افزایش ۱۶ درصدی خرید تضمینی گندم در استان قزوین

خبرگزاری ایسنا شنبه 16 تیر 1403 - 12:08
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین از افزایش ۱۶ درصدی خرید تضمینی گندم در این استان خبر داد.

حسن جلیلوند با بیان اینکه سال گذشته تا همین مدت ۱۲۸ هزار و ۳۰۰ تن گندم از کشاورزان قزوینی خریداری شده بود، اظهار کرد: تا کنون خرید تضمینی این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت گندم در استان قزوین ۲۰۰ هزار محصول به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر خرید کیفی محصول گندم در استان تأکید کرد و گفت: امسال در خرید محصول گندم به ۲۱ مرکز خرید بخش خصوصی و تعاونی در استان تأکید شده است که گندم با کیفیت خریداری کنند و در اختیار کارخانجات قرار دهند.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، وی بیان کرد: قیمت خرید گندم از کشاورزان برای هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال ذکر شده که هزینه آن نیز به کشاورزان تحویل خواهد شد.

جلیلوند در پایان اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۴۷ هزار و ۱۹۴ هکتار گندم آبی و ۱۱۱ هزار و ۶۷۳ هکتار گندم دیم در استان قزوین کشت شده که بیشترین سطح زیر کشت گندم آبی مربوط به شهرستان آبیک با ۱۴ هزار و ۸۵۰ هکتار و گندم دیم در شهرستان آوج با ۴۸ هزار و ۶۱۰ هکتار است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.