برزیل، ترکیب جوانی ‌و تجربه؛/ پاریس ٢٠٢۴: هیچ وقت این تیم را دست کم‌ نگیرید

ورزش سه دوشنبه 01 مرداد 1403 - 14:13
تیم ملی والیبال برزیل یکی از مدعیان همیشگی رقابت‌های المپیک است.

به گزارش "ورزش سه"، برزیلی ها یکی از موفق ترین تیم های والیبال هستند. آنها بارها در رویدادهای بزرگ جهان مدال کسب کرده اند و از دستاوردهای آنها می توان به 6 مدال المپیک اشاره کرد. اگرچه در سال های اخیر بارها از پشت صحنه شنیده شده که این برزیل دیگر آن برزیل سابق نیست، اما هنوز این پتانسیل برای آنها وجود دارد و همه باید در پیش بینی‌هایشان برای قهرمانی المپیک این تیم را در نظر بگیرند.

آیا جوان ترین تیم برناردو رزنده می تواند شگفتی دیگری رقم بزند؟ برزیلی ها سال ها تلاش کردند تا به اولین موفقیت خود دست یابند و با زحمت فراوان تجربه کسب کردند و فصل به فصل بالاتر و بالاتر رفتند. اولین نشانه‌های قدرت برزیل در حدود سال 1980 مشاهده شد که برناردو رزنده سرمربی فعلی این تیم در آن حضور داشت، پس از آن سال به سال پیشرفت برزیل آنقدر زیاد شد تا اینکه در سال ۱۹۹۲ قهرمان المپیک شدند و در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ نیز این قهرمانی را تکرار کردند.

اما با این حال چند سالی است که برزیل تیمی  ثابت را به مسابقات می فرستد و تقریبا خبری از استعداد های جوان در این تیم نیست و لیست تیم ملی این کشور برای المپیک کسی را شگفت زده نکرد.

در تیم برناردو رزنده هم بازیکنان با تجربه و با موفقیت‌های فراوانی حضور دارند که شاید بازی های امسال برایشان خداحافظی با تیم ملی باشد و هم بازیکنان کمی جوان تر، اما فوق العاده با استعداد، همچنین سه بازیکن از سیزده بازیکن برزیلی ها برای دومین طلای خود می جنگند. که شامل برنو رزنده، ریکاردو لوکارلی و لوکاس ساتکمپ می‌شوند.

جانشین رزنده فرناندو کرلینگ خواهد بود که در جریان مصدومیت جزئی کاپیتان تیم بدون اینکه سطح تیمش را پایین بیاورد به درستی جایگزین او شد. در پست سرعتی زن نیز شاهد حضور ایساک سانتوس و فلاویو گوالبرتو خواهیم بود که به ترتیب دومین و  اولین مسابقات خود در المپیک را انجام خواهند داد. به غیر از لوکارلی در پست قدرتی زن آدریانو، یواندی لئال هیدالگو و لوکاس برگمن نیز حضور دارند. آنها همچنین هتریکه هونوراتو را به عنوان یار ذخیره به پاریس خواهند برد.

این ترکیب توسط برادران سوزا تکمیل می شود، دارلان و آلان که در پست قطر پاسور بازی می کنند و همچنین لیبروی باتجربه، تالس هوس، که فصل گذشته قلب هواداران لهستانی را در پلاس لیگا به دست آورد. باید دید برزیلی ها در المپیک با این ترکیب چه نتیجه خواهند گرفت.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.