الحیه: ضیف سخنان نتانیاهو را می‌شنود و آن را به سخره می گیرد

صدا و سیما یکشنبه 24 تیر 1403 - 07:07
  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، خلیل الحیه نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: نتانیاهو امیدوار بود در سخنرانی ذلت‌بار خود، پیروزی جعلی را اعلام کند ولی ما تأکید می کنیم که ادعاهای رژیم اشغالگر و نتانیاهو (درباره ترور فرمانده گردان های قسام) نادرست است. ما به نتانیاهو می گوییم که محمد ضیف اکنون صدای تو را می شنود و سخنان دروغت را به سخره می گیرد.
 
وی ادامه داد: رژیم اشغالگر خواهان کشتار، ویرانی و هدف قرار دادن زنان و کودکان است. نتانیاهو می خواهد معادلات را بر هم زند و میانجی ها و تضمین کنندگان طرح پیشنهادی آتش بس را در تنگنا قرار دهد. او می خواهد بستر اجتماعی مقاومت را تحت فشار قرار دهد.
 
خلیل الحیه تصریح کرد: ما بر اساس اعتقاد و نه تحت فشار، از خود انعطاف‌پذیری نشان دادیم، ولی نتانیاهو خواهان توافق یا بازگشت اسیران نیست. احتمال همه گزینه ها وجود دارد و ما اجازه نخواهیم داد نتانیاهو به آنچه می خواهد برسد. ما در دام خواسته ها و برنامه های نتانیاهو نخواهیم لغزید.

این مقام ارشد حماس تأکید کرد: ما منتظریم تا میانجیگران پس از ارائه یک رویکرد روشن به ما پاسخ دهند. رفتار نتانیاهو رفتار یک فرد بحران زده است که به گوشه ای رانده شده است. نتانیاهو و کابینه اش باید واکنش خود را به واسطه‌ها اطلاع دهند نه ما. در صورت شکست توافق، نتانیاهو مسئول آن است و موضع ما در مذاکره قوی است.

الحیه خاطرنشان کرد: اگر نتانیاهو بخواهد، امکان دستیابی به توافق وجود دارد. نتانیاهو مدام معادلات را به هم می‌ریزد و در تمام مراحل خرابکاری می کند. نتانیاهو باید بداند که جبهه های دیگر جنگ به روی او باز است و او در آرامش نیست.

نائب رئیس جنبش حماس در پایان گفت: با وجود دردی که تحمل می کنیم، در وضعیت بهتری هستیم و در مسیر رسیدن به اهداف خود قرار داریم.گذرگاه رفح، فلسطینی-مصری است و ما آن را به گونه ای مدیریت می کنیم که به نفع مردم فلسطین باشد. نتانیاهو می خواهد مذاکرات را مختل کند و میانجیگران آنچه را که در روند مذاکرات اتفاق افتاده است، غیرقابل توجیه می دانند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.