اجرای ماده ۱۲ مانعی برای افزایش کرایه تاکسی‌های برقی

صدا و سیما دوشنبه 25 تیر 1403 - 12:42

اجرای ماده ۱۲ مانعی برای افزایش کرایه تاکسی های برقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: دولت می‌تواند از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، بخشی از هزینه خرید تاکسی برقی را به صورت یارانه به رانندگان بپردازد.

شادی مالکی افزود: درصورتی که دولت بخشی از هزینه‌های خرید تاکسی برقی را به صورت یارانه به رانندگان بپردازد، می‌توانیم درباره کرایه خودرو صحبت کنیم و مانع افزایش آن شویم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت:کرایه تاکسی‌های برقی شهر تهران ۳۰ درصد کمتر از نرخ مصوب در ماده ۱۷ مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تعیین و ابلاغ شده است.

شادی مالکی افزود: به دلیل اینکه تاکسی‌های برقی، خودروی با کیفیت بالا محسوب می‌شوند، طبق مصوبه شورای شهر تهران می‌توانند تا ۸۰ درصد افزایش نرخ کرایه داشته باشند در مقایسه با تاکسی‌هایی که سوخت فسیلی دارند، اما برای رفاه حال شهروندان، رانندگان تاکسی‌های برقی مجاز به افزایش حداکثر ۵۰ درصد نرخ کرایه هستند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسی‌های برقی به صورت گردشی در مناطق پرترافیک مانند فرودگاه‌ها، راه‌آهن و ترمینال‌ها فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: افزایش نرخ اعلام شده فقط مختص تاکسی‌های برقی است که به صورت گردشی ویژه در سطح شهر تردد می‌کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.