خبر خوش دولت برای حمایت از مادران نیازمند ایرانی

خبرگزاری برنا شنبه 08 مهر 1402 - 13:27
آزمایش ژنتیک فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در خانوارهای معسر جهت تعیین هویت فرزندان رایگان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهدی اسلام‌خواه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن بیان این خبر گفت: اجرای  طرح آزمایش رایگان ژنتیک مادر و فرزند خانوارهای دارای مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی برای دهک‌های درآمدی پایین آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: افراد مشمول طرح و متقاضی دریافت شناسنامه با تابعیت ایرانی از مادر ایرانی،  از طریق دادگاه و برای احراز هویت به پزشکی قانونی معرفی می‌شوند.
 
اسلام‌خواه افزود: در ادامه معرفی به پزشکی قانونی در خصوص دهک درآمدی خانوار و دریافت تأییدیه احراز شرایط معسر بودن خانوار با استعلام از ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها، آزمایش ژنتیک ایشان را به‌صورت رایگان انجام خواهد داد.
 
این در حالی است که؛ در صورت عدم‌تأیید اداره کار ، انجام آزمایش منوط به پرداخت هزینه توسط اصحاب پرونده و مطابق با تعرفه های مصوب سازمان نظام پزشکی کشور می باشد.
 
گفتنی است، در این طرح قرار است تا پایان سال‌جاری تعداد ۳۱ هزار مادر دارای همسر غیرایرانی و فرزندانشان در سطح کشور آزمایش ژنتیک رایگان انجام دهند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.