مناسب ترین مقاصد سفر در پاییز

مشرق نیوز پنج شنبه 13 مهر 1402 - 16:52

پاییز یکی از فصل‌هایی است که صدای خش‌خش برگ‌ها، منظره زرد و نارنجی طبیعت و نسیم خنک آن هر کسی را مجاب به سفر می‌کند. علاوه بر این زیبایی‌ها، فصل پاییز آب‌وهوایی دارد که مورد پسند همه است به همین علت، بیشتر افراد این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند تا نه از گرما کلافه و نه از سرما مجبور به خانه‌نشینی شوند.

مناسب ترین مقاصد سفر در پاییز

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از مناطق ایران نه‌تنها برای سفر در پاییز مناسب هستند؛ بلکه زیبایی‌های طبیعی آن‌ها هم در این فصل، چندین برابر می‌شود. شما می‌توانید در فصل پاییز به مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی ایران سفر کنید تا لحظاتی خاطره‌انگیز و متفاوت را در گنجینه خاطرات خود ثبت نمایید.

حالا که از خوبی‌های این فصل صحبت کردیم، وقت آن رسیده است که شما را با مناسب‌ترین مقاصد سفر در پاییز آشنا کنیم تا دیگر هنگام سفر در این فصل با مشکل مواجه نشوید.

خاطره‌انگیزترین لحظات در سفر به شهرهای شمالی

اگر به فکر پیداکردن مقصدی مناسب برای سفر در پاییز هستید، به‌هیچ‌وجه سفر به شمال کشور را از دست ندهید. شاید شما هم مانند بیشتر مردم، باور داشته باشید که بهترین فصل‌ها برای سفر به شمال، فصل‌های بهار و تابستان هستند؛ اما اصلاً این‌طور نیست.

در حقیقت، آب‌وهوای خنک و بدون رطوبت شهرهای شمالی در فصل پاییز، مناظر زیبا و خارق‌العاده‌ای را در این سرزمین‌ها پدیدار می‌کنند که به معنای واقعی، هوش را از سر هر بیننده‌ای می‌برد و آنها را حیرت‌زده می‌کند.

در تمامی شهرهای شمالی، ویلاهای متنوعی بر حسب سلیقه تمام مسافران وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. اجاره ویلا شمال این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا آرامش بی وصف پاییز را به درون خود راه دهید و با اقامت در ویلاهای جنگلی و ساحلی در فصل پاییز، تماشاگر زیبایی‌های طبیعی این شهرها باشید.

بازدید از جاذبه‌های تاریخی شگفت‌انگیز با سفر به کاشان، اصفهان و شیراز

خلوت‌شدن شهرها و جاهای دیدنی آن‌ها، آب‌وهوای خنک و مطبوع، خلوتی جاده‌های بین‌شهری و کم‌شدن ترافیک و ارزان‌تر شدن هزینه‌های سفر مزایای مسافرت‌کردن در فصل پاییز است. در این بخش شما را با سفر به کاشان، اصفهان و شیراز در این فصل بسیار دیدنی آشنا می‌کنیم:

مناسب ترین مقاصد سفر در پاییز

کاشان، شهر گلاب و خانه‌های تاریخی

کاشان شهری کویری است که تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های نسبتاً سردی دارد، شما با سفر در فصل پاییز به این شهر تاریخی، می‌توانید به‌دوراز سرما و گرما از تماشای آثار تاریخی زیبا و منحصربه‌فردی همچون: خانه‌های تاریخی زیبا، تپه‌های هشت‌هزارساله سیلک، باغ فین و... لذت ببرید.

بازدید از اصفهان نصف جهان

اصفهان یکی از شهرهای تاریخی ایران است که به تصویری بی‌نقص از تاریخ شبیه است، شما با سفر به این شهر سلیقه و هنر ایرانیان را به‌وضوح مشاهده خواهید کرد. همان‌طور که می‌دانید، بیشترین جاهای تاریخی اصفهان متعلق به دوران صفویه است؛ زیرا در این دوران، اصفهان به‌عنوان پایتخت ایران شناخته شده است.

پاییز در شهرهای مختلف ایران چهره‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد، این فصل برگ‌ریزان برای بسیاری از گردشگرانی که قصد سفر به اصفهان را دارند، جذاب خواهد بود. به همین علت، عکاسان و هنرمندان بسیاری هر ساله در روزهای پاییزی، با دوربین خود به اصفهان سفر می‌کنند تا بهترین قاب تصویر را در این شهر شکار کنند.

شیراز، پایتخت فرهنگی ایران

فصل پاییز علی‌الخصوص مهرماه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به شیراز است. هوای ابری، معتدل و کمی خنک شیراز سبب شده تا این شهر به مقصدی مناسب برای سفر در پاییز تبدیل شود. شما در این سفر می‌توانید هم از جاذبه‌های تاریخی و باستانی فوق‌العاده شگفت‌انگیز و معروف مانند تخت‌جمشید و هم از مناظر و دیدنی‌های طبیعی این شهر دیدن کنید. شما با اجاره سوییت در شیراز می‌توانید، اقامتی مقرون‌به‌صرفه و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

سفری فراموش‌نشدنی با سفر به شهرهای جنوبی

سفر به شهرهای جنوبی (کیش، قشم) در فصل پاییز یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین سفرها برای شما خواهند بود؛ زیرا این مناطق در فصل پاییز دارای آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای هستند و به‌هیچ‌عنوان گرمایی ندارند که شما را اذیت کنند. در ادامه شما را با دو جزیره زیبا برای سفر در پاییز آشنا می‌کنیم:

مناسب ترین مقاصد سفر در پاییز

کیش، عاشقانه‌ای در فصل برگ‌ریزان

آب‌وهوای جزیره کیش، در فصل پاییز در بهترین و مطبوع‌ترین حالت خود قرار دارد به همین علت، شما می‌توانید نهایت لذت را در این جزیره از آب‌وهوای آن ببرید. رفتن به ساحل و سوار کشتی شدن جزو تفریح‌های لذت‌بخش این جزیره در فصل پاییز به شمار می‌رود. جزیره کیش در فصل پاییز شامل جشنواره‌ها و تخفیفاتی است که هر کسی را مجاب به سفر می‌کند به‌خصوص ماه‌های مهر و آبان، بهترین فرصت برای رفتن به کیش است؛ زیرا اگر اهل خرید باشید، شاهد تخفیفات بی‌نظیری خواهید بود.

قشم جزیره عجایب هفت‌گانه

یکی از سفرهایی که هیچ‌وقت از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد، جزیره قشم است. این جزیره بهترین گزینه برای سفر در پاییز است، طبیعت و منظره بی‌نظیر قشم به شما آرامشی می‌دهد که لذت سفر را برای شما دوچندان می‌کند.

شما می‌توانید با اجاره اقامتگاه در قشم، از تماشای جاذبه‌های قشم همچون: دره افسانه‌ای ستارگان، خاک‌های رنگی جزیره هرمز، دره تاریخی تندیس‌ها، تنگه مرموز چاهکوه، جزیره نقره‌ای هنگام، غار طولانی و هیجان‌انگیز نمکدان، چاه‌های آب‌طلا و دیگر مکان‌های دیدنی آن لذت ببرید.

حال که با مناسب‌ترین مقاصد سفر در پاییز آشنا شدید، بر اساس علاقه و روحیه خود می‌توانید یکی از شهرها را انتخاب کرده و با سفر به آن از تماشای مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.