(ویدئو) هر آنچه درباره مسابقه «گل یا پوچ» مهران مدیری باید بدانید

فرارو دوشنبه 01 مرداد 1403 - 23:07
مسابقه گل یا پوچ که از فیلیمو پخش می‌شود یک بازی گروهی است که در قسمت‌های مختلف تیم‌های متفاوت در قالب رقابت‌های نفس‌گیر و مدل حذفی به مصاف هم می‌روند.

«مسابقه گل یا پوچ خوشبختانه یک مسابقه کپی از برنامه‌های خارجی نیست چرا که بازی گل یا پوچ یک بازی اصیل ایرانی است.» این‌ها حرف‌های مهران مدیری است که در جدیدترین برنامه خود به سراغ مسابقه گل یا پوچ رفته است تا به قول خودش یک بازی اصیل ایرانی که در جمع‌های خانوادگی بازی می‌شود را تبدیل به یک شوی تلویزیونی کند. از این رو شاید بتوان این مسابقه را از منظر اجرا در مقابل مسابقه‌های دیگر نمایش خانگی بدیع و تازه دانست.

شیوه بازی گل یا پوچ فیلیمو

به گزارش فیلیمو، مسابقه گل یا پوچ که از فیلیمو پخش می‌شود یک بازی گروهی است که در قسمت‌های مختلف تیم‌های متفاوت در قالب رقابت‌های نفس‌گیر و مدل حذفی به مصاف هم می‌روند. در هر دوره بازی گل یا پوچ دو تیم ۳ نفره روبروی هم قرار می‌گیرند و بازی گل یا پوچ را با قوانین مخصوص این مسابقه تصویری انجام می‌دهند.

قوانین بازی هم ساده و راحت است. هر بار که گل دست یک تیم باشد تیم مقابل باید با سه «خالی بازی» گل را حدس بزند. اگر گل را حدس بزند می‌تواند بازی کند و اگر حدس نزند یک امتیاز به تیمی داده می‌شود که گل را حفظ کرده است. اما اگر تیم مقابل که می‌خواهد حدس بزند یک ضرب گل را بگیرد و هیچ دستی را پوچ نکند ۲ امتیاز می‌گیرد.

بد نیست بدانید دکور مسابقه گل یا پوچ برگرفته از قهوه‌خانه‌های قدیمی با نقاشی‌های قهوه خانه‌ای است که فضای ایرانی و جالبی را به مسابقه داده است.

زمان پخش مسابقه گل یا پوچ مهران مدیری

مسابقه جذاب و کاملا ایرانی گل یا پوچ با اجرای مهران مدیری از یکشنبه ۷ مرداد پخش می‌شود. پس از این به بعد یکشنبه‌ها ساعت ۸ صبح منتظر این گیم شو باشید.

عوامل و سازندگان مسابقه گل یا پوچ

گل یا پوچ به کارگردانی نیک یوسفی و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده، جدیدترین برنامه اختصاصی فیلیموست. از عوامل اصلی این سریال‌می‌توان به مجری طرح: محمد اسدزاده، مدیر هنری: فرید ناظرفصیحی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، تدوین: نرگس صمیمی، کارگردان تلویزیونی: محمدرضا درخشان، طراح صحنه و دکور: سهیل دانش اشراقی، مدیر تولید: حسن صفری، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: پوپک مظفری، موسیقی: بهنام راد و طراح لباس: گلاره دربندی اشاره کرد.

شرکت کنندگان مسابقه

مسابقه گل یا پوچ یک مسابقه مردمی است که از میان افرادی انتخاب شدند که از طریق فراخوان مهارت خود را به سازندگان مسابقه نشان دادند. البته در فصل اول خبری از حضور خانم‌ها نیست، چون هیچ خانومی در این مسابقه تقاضای شرکت نکرده است. اما احتمال حضور تیم‌هایی از خانم‌ها در فصل‌های بعد وجود دارد.

کارت‌های بازی گل یا پوچ چیست؟

در هر دست بازی علاوه بر اینکه هر گروه اجازه دارد سه بار دستور خالی بازی بدهد می‌تواند از یک کارت هم استفاده کند. کارت‌هایی حاوی برخی دستور‌ها که به تیم حدس زننده کمک می‌کند تا راحت‌تر گل را پیدا کند.

کارت سنگ مفت گنجشک مفت

این کارت به تیم حدس زننده کمک می‌کند که اگر یکبار اشتباه کند و گل را درست حدس نزند یک دست دیگر را که به آن مشکوک است باز کند.

کارت گوی بزرگ

این کارت به تیم حدس زننده کمک می‌کند تا به تیم مقابل دستور دهد تا به جای بازی با گوی معمولی با گوی بزرگتر بازی کند. در واقع بازی با گوی بزرگتر سخت‌تر می‌شود و گل زودتر لو می‌رود.

کارت گوی صدا دار

کارت گوی صدا دار یکی از هیجان‌انگیزترین کارت‌های بازی است. چون به تیم حدس زننده کمک می‌کند تا گل را از تیم مقابل راحت‌تر پس بگیرد چرا که تیم مقابل مجبور از با گویی بازی کند که با هر حرکت صدا می‌دهد!

پوستر رسمی مسابقه گل یا پوچ فیلیمو

(ویدئو) مسابقه گل یا پوچ؛ معرفی شیوه بازی

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.