کدام داروی گیاهی برای ورم معده مناسب است ؟

بیتوته پنج شنبه 31 خرداد 1403 - 14:11

کدام داروی گیاهی برای ورم معده مناسب است ؟



برای ورم معده چه داروی گیاهی خوبه

کدام داروی گیاهی برای ورم معده مناسب است ؟

 

ورم معده که به آن گاستریت هم می‌گویند، التهاب و سوزش پوشش داخلی معده است. این عارضه می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله عفونت باکتریایی، مصرف داروهای خاص، سوء مصرف الکل و استرس باشد. ورم معده حاد ناگهانی و شدید است، در حالی که ورم معده مزمن به مرور زمان و به آرامی ایجاد می‌شود.

 

راه های درمان خانگی طبیعی برای ورم معده :

ورم معده یا گاستریت وضعیتی است که در آن پوشش داخلی معده قرمز و متورم می شود.

 

8 درمان طبیعی و خانگی برای ورم معده عبارتند از:

پروبیوتیک ها : پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند که ممکن است با از بین بردن باکتری های مضر سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشند. حرکات روده را منظم می کند و پیشرفت باکتری هلیکوباکتر پیلوری را که عامل اصلی این بیماری است، متوقف می کند. ماست یک محصول غذایی رایج پروبیوتیک است.

 

دانه های گل خراطین : دانه های گل ادویه ضد اسید طبیعی هستند و برای درمان ورم معده موثر هستند. آنها غشای مخاطی معده را از اسیدیته و اسیدیته زیاد تسکین می دهند. حالت تهوع، سوء هاضمه و نفخ نیز درمان می شود.

 

زنجبیل : زنجبیل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضدالتهابی خود، ورم معده را به طور موثر درمان می کند. التهاب را کاهش می دهد، عفونت ها را درمان می کند و گاز معده، درد معده و حالت تهوع را کاهش می دهد.

 

داروی گیاهی ورم معده

زنجبیل مناسب ترین داروی گیاهی برای ورم معده می باشد.

 

بابونه : چای بابونه در درمان ورم معده معجزه می کند. حاوی چندین روغن ضروری است که برای سیستم گوارش شما مفید است. همچنین دیواره های روده را تسکین می دهد و درد را تسکین می دهد. التهاب معده نیز کاهش می یابد.

 

نعناع فلفلی : این گیاه دارویی به دلیل خواص ضد التهابی، ضد اسپاسم و ضد باکتری خود برای درمان ورم معده نیز موثر است. خواص تسکین دهنده آن التهاب را کاهش می دهد و همچنین به سوزش سر دل، سوء هاضمه و حالت تهوع کمک می کند.

 

داروی گیاهی برای ورم معده و اثنی عشر

نعنا فلفلی دمنوش ورم معده برای درمان قطعی ورم معده و روده

 

توت فرنگی : توت فرنگی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ترکیبات فنولی که دارد در درمان ورم معده نیز مفید است. آنها به جلوگیری از شروع التهاب مخاط معده کمک می کنند.

 

ریحان : ریحان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی خود به درمان گاستریت حاد کمک می کند. اینها به کاهش التهاب و عفونت کمک می کنند. درد معده، استفراغ و حالت تهوع نیز کاهش یابد.

 

دانه‌های رازیانه : دانه‌های رازیانه به تسکین دستگاه گوارش و آرامش عضلات دستگاه گوارش کمک می‌کنند. این بخش مهمی از درمان گاستریت است. این دانه ها دارای خواص ضد اسپاسم، ضد التهاب و معده هستند و در تسکین علائمی مانند سوء هاضمه، گاز روده، سوزش سر دل و استفراغ مفید هستند.

 

برای ورم معده چی خوبه

رازیانه یک دارو گیاهی ورم معده است.

 

شیرین بیان : این داروی آیورودا برای ورم معده حاوی خواص ضد التهابی و تسکین دهنده است که به کاهش التهاب کمک می کند. علائمی مانند سوزش سر دل و سوء هاضمه نیز درمان می شوند. پوشش داخلی معده از عفونت محافظت می شود و در نتیجه خطر ابتلا به زخم را کاهش می دهد.

