دوستداران ابا عبدالله سفیران محیط زیست شدند

صدا و سیما چهارشنبه 27 تیر 1403 - 12:11

دوستداران ابا عبدالله سفیران محیط زیست شدند

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره آسیب‌های زیست محیطی استفاده از ظروف پلاستیکی در ایام محرم گفت: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد ظروف در ایام محرم پلاستیکی است.

عبدوس در ادامه به تلاش‌های بی وقفه سازمان حفاظت از محیط زیست برای کاهش آسیب‌های استفاده از ظروف پلاستیکی برای محیط زیست در ایام محرم  اشاره کرد و گفت: پویش زائر اربعین سفیر محیط زیست با این هدف تشکیل شد و در قالب این پویش کلاس‌های آموزشی برای موکب داران و برپاکنندگان مراسم عزارداری امام حسین (ع) برگزار می‌شود و به متولیان برگزاری هیات‌های عزاداری ایام محرم آموزش داده می‌شود که تا حد امکان از ظروف چند بار مصرف که قابل شستشو است برای پذیرایی از عزاداران استفاده کنند.

وی گفت: خوشبختانه این پویش طی سال‌های اخیر بین دوستداران امام حسین (ع) گسترش و تسری یافته است بطوریکه ما شاهد بودیم برای اولین بار موکب بدون ظروف یکبار مصرف در شهر همدان راه اندازی شد.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست فرهنگ درباره تاثیر پذیری مردم عراق از مردم ایران در استفاده از ظروف پلاستیکی گفت:در سال‌های گذشته مردم عراق که علاقمند به پذیرایی زوار امام حسین (ع) هستند تمایلی برای استفاده از ظروف پلاستیکی نداشتند و بیشتر از ظروف قابل شستشو استفاده می‌کردند ولی متاسفانه  به دلیل اینکه ایرانی‌های بیشتر از ظروف یکیبار مصرف استفاده می‌کردند برای اینکه میزبان خوبی برای مردم ایران باشند به استفاده از ظروف یکبار مصرف روی آوردند و پذیرایی‌های خود را شبیه موکب‌های ایرانی برپا می‌کنند.

دوستداران ابا عبدالله سفیران محیط زیست شدند
عبدوس نکته مهم در استفاده از ظروف یکبار مصرف را بازگرداندن این ظروف به چرخه بازیافت عنوان کرد و گفت: پویش زائر اربعین، سفیر محیط زیست تلاش دارد تا با آموزش و فرهنگ سازی  طرح بازگرداندن ظروف یکبار مصرف به چرخه بازیافت را بین زائران و عزاداران سالار شهیدان اجرایی کند.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست موکب داران ایرانی وعراقی را ملزم به استقرار یک مسئول محیط زیستی در موکب  برای اجرایی کردن طرح بازگشت ظروف یکبار مصرف به چرخه بازیافت  کرده است و هر موکب موظف به قرار دادن ظروف یکبار مصرف در مخازن خاصی است که برای این مهم در نظر گرفته شده استو موکب داران هم  موظف هستند این  با پر شدن این مخازن آنرا به چرخه بازیافت هدایت کنند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.