راهنمای کامل خرید موتورسیکلت برای خانم ها

بیتوته یکشنبه 06 خرداد 1403 - 09:22

راهنمای کامل خرید موتورسیکلت برای خانم ها



خرید موتورسیکلت برای زنان

راهنمای کامل خرید موتورسیکلت برای خانم ها

 

در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید موتور سیکلت مناسب خانم‌ها ارائه خواهیم داد تا بتوانید با اطمینان خاطر موتور سیکلت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

در حالی که بازار موتورسیکلت هنوز بسیار تحت سلطه مردان است، اکنون زنان نیز سوار می شوند. چه صرفاً برای عملی بودن با توجه به سیستم حمل‌ونقل عمومی خراب کشور یا سفر برای تجربه احساس شادی و رهایی از مشغله‌های روزمره، بدیهی است که تعداد راکبان زن موتورسیکلت در حال افزایش است.

 

فقط باید به در دسترس بودن مدل هایی که به طور خاص برای زنان طراحی شده یا هدف گذاری شده اند در مقایسه با گزینه های موجود در یک دهه پیش نگاه کرد.

 

اگر شما یک زن موتور سوار مشتاق هستید که قصد خرید اولین موتورسیکلت خود را دارید یا مردی هستید که می خواهد دختر یا همسر خود را متقاعد کند که موتورسواری کند، در اینجا چند فاکتور وجود دارد که هنگام خرید موتور سیکلت برای زنان باید در نظر بگیرید.

 

عواملی که برای موتورسواران زن باید در نظر گرفته شود :

راحتی :

در حالی که اکثر مردانی که من می شناسم حاضرند راحتی را فدای ظاهر خود کنند، راحتی یکی از مهم ترین عواملی است که موتورسواران برای اولین بار باید در نظر بگیرند. برای زنان، این اغلب با ارتفاع صندلی و توانایی فرد در قرار دادن هر دو پا روی زمین مشخص می شود. یک موتور سیکلت با ارتفاع صندلی کم به این معنی است که هر کسی می تواند به راحتی موتور سیکلت را در هنگام نشستن روی زین مانور دهد و کنترل کند.

 

از آنجایی که بیشتر مدل‌های موتورسیکلت برای مردان طراحی شده‌اند که معمولاً قدشان بلندتر از زنان است، این امر گزینه‌هایی را که اکثر زنان بلافاصله با آن احساس راحتی می‌کنند محدود می‌کند.

 

خوشبختانه، اکثر اسکوترها و موتورسیکلت‌های مدرن در بازار ما (از جمله موتورسیکلت‌های چهار برند بزرگ موتورسیکلت آسیایی هوندا، کاوازاکی، سوزوکی و یاماها) با مدل‌های جدید موتورسیکلت با ارتفاع صندلی‌های پایین‌تر به‌ویژه برای سوار کاران کوتاه‌قد طراحی شده‌اند.

 

در مورد ارتفاع صندلی راه حل هایی وجود دارد. من آنقدر قد بلند نیستم و معمولاً هنگام نشستن روی موتورسیکلت با صندلی بلند باید روی نوک پا تعادل داشته باشم. برخی از سوارکاران پیشنهاد می‌کنند روی چکمه‌های سواری یا کفش‌هایی که چند اینچ اضافه می‌کنند سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید راحت‌تر به زمین برسید، به خصوص در زمان توقف طولانی در ترافیک. برخی دیگر ترجیح می‌دهند موتورسیکلت‌هایشان را پایین بیاورند یا صندلی‌های سفارشی‌شده بگیرند تا بتوانند راحت‌تر بنشینند.

 

موقعیت سواری و تناسب ارگونومیک موتورسیکلت نیز اهمیت دارد. شما نمی خواهید در تمام مدتی که سوار می شوید خمیده باشید یا مجبور باشید دستان خود را دراز کنید زیرا این کار می تواند بسیار خسته کننده باشد. همچنین زمانی که نمی توانید به راحتی روی فرمان مانور دهید، سواری خطرناک تر است. زنان به چیزی نیاز دارند که با اطمینان خاطر به تنهایی رانندگی کنند.

