گزارش دهی معاون حمل و نقل شهرداری تهران به اعضای شورا

صدا و سیما سه شنبه 22 خرداد 1403 - 11:22
معاون حمل و نقل شهرداری تهران از ورود اولین رام قطار چینی مترو تا پایان سال جاری خبر داد.

افتتاح ایستگاه متروی میدان خراسان تا پایان شهریور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل شهرداری تهران با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه با کمک شورای شهر ششم نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی برقی داشتیم، گفت: در این حوزه شاهد هم افزایی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی بودیم که اتفاق ویژه‌ای بود و اثر برقی سازی اثر ۱۱ میلیارد دلاری در این زمینه خواهد داشت و رقم بیش از ۲۰ میلیارد دلار نیز در حوزه آلودگی هوا و کاهش ترافیک خواهیم داشت.

محسن هرمزی با بیان اینکه با همت ویژه مدیران شهرداری و نگاه حمایتی اعضای شورای شهر به خصوص رییس شورای شهر توانستیم این مهم را محقق کنیم و قطعا آیندگان در این زمینه ما را قضاوت خواهند کرد، افزود: طبق وعده هر ماهه قرار شد که گزارش ماهانه به شورای شهر ارائه کنیم؛ لذا گزارش ما روی موضوعاتی است که در یک ماه اخیر رخ داده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو همچنان در دستور کار قرار دارد و درصد پیشرفت در مترو نشان می‌دهد که کار در حال انجام است و این در حالی است که اوراق مشارکت سال گذشته، مرداد امسال به دست ما می‌رسد و مشکل نقدینگی حل خواهد شد، گفت: ایستگاه متروی میدان خراسان در شش ماه اول سال جاری افتتاح می‌شود.

محسن هرمزی افزود: اگر شورا بودجه ویژه برای منطقه ۲۰ اختصاص دهد می‌توانیم دو ایستگاه نیمه جنوبی خط شش را تا پایان سال تحویل دهیم و حفاری ۲۲۰ متر از خط ۱۰ و عملیات احداث خط ۹ مترو نیز در این مدت انجام شده و امید است به زودی خط ۹ مترو نیز عملیات اجرائیش شروع شود.

معاون شهردار تهران افزود: در مورد واگن مترو تأکیدات زیادی داشتیم و همکاران ما به زودی باید به چین بروند تا ماکاپ اولیه واگن مترو را تحویل بگیرند و با این فرمان تا پایان سال اولین رام قطار طبق برنامه وارد تهران می‌شود.

محسن هرمزی درباره ۳۱۳ واگن ملی با تاکید بر اینکه رنگ آمیزی دو رام و کف سازی یک رام در حال انجام است، افزود: مجوز‌های ترک تشریفات دریافت و قرارداد‌های شرکت‌های همکار منعقد شده است.

افتتاح ایستگاه متروی میدان خراسان تا پایان شهریور

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران هم در دویست و چهل و سومین جلسه شورا اعلام کرد: برقی سازی خودرو‌ها به کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا کمک می‌کند.

احمد علوی در تذکر پیش از دستور خود ابراز امیدواری کرد برقی سازی در حوزه خودرو و موتور ادامه داشته باشد.

رییس شورای شهر تهران نیز در ادامه گفت: قیمت این تاکسی‌ها بالاست و رانندگان توان پرداخت هزینه آن را ندارند. مهدی چمران افزود: مابه التفاوت کاهش مصرف سوخت را باید وزارت نفت بپردازد، رئیس جمهور شهید این موضوع را دنبال می‌کرد که آن حادثه رخ داد امیدواریم این تسهیلات پرداخت شود تا رانندگان بتوانند از شرایط استفاده کنند.

افتتاح ایستگاه متروی میدان خراسان تا پایان شهریور

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست شورا از ورود ۱۰۰ اتوبوس برقی از قرارداد با چین به ناوگان اتوبوسرانی تهران تا پایان تابستان خبر داد.

مهدی پیرهادی در ادامه به شهرداری به علت فعال نشدن نرم افزاری برای برخط کردن تاکسی‌ها تذکر داد و گفت: قرار بود شهرداری نرم افزاری برای برخط کردن تاکسی‌ها ارائه دهد که هنوز ارائه نشده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد اگر مشکلی در این خصوص وجود دارد شهرداری باید علت آن را توضیح دهد.

افتتاح ایستگاه متروی میدان خراسان تا پایان شهریور

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران هم از تلاش‌ها برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی قدردانی کرد.

احمد صادقی در دویست و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره واگذار نشدن دو سوله بحران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران هشدار داد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت:با همت رؤسای سازمان ورزش و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ۵۹ پایگاه تخصیص یافت، اما هنوز پایگاه اشراق که در اختیار اداره کل فرهنگی و هنری و یک پایگاه زیر نظر باغ موزه دفاع مقدس به سازمان مدیریت بحران تحویل داده نشده و حتی زمان مراجعه برای پیگیری موضوع برخورد بدی با سازمان مدیریت بحران شده است.

افتتاح ایستگاه متروی میدان خراسان تا پایان شهریور

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به استفاده از ماده ۱۲ برای کاهش مصرف سوخت گفت: تقاضای ما این است که دولت با توجه به شرایط رانندگان تاکسی به این موضوع توجه داشته باشد. 

مهدی اقراریان در دویست و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هزینه هر خودرو یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، افزود: ۳۰۰ میلیون تومان شهرداری، ۶۰۰ میلیون تومان را شرکت‌ها و مابقی را رانندگان پرداخت می‌کنند که هزینه بالایی است و هزینه اسقاط خودرو‌های فرسوده باید پرداخت شود و اگر این موضوع لحاظ نشود رانندگان با چالش جدی مواجه خواهند شد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه از ۳۰ میلیون تومان درآمد ماهیانه ۱۸ میلیون تومان هزینه تسهیلات است و با ۱۲ میلیون تومان در تهران نمی‌توان زندگی کرد، یادآور شد: امیدواریم در این مسیر درگیر امور تبلیغاتی نشویم و شاهد تحول در این زمینه باشیم.

افتتاح ایستگاه متروی میدان خراسان تا پایان شهریور

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم از حذف ساختار دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی انتقاد کرد و گفت: اعضای شورا باید منافع ملی و ضرورت رسیدن به توسعه پایدار را در حذف و ایجاد ساختار‌ها در نظر بگیرند.
زهرا شمس احسان افزود: مطالعات باید در حوزه تخصصی و توسط معاونت مربوطه صورت بگیرد، سوابق نشان داده واگذاری امور به یک بخش پژوهشی دیگر ناموفق بوده است.
عضو شورای شهر تهران افزود: دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی وظایف کلیدی برعهده دارد و ارزیابی تأثیرات اجتماعی طرح‌های شهری، سنجش میزان رضایتمندی شهروندان، سنجش پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی از جمله این وظایف است که بر اساس دستورالعمل‌ها باید این دفتر ابلاغ کند.
زهرا شمس احسان تأکید کرد: مشکلات جدی را با حذف این ساختار شاهد خواهیم بود، زیرا سنجش نظرات شهروندان توسط مرکز مطالعات نشان داده که خروجی مناسبی حاصل نشده است و با توجه به اهمیت و حساسیت بالای موضوعات فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد شهرداری از حذف و ادغام این ساختار جلوگیری کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.