کارگردان جوان ایرانی جوایز سینمایی را از فیلمسازان آمریکایی ربود

صدا و سیما چهارشنبه 04 بهمن 1402 - 15:09
«نامه چهل و چهارم» بهترین فیلم کوتاه خارجی زبان هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «Barbados» آمریکای شمالی شد.

کارگردان جوان ایرانی جوایز سینمایی را از فیلمسازان آمریکایی ربود

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، فیلم کوتاه "نامه چهل و چهارم " به نویسندگی مشترک نوید زارع و امین جواهری در بخش مسابقه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «Barbados» جزیره باربادوس، موفق به کسب جایزه هزار دلاری بهترین فیلم خارجی زبان این جشنواره شد. 

امین جواهری که علاوه بر نویسندگی، کارگردانی این اثر را هم برعهده داشته است، درباره موضوع فیلم خود گفت: بهزاد معلم محبوب یک مدرسه در رنج مرگ معشوقه اش روزگار سپری می‌کند. او قصد دارد که چهل و چهارمین و البته آخرین نامه خود را بنویسد. همین جریان، محور اصلی داستان فیلم را تشکیل می‌دهد. 

وی توجه به مسائل درونی انسان را یکی از اهداف مهم ساخت این فیلم برشمرد و افزود: تمامی فیلمنامه‌ها باید با پژوهش کامل نگارش شوند. داشتن اطلاعات کافی درباره ابعاد مختلف انسانی، نویسنده و کارگردان را در ساخت اثری ماندگار کمک می‌کند.

به گفته این کارگردان جوان، موقعیت‌های نامه چهل و چهارم، در روستای گردپیشه و بندر کیاشهر استان گیلان بوده است. 

این فیلم که با تهیه کنندگی مینا معین فرد و شاهین نظری، ساخته شده است، در هشتمین جشنواره بین‌المللی جزیره باربادوس با فیلمسازان کانادا و امریکا و چین و کره به رقابت پرداخت و برای تماشاگران به نمایش در آمد و سپس نیز بعنوان «بهترین فیلم خارجی جشنواره» انتخاب و معرفی شد.

جشنواره فیلم باربادوس یک جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل است که متعهد به برجسته‌کردن آثار فیلم‌سازان نوظهور، موفق و هنرمند این جشنواره به بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم کوتاه جایزه نقدی اهدا خواهد کرد.

سیاوش چراغی پور بازیگر سینمای ایران به ایفاگر نقش اصلی فیلم یعنی شخصیت بهزاد می‌باشد و در کنار او بازیگران جوانی همچون آمنه دالوند، سید اسماعیل حقیقی، سعید عابدینی، امین علی شهسواری، صبامهدوی، مهدی حقگو، نوژان قاسمی پور، آراسا آقایی، نرجس اذرپیرا، نیلا نیازناک و فرزان زیبایی به ایفای نقش می‌پردازند.
دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارت اند از:
مدیر فیلم برداری: حامد راد، صدابردار:هادی ساعدمحکم، طراح چهره پردازی: نگین رهبری، تدوین و اصلاح رنگ: احسان واثقی، طراح صحنه: سید امین جواهری، مجری صحنه: رضا قربانپور، طراح لباس: سپیده صدری، منشی صحنه: زینب محمداوی، عکاس: علیرضا رشیدی و مائده ارقند، دستیار یک و برنامه ریز: ساسان نظری.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.