کمبود اکسیژن و گرسنگی بیماران و کودکان در بیمارستان‌های غزه

صدا و سیما جمعه 22 تیر 1403 - 21:32

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  کمبود شدید اکسیژن و گرسنگی در اخرین بیمارستان های فعال در غزه بیماران و کودکان مجروح را رنج و درد فراوانی مضاعفی مواجه کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربی؛ رحمه حمادی گزارشگر این شبکه اعلام کرد که بیمارستان‌های غزه با کمبود شدید اکسیژن مواجهند، بقا برای ادامه حیات و زنده ماندن یک نبرد روزمره برای بیماران در بیمارستان‌های غزه است و دسترسی به یک کپسول اکسیژن آرزوی بیماران و کارد درمان در بیشتر بیمارستان‌های نوار غزه است. با تاسف شدید باید گفت که پرستاران نمی‌خواهند اکسیژن تمام شود تا این همچنان نوزادان زنده بمانند، چرا که تمام شدن اکسیژن برای این نوزادان نارس به منزله امضای برگه شهادت آنان و صد‌ها بیمار دیگر است.  

 

 
 

 

آثار به جای مانده از جنایات رژیم صهیونیستی در تل الهوا در نوار غزه

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: تک تیراندازان ارتش اشغالگر پس از عقب نشینی به سمت غرب منطقه، درخانه ها و ساختمان های بلند در تل الهوا مستقرشدند.
پدافند غیر عامل اعلام کرد اجساد اعضای یک خانواده ای را پیدا کرده است که در داخل خانه هایشان در تل الهوا به طور کامل سوخته بودند.
بگفته پدافند غیر عامل نیروهای اشغالگر از رسیدن نیروهای پدافند غیرعامل به ساختمان‌هایی که با تمام اعضای خانواده‌در آتش سوخته بودند، جلوگیری کردند.
نیروهای اشغالگر زنان مسن خانواده الغلاینی را در تل الهوا قبل از آتش زدن خانه و رسیدن دفاع مدنی اعدام کردند.
 
 
 
دستکم ۱۵۰ هزار نفر در غزه دچار بیماری‌های پوستی شده اند
صفحه کاربری «الجزیره پلاس فرانسوی» در ایکس روز جمعه ضمن انتشار ویدیویی، اعلام کرد: 
در غزه علاوه بر گلوله باران‌های بی امان، دستکم ۱۵۰ هزار نفر به علت شرایط غیربهداشتی موجود، دچار بیماری‌های پوستی شده اند و کودکان بیشتر در معرض این بیماری‌ها هستند.
 
 

 

 اسرائیل تعداد بیشتری از فلسطینی‌ها را مجبورکرده است خانه‌ها خود را تخریب کنند‌
می‌دانم اسرائیل تنها خانه‌های فلسطینی‌ها را در غزه تخریب نمی‌کند. تخریب کردن خانه فلسطینی‌ها با استفاده از بلدوزور یک رویه دیرینه دولت اسرائیل در کرانه باختری اشغالی و شرق بیت المقدس است. در بیشتر مواقع اسرائیلی ها، فلسطینی‌ها را مجبور می‌کنند که خود، خانه هایشان را تخریب کنند.   
 
 

بر اساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر، مقامات اسرائیلی سیاست تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها را در کرانه باختری در پیش گرفته اند. آنها در مدت ۹ ماه، یا با استفاده از بلدوزور ۹۰۰ خانه فلسطینی‌ها را تخریب کرده اند و یا این که توقیف کرده اند. از این تعداد ۳۵۰ خانه به فلسطینی‌هایی تعلق داشته است که در آنها زندگی می‌کردند و در نتیجه اجرای این سیاست ها، بیش از ۲۰۰۰ فلسطینی بی خانمان شدند. اکثر آنها به ساخت خانه بدون مجوز محکوم شده بودند. سیاست‌های مقامات کرانه باختری عملا گرفتن مجوز را برای ساخت خانه غیرممکن کرده است. در یک سرکوبگری اسرائیل، نیرو‌های اسرائیلی تنها در مدت ۴ روز تعداد ۲۱ خانه فلسطینی‌ها را با استفاده از بلدوزور تخریب کردند.

 

حملات راکتی گردان های قسام به مواضع اشغالگران در محور "نتساریم"
به گزارش شبکه خبری قدس، گردان های قسام تصاویری از هدف قرار دادن نظامیان دشمن در محور "نتساریم" در جنوب نوار غزه با خمپاره و موشک های "رجوم" منتشر کرد.

 

 
 

 

 روزهای سخت ساکنان غزه در پی نبود غذا و روی آوردن به خوردن برگ های توت
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، ساکنان غزه اکنون روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارند به طوری که در سایه جنگ و نبود غذا،به خوردن برگ های درخت توت روی آوردند.
 
 
 
 
وقوع انفجار در شهرک صهیونیست نشین المطله
خبرگزاری سما از انفجار بزرگ و بلند شدن دود در جنوب شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی پس از به صدا درآمدن آژیر خطر خبر داد.
 
 
کمبود اکسیژن و گرسنگی بیماران و کودکان در بیمارستان های غزه
 
ویرانی کامل ۳۵درصد خانه های محله الشجاعیه
به گزارش  خبرگزاری شها، شهرداری غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی ۳۵ درصد از خانه ها را در محله الشجاعیه، شرق غزه، کاملا ویران کرده است.

 

 تصاویر اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی
کانال تلگرام خبرگزاری شهاب تصاویری از اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی با وجود کارشکنی های اشغالگران منتشر کرد.
 
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.