اجرای ۳۰ پروژه ابنیه فنی و پل در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 31 تیر 1403 - 09:46
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای ۳۰ پروژه ابنیه فنی و پل در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

اسداله جلال زاده، امروز ۳۱ تیر به رسانه ها گفت: پروژه‌های تعریض ابنیه فنی محورها، تعمیرات اساسی پل ها، تعمیرات پل‌های آسیب دیده از سیل در سطح استان و تبدیل آبنما به پل در محورهای مختلف براساس اعتبار ابلاغی از جمله مهم‌ترین پروژه‌های فعال این حوزه است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: هم اکنون  ۱۰ هزار و ۵۰۸ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان وجود دارد. 

وی از رفع ۲ نقطه پرحادثه استانی از ابتدای سال خبرداد و گفت: همچنین در این مدت ۶ دستگاه آبنما تبدیل به پل شده و تعمیرات ۵ دستگاه پل انجام شده است. 

جلال زاده افزود: یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی و تنقیه پل‌ها در مسیرهای مختلف استان بخصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است که از ابتدای سال اجرا شده است. 

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات و فعالیت‌های تعمیرات اساسی و بهسازی پل‌ها افزود: احداث و مرمت رادیه و برید پل ها، احداث و مرمت دیوارهای هدایت آب، مقاوم سازی فونداسیون پل‌ها و تعمیر و مرمت پایه‌های پل‌ها و مرمت و تعویض دال پل ها، احداث و مرمت قرنیز و حفاظ پل ها، تنظیم بستر رودخانه و ورودی و خروجی پل ها، احداث و مرمت دیوارسیون‌ها و تنقیه و لایروبی پل‌ها و نظایر آن است. 

جلال زاده افزود: بازدیدها و بازرسی‌های فنی مستمر از وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، واقع در جاده‌های اصلی و فرعی برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آنها و بررسی پل‌ها برای عبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی، از جمله مسائل مهمی است که بصورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.