 

ترفند، حتی برای سوارکاران با تجربه، این است که شما باید در سطح راحتی خود سوار شوید. راحتی منجر به اعتماد به نفس و لذت می شود.

 

وزن :

وزن پایین موتورسیکلت یک عامل مهم دیگری است که باید به آن توجه داشت. موتورسیکلت‌های سنگین و ورزشی، به ویژه برای افراد تازه کار، می‌توانند چالش‌برانگیز و دشوار باشند.

 

زمانی که باک بنزین پر می‌شود، وزن موتورسیکلت به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. این موضوع برای افراد تازه کار می‌تواند مشکل‌ساز باشد، زیرا کنترل و تعادل موتورسیکلت در این حالت دشوارتر خواهد بود.

 

بنابراین، برای افراد مبتدی بهتر است که روی موتورسیکلت‌های سبک‌تر و با کنترل آسان‌تر سرمایه‌گذاری کنند. این امر به آنها کمک می‌کند تا مهارت‌های پایه ی موتور سواری را به خوبی بیاموزند و سپس به سراغ موتورسیکلت‌های سنگین‌تر بروند.

 

نوع گیربکس نیز مهم است زیرا اکثر دوچرخه های بزرگ با کلاچ عرضه می شوند. در مقایسه با موتورسیکلت های اتوماتیک، رانندگی با موتورسیکلت دستی دارای منحنی یادگیری بالاتری است که می تواند بسیار استرس زا باشد.

 

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که با اسکوترهای خودکار که برای مبتدیان برای استفاده در شهر مناسب هستند، یا موتورهای خاکی کوچک اگر می‌خواهید نحوه رانندگی موتورسیکلت را در شرایط مختلف جاده‌ای یاد بگیرید، شروع کنید.

 

رانندگی با موتورسیکلتی که کنترل آن ها خیلی سنگین است خطرناک است. با در نظر گرفتن جاده‌های شهری ما، زنان احتمالاً مایلند از چیزی سبک، برای مانور دادن آسان، پارک کردن آسان استفاده کنند و برای عقب نشینی از نقاط تنگ مشکلی ندارند. موتورهای سبک وزن، تجربه سواری بدون دردسر را برای استفاده در شهر را برای همه ارائه می دهند.

 

حتی اگر بتوانید موتورسیکلت سنگین تری را در مسیرهای باز طولانی تر جاده برانید، واقعیت خیلی خطرناک است. در بیشتر مواقع، بین کامیون ها و وسایل نقلیه دیگر گیر کرده اید، از چاله ها دوری می کنید و دائماً در چراغ راهنمایی منتظر می مانید، بنابراین در صورت نداشتن تجربه، رانندگی با یک موتور سیکلت سنگین می تواند منجر به تصادف شود.

 

اما این بدان معنا نیست که زنان نمی توانند موتور سیکلت های بزرگ برانند. بسیاری از زنان ترجیح می دهند از موتور سیکلت های بزرگ برای سواری طولانی مدت و گردش استفاده کنند. اما برای افرادی که برای اولین بار به دنبال حمل و نقل کاربردی برای استفاده در شهر هستند، موتورسیکلت سبک وزن ترجیح داده می شود. هنگامی که به مهارت های رانندگی خود اطمینان پیدا کردید، همیشه می توانید موتور سیکلت خود را ارتقا بدهید.

 

سبک :

ظاهر کلی موتورسیکلت از اهمیت زیادی برای زنان برخوردار است. زنان معمولاً ترجیحات سبکی متفاوتی نسبت به مردان دارند.

 

بازار موتورسیکلت‌ها محصولاتی را ارائه می‌دهد که مخصوصاً برای زنان طراحی شده‌اند. این موتورسیکلت‌ها معمولاً به جای ظاهر تهاجمی و اسپرت، زیبا و کلاسیک توصیف می‌شوند. همچنین رنگ‌ها و سایه‌های متنوع‌تری در مقایسه با رنگ‌های رایج مانند مشکی، قرمز یا آبی ارائه می‌شود.

