رشت شهر تمیزی نیست / بلاتکلیفی فعالیت عمرانی ورودی رشت

خبرگزاری برنا شنبه 08 مهر 1402 - 13:44
حسین رضویان عضو شورای شهر رشت در صد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت : رشت از نظر نظافت شهر تمیزی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛حسین رضویان عضو شورای شهر رشت در صد و یکمین جلسه علنی شورای شهر رشت با بیان اینکه ۱۸ هزار اصله درخت در رشت باید بازکاشت شود ، اظهار داشت : ۱۰۹۶ اصله درخت در رشت به جهت طرح میثاق قطع شد و باید به منظور تامین فضای سبز رشت درخت بازکاشت شود .
وی افزود: متاسفانه سرانه فضای سبز شهر رشت ۲/۵ متر مربع است که نورم فضای سبز در کشور ۷ الی ۱۲ متر مربع و بنا به توصیه سازمان ملل ۲۰ الی ۲۵ متر مربع می باشد و رشت در این خصوص اساسا شرایط مناسبی ندارد و پیگیری جدی برای تصحیح و اصلاح در این زمینه توسط شهرداری نداریم.

وی با انتقاد از شرایط نابسامان بصری ورودی شهر رشت گفت : بلوار ورودی شهر رشت ماه‌هاست که به‌ دلیل‌ فعالیت عمرانی بلاتکلیف مانده و این فعالیت به کندی پیش می رود و موجب نارضایتی شهروندان شده و چهره نامناسبی نیز برای گردشگران ترسیم کرده است.
رضویان افزود :  ورودی رشت باید با کاشت درختان و گیاهان مناسب پیراسته شود .

وی تصریح کرد : در بزرگراه مدرس رشت نیز ۱۰۰ متر معبر که توسط آب و فاضلاب لوله گذاری شده است متاسفانه ترمیم و آسفالت نشده و وضعیت این قسمت موجب ترافیک شدید در ساعت های مختلف شبانه روز شده است.
وی ادامه داد : تمامی این موارد ،مسائلی هستند که مردم از منتخبان خود در شورا انتظار پیگیری و حل مشکل را دارند.

این عضو شورای شهر رشت همچنین به سایر مشکلات رشت اشاره کرد و گفت : دو پل عابر پیاده در رشت به صورت متروکه مانده و در میدان جانبازان به دلیل عدم فعالیت پله برقی این پل همچنان مردم با مشکل روبرو هستند . همچنین سگ های بلاصاحب یکی از مهمترین موضوعات گله های مردم است که شهرداری باید در این زمینه کاری انجام دهد.

رضویان ادامه داد : با وجود قراردادهای خوب در خصوص نظافت شهر رشت ، همچنان در این مورد مشکل وجود دارد ، ۵۳۹ سطل زباله از دو هزار سطل در رشت خریداری شد و مردم مجبورند که زباله ها را در معابر و کنار درختان قرار دهند و شهر رشت شهر تمیزی نیست.

خبرنگار : طاهره ریحانی

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.