سهم خود را از آب تالوار مطالبه خواهیم کرد

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 24 تیر 1403 - 14:38
فرماندار شهرستان بهار گفت: در رابطه با سهم شهرستان بهار از آب سد تالوار چندین جلسه برگزار شده و به طور قطع از همین امروز سهم خود را از آب سد تالوار مطالبه خواهیم کرد، چرا که باید سهم ما از آب تالوار محفوظ باشد.

مجتبی فیض‌اللهی یکشنبه ۲۴ تیرماه در شورای اداری شهرستان بهار، اظهار کرد: بنا به دلایل مختلف و استفاده ۴۰سال مداوم از چاه‌های آب شهرستان امروز حداقل منابع آبی را منطقه بهار از چاه‌های زیرزمینی بر اساس گزارش آبفا شهرستان با ۸۵ لیتر در ثانیه داراست‌ و باید در این رابطه سهم شهرستان را از سد تالوار مطالبه کنیم.

نماینده عالی دولت سیزدهم در شهرستان اضافه کرد: در حوزه مجتمع‌های آبرسانی در سال ۱۴۰۱ با مشکل عدیده‌ای مواجه بودیم که برای آبرسانی و مخازن و تعمیرات آن موفق به اخذ بودجه لازم شدیم.

وی با اشاره به خدمات ارزنده انجام شده در شهرستان بهار طی دولت سیزدهم، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتباری افزون بر ۳۵۵ میلیارد تومان برای شهرستان بهار جذب شده که از این میزان اعتبارات افزون بر ۸۰ میلیارد تومان با تخصیص ۵۰ میلیارد تومان معادل ۶۴ درصد از محل اعتبارات استانی بوده است.

فیض‌اللهی با تاکید بر همت و تلاش برای اخذ اعتبارات فرا استانی برای شهرستان و ارتقا اعتبارات شهرستان در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: به زودی کمیته برنامه ریزی برای پیش بینی ۸۱ میلیارد تومان بودجه برای ۱۴۰۳ شهرستان بهار برگزار می شود که به‌طور قطع تخصیص آن حدود ۵۵ میلیارد تومان خواهد بود که باید برای افزایش این اعتبار به فکر جذب اعتبارات دو چندان از محل‌های مختلف از جمله منابع ملی و سفر ریاست جمهوری باشیم و این امر نیاز به همت و تلاش و اتحاد پیگیری مسئولین شهرستان دارد.

وی با اشاره به جذب اعتباری افزون بر ۵۶ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه نوسازی مدارس شهرستان در طی سال گذشته، ادامه داد: در حوزه نوسازی مدارس تمام پروژه‌های نیمه تمام سطح شهرستان با کمک استاندار همدان و نماینده مردم شهرستان بهار در مجلس به اتمام رسید ضمن اینکه پروژه‌هایی نیز در این حوزه در دست اجرا داریم که می‌توان به پروژه ۱۲ کلاسه مهاجران، سالن اجتماعات مدرسه تهذیب، مدرسه شهید شیرینی، مدرسه راه‌انبار و کلنگ زنی مدرسه فاطمه زهرا اشاره کرد که این پروژه‌ها نیاز به جذب منابع خارج از استانی دارند.

فیض‌اللهی در رابطه با حوزه ورزش شهرستان نیز با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و بودجه ملی و منابع خارج از استانی برای شهرستان جذب شد، گفت: تمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی از جمله استخر بانوان، سالن ورزشی دستجرد، سالن باستانی‌کاران، سالن و زمین چمن مهاجران تعیین تکلیف شده و با انعقاد قرار داد در دست اجرا هستند، ضمن اینکه پروژه‌های ورزشی مختلف دیگری نیز در دستور کار داریم‌.

وی همچنین با اشاره به حوزه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی شهرستان بهار، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۰ هکتار به محدوده شهر بهار اضافه شد که از این میزان محدوده حدود ۱۷ هکتار آن برای نهضت ملی مسکن سند زده شده است و ۱۷ هکتار هم باید در شهر بهار برای نهضت ملی مسکن و جمعیت جوانی به کار گرفته شود ضمن اینکه هفت هکتار نیز به صورت مجزا در جنب بیمارستان باید برای نهضت ملی مسکن اختصاص داده شود. 

فیض‌اللهی اضافه کرد: ۵.۳ دهم هکتار نیز برای نهضت ملی مسکن شهر لالجین تفاهم نامه با مالکین و سایر اقدامات انجام شده و منتظریم به زودی زمین‌ها به متقاضیان واگذار شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ مورد از مجموعه‌ها و دستگاه‌های سطح شهرستان فاقد ساختمان اداری هستند، تصریح کرد: تملک زمین برای اداراتی که در سطح شهرستان فاقد ساختمان هستند را شناسایی کرده‌ایم و واگذاری زمین به این مجموعه‌ها و دستگاه‌های فاقد ساختمان در دستور کار قرار دارد.

فیض‌اللهی از واگذاری ۵۰۰۰ متر زمین به قوه قضائیه برای برای احداث ساختمان دادگستری این شهرستان خبر داد و گفت:تاکنون در حوزه راه ها برای شهرستان بهار با پیگیری های لازم اعتباری افزون بر ۱۲۵ میلیارد تومان جذب شده که پروژه های این حوزه یکی پس از دیگری ساماندهی و تعیین تکلیف شدند. 

وی یادآور شد: مسیر نهالستان، مسیر دانشگاه آزاد، کمربندی شرقی و غربی، مسیر شاوه، مسیر صالح آباد به حسن قشلاق از جمله راه‌هایی است که در این رابطه نیازمند بودجه ملی هستند که برای این امر توجه ویژه نماینده شهرستان به این موضوع از اهمیت ویژه ای برای ساماندهی مسیر این راه‌ها و محورهای سطح شهرستان دارد.

فیض‌اللهی همچنین اظهار کرد: از شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار درخواست دارن که طرح مطالعاتی مسیر کمربندی شرقی و غربی را انجام و ارائه دهند تا بودجه لازم را برای این پروژه پیگیری و اخذ کنیم.

 وی با بیان اینکه خوشبختانه در رابطه با پسماند کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی شهرستان دارای مشکل نیستیم، افزود: در حال حاضر پسماند کارخانه نشاسته قند، کشتارگاه دام، کارخانه اسیدسازی شهرستان ساماندهی شده و دیگر دارای مشکلی نیستند.

فیض‌اللهی در رابطه با واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان نیز گفت: در این رابطه هیچ موردی از واحد اقتصادی در شهرستان نداریم که به دلیل دارا بودن مشکل برای حل مشکل آن ورود پیدا نکرده باشیم و مشکل آن حل نشده باشد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.