 

حفظ ظاهر زیبای موتورسیکلت بسیار مهم است. تولیدکنندگان موتورسیکلت به این موضوع توجه داشته و قرار دادن موتور و قطعات به طور منظم را به عنوان یک ویژگی در نظر می‌گیرند.

 

این رویکرد به حفاظت از بخش‌های بیرونی موتورسیکلت که در معرض عناصر محیطی و آسیب‌های ناشی از استفاده منظم قرار دارند، کمک می‌کند. به این ترتیب، ظاهر زیبا و کلاسیک موتورسیکلت حفظ خواهد شد.

 

بنابراین، این ویژگی طراحی به زنان که به ظاهر موتورسیکلت اهمیت زیادی می‌دهند، جذابیت بیشتری می‌بخشد.

 

در مورد اهمیت رنگ در تصمیم گیری زنان و بازاریابی برندها، این نکات را می توان ذکر کرد:

 

رنگ نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری زنان دارد. مطالعات روان شناسی رنگ نشان می دهد که زنان معمولا به رنگ های ملایم تر و سفید تمایل دارند، در حالی که مردان بیشتر به سمت سایه های روشن تر و رنگ مشکی جذب می شوند.

 

امروزه، برندهای معتبر موتورهای مدرن که با رنگ های ملایم تر و آب نباتی مانند سفید، زرد، سبز نعنایی و ... عرضه می کنند. این رویکرد به سبک "یکپارچه سازی با سیستم عامل" است که به زنان جذابیت بیشتری می بخشد.

 

عملکرد و قابلیت اطمینان :

در مورد نگرش زنان به خرید لوازم خانگی و وسایل نقلیه، این نکات قابل ذکر است:

 

زنان در این موارد، خریداران عملی هستند. برخلاف افرادی که به دنبال خرید مدل های جدید و درخشان هستند، زنان معمولا به دنبال چیزهایی قابل اعتماد و ساخته شده برای دوام هستند. 

 

به عنوان مثال، در مورد موتور سیکلت، زنان تمایل ندارند تنها به خاطر عرضه مدل های جدید، چندین موتور سیکلت را در گاراژ خود جمع کنند. آنها به دنبال یک موتور سیکلت با کیفیت هستند که برای آنها دوام بیاورد.

 

همچنین، زنان قبل از خرید لوازم نقیله مانند موتورسیکلت، نظرات و بازخوردها را به دقت بررسی می کنند و به طور گسترده سوالات خود را مطرح می کنند. آنها پولی که به سختی به دست آورده اند را به آسانی خرج نمی کنند.

 

در مجموع، زنان به عنوان خریداران عملی و با تدبیر، به دنبال محصولات با کیفیت و ساخته شده برای ماندگاری هستند، تا صرفاً به دنبال زیبایی ظاهری باشند.

 

تکنیک های خرید موتورسیکلت برای خانم ها

یک نکته برای خرید موتورسیکلت برای خانم ها اندازه ی مناسب موتور است.

 

این نکات بسیار مهمی را در مورد خرید موتورسیکلت مطرح می‌کند:

اول اینکه، قبل از خرید، بسیار مهم است که از دوستانی که قبلاً تجربه استفاده از مارک‌های خاص موتورسیکلت را دارند، نظر بگیرید. ظاهر موتورسیکلت ممکن است شما را جذب کند، اما باید ارزیابی کنید که آیا از نظر مکانیکی یک موتورسیکلت قابل اعتماد است یا خیر. برخی از برندها بیشتر مستعد خراب شدن هستند و قطعات آنها گران‌تر است.

 

دوم اینکه، باید توجه داشته باشید که آیا می‌توانید هزینه‌های تعمیر و نگهداری را پرداخت کنید. در زمان خرید، به میزان پاسخ‌گویی مراکز خدمات و در دسترس بودن قطعات یدکی توجه داشته باشید.

