ممنوعیت سوزاندن بقایای گیاهی اراضی کشاورزی بعد از برداشت محصول

خبرگزاری مهر یکشنبه 03 تیر 1403 - 14:15
همدان-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان از ممنوع بودن سوزاندن علف‌های هرز و بقایایی گیاهی اراضی کشاورزی بعد از برداشت محصول در این شهرستان خبر داد.

سجاد محمد اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: هرساله شاهد این هستیم که کشاورزان بعد از برداشت محصولات خود اقدام به سوزاندن علف‌های هرز باغات خود می‌کنند که این اقدام طبق قانون ممنوع و باید با متخلفین برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، ماده ۲ و۲۲ جلوگیری از آلودگی هوا، ماده ۴۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۲۰ هوای پاک از مضرات سوزاندن باغات بعد از برداشت محصول به صراحت نام برده است افزود: این سوزاندن مضراتی را در بر دارد که می‌توان به بیماری‌های تنفسی، آلودگی زیست محیطی، سرایت آتش سوزی به مزارع برداشت نشده، جنگل‌ها، مراتع، ساختمان و تأسیسات در حاشیه مزارع وجود دارند نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان در پایان با اینکه این عمل باعث کاهش حاصلخیزی خاک، کاهش و از بین رفتن جانوران مفید خاک می‌شود افزود: باعث افزایش فرسایش آبی و بادی، کاهش آب پذیری آب و خاک و افزایش ریز گردها خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.