قول علی اف برای استقلال مستعمره‌های فرانسه

صدا و سیما یکشنبه 31 تیر 1403 - 05:52

 قول علی اف برای استقلال مستعمره‌های فرانسه

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، علی اف فرانسه را به مداخله در امور این کشور به خاطر تماس هایش با ارمنستان متهم می‌کند که در ۳۰ سال گذشته دو جنگ علیه آن به راه انداخته که مربوط به اختلافات بر سر منطقه قره باغ کوهستانی است.

 الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، قول داد که به سرزمین‌های تحت حاکمیت فرانسه کمک کند تا استقلال خود را تضمین کنند. این تازه‌ترین مورد از مجموعه حوادثی است که جمهوری آذربایجان را در مقابل پاریس بر سر درگیری‌های طولانی مدت در منطقه قفقاز قرار میدهد.

علی اف فرانسه را به مداخله در امور این کشور به خاطر تماس هایش با ارمنستان متهم می‌کند که در ۳۰ سال گذشته دو جنگ علیه آن به راه انداخته که مربوط به اختلافات بر سر منطقه قره باغ کوهستانی است.

در ماه‌های اخیر، مقامات آذربایجان بر منطقه کالدونیای جدید فرانسه در اقیانوس آرام جنوبی متمرکز شده‌اند، که هفته‌ها به دلیل اعتراضات فعالان بومی کاناک به اصلاحات انتخاباتی مناقشه‌آمیز، درگیر هرج و مرج بوده است.

علی اف آخرین اظهارات خود را در یک انجمن رسانه‌ای چند روز قبل از افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس و درست پس از برگزاری کنگره‌ای در باکو که گروه‌های طرفدار استقلال کالدونیای جدید و دیگر مناطق فرانسه را گرد هم می‌آورد، بیان کرد.

علی اف با اشاره به مناطقی که هنوز در معرض استعمار هستند، گفت: ما تا زمانی که آزاد نشوید از شما حمایت خواهیم کرد.

او گفت: برخی از کشور‌ها هنوز از این مسئله رنج می‌برند. جزایر کومور، مایوت هنوز تحت حاکمیت استعماری هستند. وظیفه ماست که به این کشور‌ها کمک کنیم از استعمار خلاصی یابند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.