 

در نهایت، هدف باید این باشد که موتورسیکلتی انتخاب کنید که تعمیر و نگهداری پایینی داشته باشد و نیاز نباشد بیش از تعمیر و نگهداری پیشگیرانه معمولی، روی آن کار کنید. موتورسیکلت باید شما را بدون دردسر از نقطه A به نقطه B برساند و بتوانید چندین سال از آن لذت ببرید و در نهایت در شرایط خوبی بفروشید.

 

ارزش پول

زنان باید نیازهای خود و ارزش درازمدت یک موتورسیکلت را در نظر بگیرند. برای خریداران موتورسیکلت تازه کار، انتخاب بین گزینه‌ای که ظاهرا عالی به نظر می‌رسد اما بیش از اندازه گران و احتمالا غیرقابل اعتماد است و گزینه‌ای کاربردی و مقرون به صرفه، کاری بیهوده است.

 

اگرچه موتورسواری با نیازی عملی به حمل‌ونقل آغاز می‌شود، ممکن است بخواهید در آخرهفته‌ها برای سفرهای طولانی‌تر از آن استفاده کنید. در این صورت، پرداختن هزینه‌ای بیشتر برای موتورسیکلتی با عملکرد و مشخصات بهتر و ظاهری جذاب‌تر، سرمایه‌گذاری خوبی به نظر می‌رسد.

 

از خود بپرسید که آیا موتورسیکلت مدنظرتان می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند یا خیر و این را با قیمت و مقداری که می‌خواهید خرج کنید مقایسه کنید.

 

لباس مناسب

جدا از خود موتور سیکلت، زنان باید هنگام رانندگی با موتورسیکلت، لباس مناسب مورد نیاز را نیز در نظر بگیرند. شما باید روی یک کلاه ایمنی مناسب برای موتورسیکلت سرمایه گذاری کنید که استانداردهای ایمنی را رعایت کند. این به معنای یک کلاه ایمنی استاندارد با برچسب ایمنی محصول (PS) یا ترخیص کالای وارداتی (ICC) است. هر کلاه ایمنی نامرغوب مجاز نیست.

 

در گذشته یافتن تجهیزات مناسب موتورسیکلت و کلاه ایمنی در سایزهای زنانه دشوار بود، اما این روزها بیشتر وسایل سواری در اندازه های کوچکتر و گزینه های رنگی شیک عرضه می شوند.

 

قانون جدید لباس پوشیدن موتورسیکلت در کشور همه ی کسانی را که موتورسیکلت سوار می شوند، ملزم می کند کفش های بسته بپوشند، حتی اگر فقط برای یک سواری کوتاه باشد. در حالی که در گذشته به طور کلی پذیرفته شده بود، شما دیگر نمی توانید در حین کار با موتور سیکلت یا اسکوتر در جاده یا بزرگراه، دمپایی، صندل و ... بپوشید. بر اساس سیستم جدید فروش بلیت تکی که در مترو اجرا می‌شود، سواران یا عقب‌نشینان نیز موظف به پوشیدن کلاه ایمنی، کفش‌های بسته و پیروی از کد لباس هستند.

 

عوامل دیگر هنگام خرید موتور سیکلت :

با توجه به نکات مطرح شده، موارد زیر برای زنان هنگام خرید موتورسیکلت مهم هستند:

 

ظرفیت ذخیره سازی: زنان نیاز به موتورسیکلتی با فضای ذخیره سازی کافی برای انجام کارهای روزمره و حمل اقلام دارند. اسکوترها گزینه مناسبی هستند زیرا معمولاً فضای ذخیره سازی بیشتری دارند.

 

در دسترس بودن لوازم جانبی: در دسترس بودن لوازم جانبی مناسب مانند کیف های ذخیره سازی یا باکس های جلو برای حمل اقلام مهم است.

 

مصرف سوخت: به دلیل استفاده زنان از موتورسیکلت برای کارهای روزمره، مصرف سوخت مناسب یک عامل مهم در انتخاب است.

 

سابقه سازنده: اطمینان از کیفیت و قابلیت اعتماد سازنده موتورسیکلت مورد نظر نیز باید مد نظر قرار گیرد.

