آغاز فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام همدان

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 12 تیر 1403 - 11:45
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از آغاز فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سبک و سنگین روستایی و عشایری سطح استان خبر داد.

دکتر امیرحسین نقی پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای این طرح در مدت زمان ۶۰ روز کاری با اولویت کانون‌های بیماری، مناطق پر تراکم و پرتردد با پیش بینی واکسیناسیون ۷۲ هزار رأس دام سنگین و حدود دو میلیون رأس دام سبک از نهم تیر ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه رعایت مقررات بهداشتی- قرنطینه‌ای نقش بسزایی در پیشگیری از بیماریهای دامی و طیور دارد، خاطرنشان کرد: اجرای بهینه این طرح نیازمند به همکاری دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی است که در این طرح ۹۵ در صد جمعیت دام سنگین و ۹۰ در صد جمعیت دام سبک استان در بخش روستایی و عشایری تحت پوشش واکسیناسیون به صورت رایگان قرار خواهد گرفت.

نقی‌پور تصریح کرد: دامداران در صورت مشاهده هر گونه بیماری مشکوک با شماره‌گیری سامانه سراسری ۱۵۱۲ مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان یا اداره دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.