دستکم ۷۰ شهید در حمله به خان یونس

صدا و سیما دوشنبه 01 مرداد 1403 - 22:02

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از شبکه الاقصی، منابع پزشکی اعلام کردند: در پی ادامه بمباران مناطق مختلف شرق خانیونس توسط رژیم صهیونیستی تعداد شهدا به ۷۰ نفر افزایش یافت.

 

 

 

 

شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۶۳ نفر رسید
دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین تأکید کرد، پس از شهادت حیدر ابراهیم المصدر خبرنگار شهید، شمار شهدای خبرنگاراز زمان آغاز جنگ نسل‌کشی در نوار غزه به ۱۶۳ خبرنگار زن و مرد رسیده است.
به نوشته پایگاه فلسطین آنلاین، دفتر رسانه‌ای دولت افزود، شهید المصدر، پژوهشگر و متخصص در امور رسانه‌ای بود.
یک پهپاد رژیم صهیونیستی امروز یک چادر را که در کنار چادر کانال فلسطین در داخل حیاط بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه قرار داشت، بمباران کرد.
منابع خبری از شهادت دو خبرنگار و مجروح شدن تعدادی دیگر از خبرنگاران بر اثر بمباران چادری در حیاط بیمارستان شهدای الاقصی خبر دادند. بر اساس داده‌ها و آمار‌های کمیته حمایت از خبرنگارانی که در زمینه بررسی گزارش‌های مربوط به شهادت، مجروح شدن و ناپدید شدن خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها کار می‌کنند، این جنگ به «خونبارترین جنگ برای خبرنگاران از زمان آغاز کار کمیته در سال ۱۹۹۲» بوده است.»  


شایان ذکر است که مرکز بین‌المللی خبرنگاران در ماه فوریه اعلام کرد، جنگ غزه شاهد «بالاترین میزان خشونت علیه خبرنگاران در ۳۰ سال گذشته» بوده و از مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل خواسته است «کشتار خبرنگاران را متوقف و درباره حوادث کشتار آنها به دست نیروهایش تحقیق کند.»

 

حمله حزب الله به پایگاه رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
به گزارش سما، حزب الله لبنان پایگاه الزاعوره ارتش رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی سوریه هدف قرار داد.

 

اردن: حمله به کاروان کمک های سازمان ملل برای غزه لکه ننگی بر پیشانی نظام بین المللی است
وزیر امور خارجه اردن گفت، هدف قرار دادن کاروان کمک‌های سازمان ملل متحد که به سمت غزه در حرکت بود، "لکه ننگی بر پیشانی نظام بین المللی است".
به نوشته پایگاه آناتولی، ایمن صفدی این مطلب را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد.
صفدی نوشت: «این یک جنایت جنگی است، باید از آنروا و همه آژانس‌های انسانی دیگر و از کارکنان آنها از در برابر نظامیان اشغالگر اسرائیل و جنایت‌های جنگی حفاظت کنیم.»
وی افزود: "غزه نه تنها به قبرستان کودکان، بلکه به قبرستان قوانین بین المللی تبدیل شده است".
وی در پایان گفت: "این لکه ننگی بر پیشانی همه نظام بین الملل است. "
دستکم ۵۴ شهید در حمله امروز به خان یونس
پیش از این، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، اعلام کرد: «نیرو‌های اسرائیلی روز یکشنبه به سوی کاروان سازمان ملل که عازم شهر غزه بود، شدیدا تیراندازی کردند.»
کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خودروی متعلق به آژانس در حالی که در مقابل یک مرکز ایست بازرسی نظامی اسرائیلی در مرکز نوار غزه منتظر بود، هدف ۵ گلوله قرار گرفت.

 

چهار عملیات گردان‌های قسام در روز ۲۹۰ نبرد طوفان الاقصی
به گزارش خبرگزاری شهاب، گردان‌های قسام در عملیاتی مشترک با همراهی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره در هم کوبید.  

در عملیاتی دیگر نیز مجاهدان قسام از فاصله صفر با گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی در داخل ساختمانی در محله الفرقان در منطقه تل السلطان در غرب رفح درگیر شدند که در این عملیات همه نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.
قسام همچنین اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها قسمتی از یک تونل را در محله تل السلطان در غرب رفح زمانی که نیروهای یگان مهندسی دشمن در حال پمپاژ گاز به داخل آن به منظور منفجر کردن آن بودند، منفجر کردند که در نتیجه انفجاری معکوس اتفاق افتاد و نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.  
مجاهدان گردان‌های قسام یک تانک مرکاوا ۴ را هم در محله الفرقان در منطقه تل السلطان در رفح با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵، بمب "العمل الفدائی" و بمب شواظ هدف قرار دادند.
 
 
 
عملیات " حرمیش " توسط مبارزان قسام
به گزارش سما ، گردان های قسام در طولکرم تصاویری از عملیات " حرمیش " را منتشر کرد. در این عملیات چهار نظامی صهیونیست پس از منفجر شدن بمبی با کنترل از راه دور، زخمی شدند.
 
 
شکار خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح
به گزارش الاقصی، مبارزان فلسطینی خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در محورهای نفوذ در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.
 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.