 

ویژگی های ایمنی و فنی: ویژگی های ایمنی و فنی مانند ناوبری داخلی می تواند در راحتی و امنیت استفاده زنان تأثیرگذار باشد.

 

پارکینگ: زنان باید به اندازه و وزن موتورسیکلت توجه کنند تا در پارک کردن و جابجایی آن مشکل نداشته باشند.

 

برخی موتورسیکلت‌های مدرن مجهز به ویژگی‌های ایمنی اضافی هستند. برای مثال، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) از لغزیدن و کنترل از دست دادن موتورسیکلت در هنگام ترمز ناگهانی جلوگیری می‌کند. همچنین، امکانات دیگری مانند قطع خودکار موتور در هنگام باز بودن پایه کناری و ویژگی‌های ضد سرقت نیز در این موتورسیکلت‌ها وجود دارند.

 

در مجموع، این فاکتورها به زنان کمک می کند تا موتورسیکلت مناسبی که با نیازهای روزمره آنها هماهنگ است، انتخاب کنند.

 

راهنمای خرید موتورسیکلت برای زنان

رانندگی راحت موتور سیکلت یکی از اصول انتخاب موتور سیکلت است.

 

نکات ایمنی برای موتور سواران خانم :

داشتن یک موتورسیکلت در اختیار شما بدون اینکه به شخص دیگری تکیه کنید تا همیشه آن را رانندگی کنید بسیار عالی است. با این حال، داشتن یک وسیله نقلیه به این معنی است که شما باید مسئولیت نگهداری اولیه وسیله نقلیه را بر عهده بگیرید و هنگام رانندگی بیشتر مراقب باشید، زیرا موتورسواران در جاده ها در مقایسه با موتورسواران در شهر واقعا آسیب پذیرتر هستند.

 

نکات ایمنی برای موتور سواری خانم ها :

در اینجا چند نکته اساسی ایمنی برای خانم های موتور سوار آورده شده است:

• اطمینان حاصل کنید که دوچرخه شما در وضعیت خوبی در حال اجرا است تا از خرابی در جاده جلوگیری شود. قبل از سواری های طولانی، بررسی های لازم روغن، تنظیم و بررسی لاستیک ها را انجام دهید.

 

• روی تجهیزات ایمنی و سواری مناسب سرمایه گذاری کنید. هر چقدر هم که سواری کوتاه باشد از کلاه ایمنی و کفش های بسته استفاده کنید.

 

• مسیر خود را برنامه ریزی کنید و به نزدیک ترین پمپ بنزین ها و مغازه های آتشفشانی توجه داشته باشید.

 

• ایمن و دفاعی رانندگی کنید. با سرعتی که راحت و مجاز هستید رانندگی کنید.

 

• اگر موتورسیکلت شما در وسط جاده توقف کرد، آن را با خیال راحت به کنار جاده بچرخانید تا باعث ترافیک نشوید. اگر نمی توانید مشکل را تشخیص دهید، کمک بخواهید.

 

• شماره تماس های اضطراری مانند مکانیک ها و خدمات یدک کش را که می توانند در صورت خرابی موتورسیکلت شما کمک کنند، ذخیره کنید.

 

• همیشه یک تلفن همراه با بار کافی و یک پاوربانک برای برقراری تماس در مواقع اضطراری همراه داشته باشید. پول نقد اضافی مخصوصاً هنگام مسافرت در دست داشته باشید.

 

• تا حد امکان از رانندگی در مناطق تاریک و ایزوله به تنهایی در شب خودداری کنید.

• در صورت باریدن ناگهانی باران در زمانی که در جاده هستید، در جایی پناه بگیرید و منتظر بمانید تا دوباره رانندگی کنید.

 

• اگر قصد دارید انفرادی سفر کنید، به اقوام خود اطلاع دهید و هر بار که به مقصد خود می‌رسید با آنها تماس بگیرید تا بدانند شما در امان هستید.

 

گردآوری: بخش خودرو بیتوته

 

منبع خبر "بیتوته" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.