 

آب سیب زمینی خام : آب سیب زمینی خام به دلیل خواص ضد اسیدی و درمانی که دارد، یک درمان مهم برای ورم معده محسوب می شود. خواص قلیایی سیب زمینی به کاهش گرفتگی، نفخ و سایر علائم رایج این بیماری کمک می کند.

 

روغن‌های ضروری : اگرچه شواهد پزشکی قوی وجود ندارد، برخی از روغن‌های ضروری ممکن است به خلاص شدن از شر ورم معده کمک کنند. روغن هایی مانند وربینای لیمو و روغن علف لیمو تاثیر باکتری هلیکوباکتر پیلوری را کاهش می دهند. جدای از این، روغن هایی مانند زنجبیل ، نعناع و میخک به بهبود هضم کمک می کنند. این روغن ها نباید بلعیده شوند و باید به صورت خارجی نیز با رقیق شدن با روغن های حامل مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن جوجوبا و غیره استفاده شوند. 

 

برای ورم معده چی خوبه گیاهی

بهترین دمنوش برای ورم معده

 

سرکه سیب : سرکه سیب تولید اسید اضافی در شکم را کاهش می دهد و ثبات را باز می گرداند. حتی ممکن است باکتری هایی را که به مخاط معده آسیب می رسانند از بین ببرد. افزودن کمی عسل به سرکه ممکن است پوشش آسیب دیده معده را تسکین دهد.

 

سیر : سیر به دلیل خواص ضد قارچی و ضد میکروبی خود شناخته شده است. ممکن است با هدف قرار دادن هلیکوباکتر پیلوری و کاهش تشکیل گاز در معده به مدیریت ورم معده کمک کند.

 

آب نارگیل : گفته می شود که آب و شیر نارگیل دارای پتانسیل ضد عفونی کننده هستند که ممکن است به کشتن باکتری ها کمک کند. همچنین ممکن است به تقویت سیستم ایمنی و بهبود روند بهبودی کمک کند.

 

درمان سریع ورم معده

دارو برای ورم معده

 

کلم بروکلی : کلم بروکلی یک سبزی مفید است. این یکی از بهترین درمان های خانگی برای مدیریت ورم معده است زیرا حتی در غذاهای روزانه نیز استفاده می شود. بسیاری از مواد مغذی ضروری را می دهد که می تواند به کاهش علائم ورم معده کمک کند.

 

آلوئه ورا : دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است ورم معده را کاهش داده و آرام کند.

 

پاپایا : پاپایا دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. حتی دارای پاپائین است، آنزیمی که به هضم پروتئین های غذایی کمک می کند و تشکیل گاز در معده را کاهش می دهد.

 

رژیم غذایی ضد التهابی : مصرف غذاهایی که دارای خواص ضد التهابی هستند و می توانند به تسکین علائم ورم معده کمک کنند عبارتند از:

 

– میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از ویتامین K هستند.

– غلات کامل (برنج قهوه ای، جو دوسر و نان سبوس دار)

– لوبیا

– آجیل

– ماهی (سالمون، ساردین و تن)

– ادویه هایی مانند زردچوبه

 

داروهای گیاهی برای ورم معده

دمنوش ورم معده

 

ورم معده چیست ؟

در ورم معده، پوشش داخلی ملتهب می شود و شروع به تولید اسید، آنزیم و مخاط کمتری می کند.

 

ورم معده وضعیتی است که در آن پوشش داخلی معده به دلایل مختلف قرمز و متورم می شود (التهاب). پوشش معده اسید و آنزیم هایی می سازد که به تجزیه غذا به مواد مغذی کمک می کنند. پوشش همچنین با ترشح مخاط از خود در برابر آسیب اسیدی محافظت می کند.

 

در ورم معده، پوشش داخلی ملتهب می شود و شروع به تولید اسید، آنزیم و مخاط کمتری می کند.

ورم معده یک بیماری شایع با طیف وسیعی از علل است.

برای اکثر افراد، ورم معده ممکن است جدی نباشد و در صورت درمان به سرعت بهبود می یابد.

