مجتبی محمودی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت پروژههای رها شده در حوزه راهداری که جزء مطالبات عمومی هستند و در اقتصاد منطقه تاثیر دارند، گفت: کار محور فنوج - رمشک از سال ۱۳۸۶ شروع شده که بخش عمدهای از آن زیر بار ترافیک رفته و مابقی آن تا پایان سال جاری تکمیل و به بهرهبرداری میرسد.
وی از تکمیل پل رمشک که بر روی رودخانه احداث شده، خبر داد که پیش از این با شروع بارشها و جاری شدن سیل، تردد برای اهالی رمشک به سختی انجام میشد.
محمودی تامین ایمنی در جادهها را از وظایف راهداری دانست و گفت: روشنایی تأثیری در ایمنی ندارد مگر نقاط مهگیر، اما با در نظر گرفتن برخی جوانب این موضوع بعضا انجام میشود و سال ۱۴۰۲ سال ایمنی در جادهها بوده که در همین راستا اولین کارگاه آموزشی را برای روسای ادارات راهداری شهرستانهای جنوب کرمان برگزار و طی یک تور همه نواقص را از نزدیک به صورت کارشناسی بررسی کردیم و اصلاح آنها را جز اولویتهای کاری قرار دادیم.
وی با ابراز تاسف از برخی عوامل تصادفات در محورهای مواصلاتی در جنوب کرمان و بیان اینکه اصلاح نقاط حادثهخیز در دستور کار قرار دارد، افزود: در برخورداری از ماشین آلات رتبه آخر را داریم و در مواقع بحران با کمبود روبرو هستیم و در این زمینه به حمایت استان و سازمان راهداری نیاز است زیرا محورهای مواصلاتی همواره دستخوش بلایای طبیعی و بارشها قرار میگیرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب کرمان ارتقاء بهرهوری را مورد تاکید قرار داد و از طرح راه سردار به عنوان مهمترین مولفه در ایمن سازی یاد کرد و گفت: برای بالابردن بیشتر بهرهوری طرحی را تحت عنوان راه سردار شروع کردیم و با تجمیع همه ماشین آلات کار آغاز شده که همکاری فرمانداران جنوب کرمان در این زمینه قابل تقدیر است به طوریکه طرح راه سردار مورد استقبال سازمان راهداری کشور قرار گرفت.
وی میانگین احداث راههای روستایی را بعد از اینکه به راهداری واگذار شدهاند قابل توجه اعلام کرد که در حال حاضر ۱۷۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب کرمان از پروژههایی که سالها رها شدهاند به عنوان مطالبه مردمی نام برد و اظهار کرد: پروژه جیرفت- قرقطوییه- رابر که به لحاظ اقتصادی بر منطقه تاثیرگذار است، از سال ۱۳۸۶ شروع شده که طی ۱۸ سال فقط ۱۸ کیلومتر آن آسفالت شده، در حالی که طول پروژه ۲۸ کیلومتر است.
وی ادامه داد: این پروژه هم اکنون تکمیل شده و حوزه شمال استان هم کار را شروع کرده که نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس در این زمینه پیگیریهای لازم را انجام داده است.
محمودی پروژه دهکهان-بجگان را به طول ۹ کیلومتر از دیگر طرحهایی عنوان کرد که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۳ شروع شده و جزء مطالبات مردم نیز بود که ظرف مدت چهار ماه آینده مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
وی همچنین محور فاریاب-زهمکان - ارزوئیه را به طول ۵۵ کیلومتر از دیگر طرحهایی دانست که سال ۱۳۸۳ شروع شده و در حال حاضر ۱۸ کیلومتر آن آسفالت و قرار است با مشارکت ایمیدرو این طرح از بلاتکلیفی چندین ساله در بیاید.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب کرمان، اگر ایمیدرو و قرارگاه امام حسن(علیه السلام) پای کار بیایند مشکل حل می شود و این در حالی است که ۱۳ کیلومتر این محور تکمیل شده است.
وی محور فاریاب - حُرمه و حاجی آباد را در هرمزگان به طول ۱۹ کیلومتر از جمله طرحهای مورد انتقاد مردم دانست که از سال ۱۳۸۴ عملیات اجرایی آن شروع و فقط پنج کیلومتر انجام شده اما در حال حاضر دو پیمانکار فعال هستند و از سمت حاجی آباد با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم کار شروع شده که با تکمیل این مسیر تردد بین جنوب کرمان و استان هرمزگان آسانتر خواهد شد.
بر اساس آنچه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده است: پروژه منوجان - آباد بی بی- به جغین از سال ۱۳۸۴ شروع شده که دو کیلومتر آن سال گذشته انجام شده و هشت کیلومتر هم در حال انجام است و تا پایان امسال به بهرهبرداری خواهد رسید که برقراری ارتباط بین منوجان و میناب از مزیتهای آن محسوب میشود.
وی افزود: پروژه چاه ابراهیم- طبق نمداد_دازان و چاه ابراهیم به میل فرهاد در رودبار جنوب که به طول ۷۰ کیلومتر است و از طرفی اعتبارات استانی جوابگوی این میزان کار نیستند که سپاه پاسداران برای تکمیل شاخه چاه ابراهیم به میل فرهاد اعلام آمادگی کرده است که جای تقدیر دارد.
پای کار آمدن ارتش آنهم در لبیک به دستور رهبر معظم انقلاب باعث شده شاخه چاه ابراهیم به سمت طبق نمداد و دازان به طول ۳۳ کیلومتر در دستور کار قرار بگیرد که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب کرمان، ۲۰ کیلومتر آن بازگشایی شده و کار همچنان ادامه دارد.
خبر خوش محمودی به اهالی جازموریان این بود که کارخانه آسفالت توسط قرارگاه سازندگی راهاندازی میشود که در تسریع روند عملیات اجرایی طرحها بسیار تاثیرگذار است زیرا تامین آسفالت موردنیاز در منطقه کاهش هزینه را به همراه دارد.
وی از ۴۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان خبر داد و توسعه راههای روستایی را از اولویتهای منطقه دانست و افزو: با توجه به اینکه جنوب، منطقه کشاورزی است و از طرفی با استقرار سازمان صمت و فعالیت معادن، رونق اقتصادی مستلزم توسعه راههای روستایی و اصلی است.
وی از تکمیل محور جیرفت - فاریاب تا پایان سال ۱۴۰۳ خبرداد که بیش از شش کیلومتر آن انجام شده بوده و ۲۳ کیلومتر تعریض و آسفالت و عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر دیگر توسط دو پیمانکار در دستور کار است و به زودی سومین پیمانکار هم برای تسریع کار مستقر خواهد شد که پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام