موزه آبگینه و سفالینه های ایران

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 16:44

موزه آبگینه و سفالیته های ایران  تنها موزه تخصصی شیشه و سفال در کشور است که در اواخر سده سیزدهم شمسی در باغی به وسعت بالغ بر۷۰۰۰ متر مربع  به دستور احمد قوام ساخته شده و تا سال ۱۳۳۰ خانه و محل کار او بوده است.این ساختمان دارای دو طبقه و یک زیر زمین است و شامل شیش تالار میشود که در بنایی قاجاری موسوم به مجموعه قوام در خیابان سی تیر واقع شده است.

از سال ۱۳۳۲ به مدت ۷ سال این بنادر اختیار سفارت مصر قرار گرفته و بعد سفارت افغانستان و بانک بازرگانی ایران بوده است .در سال ۱۳۵۵ از بانک بازرگانی خریداری شده و به منظور تاسیس موزه سفال و شیشه واگذار شد.این موزه در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردیده است.

درطبقه همکف این موزه اشیا تاریخی دوران پیش از تاریخ تا قبل از اسلام، مینا و بلور و در طبقه اول اشیا مربوط به پوران اسلامی تا معاصر به نمایش گذاشته شده اند.

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.