بین هیات بدمینتون کرمانشاه و عراق تعامل ایجاد شود

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 01 مرداد 1403 - 19:11
دبیر فدراسیون بدمینتون به فرصت همجواری کرمانشاه با عراق برای توسعه رشته بدمینتون در این استان اشاره کرد و گفت: بدمینتون کرمانشاه می‌تواند با میزبانی از اردوی تیم ملی عراق تعامل خود را با این کشور آغاز کند.

فرشاد نصرتی، امروز (اول مرداد) در مجمع سالیانه هیات بدمینتون استان کرمانشاه، بااشاره به پیشینه بدمینتون کرمانشاه، اظهارکرد: هیات بدمینتون کرمانشاه یکی از هیاتهای موفق و قدیمی کشور است که در سالهای اخیر عملکرد خوبی داشته است. 

وی افزود: طبق آمایش سرزمینی ورزش که طی ماه‌های گذشته در کشور اجرایی شده، کرمانشاه یکی از ۱۰ استان کشور است که رشته بدمینتون باید در آن با قدرت به کار خود ادامه دهد. 

دبیر فدراسیون بدمینتون تصریح کرد: علیرغم اینکه بدمینتون کرمانشاه در هر دو بخش آقایان و بانوان دارای پیشینه خوبی است، اما متاسفانه در بخش بانوان تا حدودی عقب باقی مانده که معتقدم برگزاری رقابتهای لیگی می‌تواند به رشد و ارتقاء این بخش کمک کند. 

وی با بیان اینکه بدمینتون کرمانشاه می‌تواند بازیکنان بیشتری در تیم ملی داشته باشد، عنوان کرد: از اواخر مرداد تا بهمن ماه برنامه‌های متعددی را برای تیم ملی تدارک دیده‌ایم که از جمله آن می‌توان به مسابقات بین المللی جام خزر، بین المللی ترکیه، داخل سالن تایلند و بین المللی فجر اشاره کرد که کرمانشاه می‌تواند نمایندگانی را در این مسابقات داشته باشد. 

نصرتی به ظرفیت همجواری کرمانشاه با کشور عراق اشاره کرد و گفت: مسابقات بین المللی جام خزر سوم تا هفتم مهر ماه در ساری برگزار می‌شود و ما از تیم ملی عراق دعوت کرده‌ایم که چهار بازیکن را می‌تواند به این مسابقات اعزام کند و شرکت آنها در مسابقات به صورت رایگان خواهد بود. 

وی افزود: معتقدم با تعامل هیات بدمینتون استان کرمانشاه و عراق، این بازیکنان پیش از شروع مسابقات جام خزر می‌توانند اردویی چند روزه را در کرمانشاه داشته باشند. 

وی در ادامه بر لزوم پای کار آمدن اسپانسرها برای حضور یک تیم از کرمانشاه در لیگ برتر بدمینتون تاکید کرد و گفت: امیدواریم سال آینده دوباره شاهد حضور یک تیم از کرمانشاه در لیگ برتر بدمینتون باشیم. 

علی حیاتی برای المپیک ۲۰۲۸ آماده می‌شود 

آرش بیدل رئیس هیات بدمینتون استان کرمانشاه نیز در گزارشی بااشاره به عملکرد سال گذشته این هیات، اظهارکرد: یکی از مهمترین اتفاقات سال گذشته در بدمینتون کرمانشاه، اعزام علی حیاتی به عنوان تنها بدمینتون باز کشورمان در بخش آقایان به بازی‌های آسیایی هانگژو بود. 

وی افزود: پس از بازی‌های آسیایی علی حیاتی تا حدودی از بدمینتون فاصله گرفت، اما حالا دوباره تمرینات خود را شروع کرده و باتوجه به توانایی‌ها و انگیزه‌های زیادی که دارد، امیدواریم در المپیک بعدی حضور داشته باشد. 

رئیس هیات بدمینتون استان کرمانشاه در ادامه میزبانی شش دوره مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری یازده دوره مسابقات قهرمانی استان، اعزام ۲۰ تیم به مسابقات قهرمانی کشور، کسب هشت عنوان توسط ورزشکاران استان در مسابقات کشوری و دعوت از هشت ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم‌های ملی را از دیگر فعالیت‌های مهم هیات بدمینتون استان در سال گذشته نام برد. 

وی در ادامه به برنامه ریزی‌های انجام شده برای بدمینتون کرمانشاه در سالجاری نیز اشاره کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۳ تعداد قابل توجهی برنامه برای بدمینتون استان در نظر گرفته شده که اجرای آنها حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای هیات بار مالی به همراه خواهد داشت. 

بیدل عنوان کرد: میزبانی سه دوره مسابقات قهرمانی کشور، میزبانی دو دوره اردوی تیم‌های ملی، میزبانی اردوهای استعدادیابی در بخش دختران و پسران انتخابی تیم ملی، برگزاری هشت دوره مسابقات استانی، برگزاری دو دوره داوری و اعزام ورزشکاران استان به مسابقات قهرمانی کشور از جمله این برنامه‌ها است. 

وی در ادامه از برنامه ریزی برای تقویت بدمینتون استان در بخش بانوان خبرداد و گفت: تمام دعوتی‌های استان به اردوهای تیم‌های ملی در سال گذشته از بخش آقایان بود، لذا در تلاشیم تا کار بیشتری روی بخش بانوان انجام شود و در این بخش نیز تقویت شویم. 

رئیس هیات بدمینتون کرمانشاه در ادامه این هیات را از جمله هیات‌های کاملا بی حاشیه، اما مظلوم استان خواند و گفت: متاسفانه سالنی که در اختیار هیات است، فرسوده و زیرساخت‌های آن ایرادات زیادی دارد که امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان ضمن رفع این مشکلات، یک سالن اختصاصی دیگر را برای رشد و توسعه این رشته در اختیار هیات قرار دهد. 

در این مجمع با رای ۱۵ عضو این مجمع، احمد محجوبی فر به عنوان خزانه دار و سیروس چراغی، مهرداد مردانیان و مریم همتی به عنوان اعضای هیات رئیسه هیات بدمینتون استان انتخاب شدند. 

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.