانک ملت در استان پیگیری کند.

تماس گیرنده دیگر، خانمی بود که شوهرش فوت کرده و درخواست اشتغال فرزندش در یکی از واحدهای تولیدی تبریز به جای پدرش را داشت و وی پس از ثبت مشخصات، اعلام کرد که مشکلش را پیگیری می‌کند. 

میهمان دیگر استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط تلفنی امروز، خانمی زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) در شهرستان هریس بود که می‌گفت شوهرش مشکل ذهنی دارد و آنها را رها کرده و از عهده تأمین معاش و تحصیل فرزندانش بر نمی‌آید. 

خرم، پس از دریافت شماره تلفن همراه تماس گیرنده، بلافاصله دستور لازم برای احقاق حقوق این خانواده از کمیته امداد را صادر کرد.

تماس گیرنده بعدی برای حل مشکل وام ازدواجش با نماینده عالی دولت گفت و گو می‌کرد و از اینکه بانک یک ضامن را برای اعطای تسهیلات نمی‌پذیرد، به استاندار پناه آورده بود. 

وی در واکنش به این اظهارات، اعلام کرد که مشکل وی را از بانک مربوطه پیگیری می‌کند.

تماس گیرنده بعدی نیز شهروندی از شهرستان هشترود بود که به دلیل مشکلات مبتلابه ناشی از یک تصادف رانندگی در حین انجام ماموریت، درخواست اشتغال داشت؛ نماینده عالی دولت بعد از شنیدن مشکل وی، قول داد که آن را پیگیری کند. 

نفر دیگر، قالیبافی از روستای «چمن زمین» شهرستان هریس بود که می‌گفت بدهی دارد و خرّم اعلام کرد تسهیلات اشتغال به وی پرداخت می‌شود تا مشکلاتش را برطرف کند.

استاندار آذربایجان شرقی پس از اتمام زمان ارتباطات مردمی، در همان محل و در تماس تلفنی با مدیران نهادهای مربوطه، رفع مشکلات تماس گیرندگان را پیگیری کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آدربایجان‌شرقی، وی در این راستا با مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، شهردار منطقه تاریخی تبریز و مدیر امور شعب بانک رفاه در استان، گفت و گو و دستورات لازم برای حل مشکلات تماس گیرندگان را صادر کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.