با این حال، ورم معده در صورت عدم درمان ممکن است سال ها ادامه یابد. 

 

علائم ورم معده :

• درد در قسمت فوقانی شکم

• حالت تهوع و استفراغ

• از دست دادن اشتها

• نفخ و سوء هاضمه

• احساس سیری زودهنگام

• مدفوع سیاه یا خونی

 

چه داروی گیاهی برای ورم معده خوب است

درمان سنتی ورم معده

 

علل ورم معده چیست؟

9 علت ورم معده عبارتند از:

عفونت باکتریایی : هلیکوباکتر پیلوری یا هلیکوباکتر پیلوری نوعی باکتری است که در پوشش مخاطی معده زندگی می کند. بدون درمان، عفونت می تواند منجر به زخم و سرطان معده شود.

 

رفلاکس صفرا : این جریان برگشتی از شیره های گوارشی به نام صفرا از مجرای صفراوی به معده است (به کبد و کیسه صفرا متصل می شود).

 

• استفاده بیش از حد از کوکائین یا الکل.

• سیگار کشیدن.

• مصرف منظم غذاهای تند نیز ممکن است مخاط معده را تحریک کند.

• مصرف منظم داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی ( NSAIDs ) مانند آسپرین، ایبوپروفن یا سایر مسکن ها

 

• رویدادهای استرس زا (مانند یک آسیب بد یا بیماری بحرانی، بلع عمدی یا تصادفی سموم، یا جراحی بزرگ)

 

• یک واکنش خودایمنی - زمانی است که سیستم ایمنی به اشتباه به سلول ها و بافت های خود (در این مورد، پوشش معده) حمله می کند.

 

• کم خونی خطرناک : این نوعی از کم خونی است که زمانی اتفاق می افتد که معده نمی تواند ویتامین B-12 را جذب کند و می تواند پوشش معده را تحریک کند.

 

درمان ورم معده در خانه

بهترین داروی گیاهی برای ورم معده

 

ورم معده چگونه درمان می شود ؟

هدف از درمان ورم معده کاهش میزان اسید معده برای تسکین علائم است و به پوشش معده اجازه می دهد تا بهبود یابد و با هر علت زمینه ای مقابله کند.

 

• آنتی اسیدها : این داروهای بدون نسخه، اسید معده را خنثی می کنند که می تواند درد را سریع تسکین دهد.

 

• مسدود کننده های هیستامین 2 (H2) : این داروها تولید اسید را کاهش می دهند و اجازه می دهند پوشش معده بهبود یابد.

 

• مهارکننده های پمپ پروتون ( PPIs ) : این داروها حتی به طور موثرتری نسبت به مسدودکننده های H2 (مانند امپرازول ) تولید اسید را کاهش می دهند.

 

• اگر ورم معده ناشی از کم خونی خطرناک باشد ممکن است تزریق ویتامین B12 داده شود.

 

• برای ورم معده ناشی از عفونت هلیکوباکتر پیلوری، پزشک رژیمی شامل چندین آنتی بیوتیک به همراه یک داروی مسدودکننده اسید (که برای سوزش سر دل استفاده می شود ) تجویز می کند.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد:

• اگر درد شدید شکم دارید.

• اگر خون استفراغ می‌کنید یا در مدفوعتان خون مشاهده می‌کنید.

• اگر دچار کم‌خونی هستید.

• اگر وزن بدون دلیل کم می‌کنید.

• اگر مشکل بلع دارید.

• اگر علائم ورم معده بعد از چند روز با درمان‌های خانگی از بین نرفت.

 

پیشگیری از ورم معده:

• از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های محرک خودداری کنید.

• به طور مرتب و منظم غذا بخورید.

• آهسته غذا بخورید و خوب غذا را بجوید.

• استرس خود را کنترل کنید.

• سیگار نکشید.

 

در صورت مصرف NSAIDs، با پزشک خود در مورد راه‌های کاهش خطر ورم معده صحبت کنید.

 

گردآوری : بخش سلامت بیتوته

 

منبع خبر "بیتوته" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.