قسام: هزاران رزمنده جدید به مقاومت پیوستند/ شمار تلفات جنگ غزه می‌تواند به ۱۸۶ هزار نفر برسد

رکنا دوشنبه 18 تیر 1403 - 11:11
رکنا سیاسی : سخنگوی گردان های قسام شاخه نظامی حماس تأکید کرد: توانمندی‌های انسانی قسام در وضعیت بسیار خوبی است و ما توانستیم هزاران رزمنده جدید را جذب و ساماندهی کنیم.
قسام: هزاران رزمنده جدید به مقاومت پیوستند/ شمار تلفات جنگ غزه می‌تواند به ۱۸۶ هزار نفر برسد

ابوعبیده سخنگوی گردانهای قسام گفت: مردم ما همچنان در معرض تجاوزگری و نسل‌کشی به‌خاطر چنگ‌زدن به سرزمینش قرار دارند.

وی افزود: همچنان در غزه بدون هرگونه کمک خارجی می‌جنگیم، و مردم ما همچنان مقاومت می‌کنند.

سخنگوی قسام خاطرنشان کرد: جنایات دشمن در پاک‌سازی نژادی و نسل‌کشی هدفمند در کرانه باختری، قدس و نوار غزه به اوج خود رسیده است.

وی اضافه کرد: جهان از طریق جنایات دشمن در غزه به دروغگویی سازمانهای بین‌المللی و ناتوانی قوانین حقوق‌بشری ادعایی پی برد.

سخنگوی قسام گفت: نبرد رفح که از دو ماه پیش ادامه دارد و آنچه در محله الشجاعیه و شمال نوار غزه و مرکز آن جریان دارد، بزرگترین دلیل بر توانمندی مقاومت ما و شکست دشمن است.

وی تأکید کرد: نظامیان دشمن هیچ جایی در غزه ندارند، کسانی که در منازل مردم مانند دزدها سنگر می‌گیرند و افسرانی که پشت زره‌پوش‌ها مخفی می‌شوند.

سخگوی قسام خاطرنشان کرد: تجاوز دشمن به رفح، تنها تکمیل ویرانی هدفمند و جنایات علیه غیرنظامیان بود، ولی ما نظامیان دشمن را به هلاکت رساندیم و ادوات نظامی آنها را منهدم کردیم.

شمار تلفات جنگ غزه می‌تواند به ۱۸۶ هزار نفر برسد

یک نشریه تخصصی پزشکی با بررسی پیامدهای ماه‌ها حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه هشدار داد شمار تلفات این جنگ می‌تواند به ۱۸۶ هزار نفر برسد.

نشریه لنسِت (The Lancet) در گزارشی جدید با در نظر گرفتن تعداد کشته شده‌های فعلی جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و  مرگ‌های غیرمستقیم مورد انتظار در آینده ارزیابی کرده است که شمار تلفات فلسطینیان ده‌ها برابر خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: در درگیری‌های اخیر، مرگ‌های غیرمستقیم بین سه تا ۱۵ برابر تعداد مرگ‌های مستقیم است. با به‌کارگیری یک تخمین محافظه‌کارانه مبنی بر چهار مرگ غیرمستقیم به ازای هر یک مرگ مستقیم در ۳۷ هزار و ۳۹۶ مرگ گزارش شده، تخمین این که تا ۱۸۶ هزار مرگ و میر یا حتی بیشتر می‌تواند به جنگ فعلی در غزه نسبت داده شود، غیر محتمل نیست.

وزارت بهداشت غزه شمار کشته‌ها را ۳۸ هزار و ۱۵۳ نفر اعلام و تصریح کرد از هفت اکتبر تاکنون ۸۷ هزار ۸۲۷ نفر در غزه مجروح شده‌اند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.