عاشقانه اصیل ایرانی؛ «تقلید نامه زال و رودابه» روی صحنه رفت

خبرگزاری برنا شنبه 08 مهر 1402 - 11:57
دومین روز بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به میزبانی استان گلستان با روی صحنه رفتن «تقلید نامه زال و رودابه» از استان البرز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛  دومین روز از بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به میزبانی استان گلستان با روی صحنه رفتن نمایش «تقلید نامه زال و رودابه» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاج محمدی از استان البرز در سالن اصلی تالار فخر الدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفت.

این نمایش داستان دلدادگی رودابه و زال به یکدیگر است.

پدر رودابه (محراب شاه) دشمن زال بوده که این دشمنی موجبات حزن و اندوه رودابه را فراهم آورده است.

شاهزاده و زال در پی یافتن راهی برای دیدار با یکدیگر هستند که غلام سیاه دربار محراب شاه واسطه می شود تا زال به ملاقات رودابه برود.

در ادامه با مهیا شدن شرایط این ملاقات، ناگهان رودابه ناپدید می شود.

در این اثر نمایشی علی صابر، بهاره سیجانی، سارا دلی لر، نازنین حشمدار، محمد حاج محمدی، محمد امیری، علیرضا داننده فرد، پژمان پهلوانی، هادی ملکیان و مصطفی پیروزی نقش آفرینی کردند.

 «اودنگ»، «گلزخم» و «داش آکل به روایت نوچه کاکا رستم» دیگر نمایش هایی است که روز شنبه در سالن‌ اصلی و سالن نگاه تالار فخرالدین اسعدگرگان روی صحنه خواهد رفت. 

گفتنی است بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنر‌های نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینار‌های پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

این رویداد در بخش صحنه ای و بین المللی از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۷ مهر ماه در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرده است و تا سه شنبه ۱۱ مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام

 

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.