رگبارهای تابستانی در راه فارس/ مراقب بارش‌های مونسون باشید

خبرگزاری ایسنا شنبه 16 تیر 1403 - 13:12
مدیرکل هواشناسی فارس از صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد و گفت: بارش‌های رگباری تابستانی از امروز در استان آغاز می‌شود.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر گفت: بارش رگبارهای تابستانی به صورت کاملاً نقطه‌ای از امروز، ۱۶ تیرماه تا روز دوشنبه، ۱۸ تیرماه در استان فارس در برخی نقاط خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیشتر این بارش‌ها از بعدازظهر آغاز می‌شوند، افزود: این بارش‌ها در برخی از مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی استان انجام خواهد شد.

حقیقت اظهار کرد: بارش‌های تابستانی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود که فردا هم می‌تواند در برخی از نقاط غربی به شکل نقطه‌ای رگبار داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی فارس در پاسخ به اینکه آیا این بارش‌ها همان مونسون تابستانی است یا خیر گفت: این هم شکلی از مونسون است اما خیلی فراگیر است البته از هم‌استانی‌ها درخواست داریم طی این سه روز موارد ایمنی را رعایت کرده و از اتراق در بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی یادآور شد: بارش‌های تابستانی به صورت نقطه‌ای است و نمی‌توان حساب کرد که چقدر بارش دارد و شرایط چگونه است اما در هر صورت باید موارد ایمنی را رعایت کرد.

حقیقت در بخش پایانی سخنان خود گرم‌ترین نقاط استان در روز گذشته را نقاط لامرد، افزر قیر، جویم، دژگاه دهرم و کورده خنج با دمای بیش از ۴۷ درجه اعلام کرد و گفت: دشت نمدان هم با ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.