افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تهران

صدا و سیما سه شنبه 02 مرداد 1403 - 20:29

افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، همزمان با دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران برای سال جاری تصویب شد و این نرخ ۴۵ درصد افزایش یافت. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هنگام بررسی این لایحه گفت: براساس این لایحه مبلغی که پیش بینی می‌شود در آیتم‌های ورودی دانش آموز، پیمایش به صورت بخش بندی شده و هر پنج کیلومتر در نظر گرفته شده است. 

سید جعفر تشکری هاشمی افزود:با توجه به اینکه کرایه ورودی ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان و به ازای هر کیلومتر چهار هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده و دانش آموزان مدارس ابتدایی به مراقبت بیشتری نیاز دارند، مبالغ جانبی افزایش یافته است. 

این عضو شورا گفت: برای خودرو‌های برقی تا سقف ۸۰ درصد به شرط خدمات ویژه، نرخ افزایش خواهد یافت و در صورت نداشتن خدمات ویژه، تا ۵۰ درصد قابل افزایش خواهد بود و در خودرو‌های سواری حداکثر پنج نفر در نظر گرفته شده است.

جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه برای مینی بوس‌ها ۵۰ درصد افزایش پیش بینی شده است، افزود: ۱۰۰ درصد هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی را شهرداری تهران پرداخت می‌کند و والدین وجهی بابت سرویس مدارس پرداخت نخواهند کرد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۴۵ درصد افزایش برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است، گفت: اجازه داده شده در مسیر‌های پرترافیک ۲۵ درصد افزایش دیگر نیز اعمال شود. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران هم با بیان اینکه ۱۲۰ شرکت اعلام آمادگی کرده و ۲۲ هزار دانش آموز برای سرویس ثبت نام کرده اند، گفت: در لایحه نرخ کرایه ۱۵ درصد ضریب برای شیب مسیر پیش بینی شده بود و ۲۵ درصد افزایش برای ساعات اوج ترافیک نیز باید در نظر گرفته شود. 

شادی مالکی افزود:ساعات اوج ترافیک و شیب مسیر در سامانه سپند ثبت خواهد شد و مشکلی وجود ندارد. 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی گفت:در مرداد مرحله آزمایشی سامانه آنلاین آغاز به کار خواهد کرد و با توجه به اینکه در مصوبه نرخ کرایه، ۱۵ درصد ضریب شیب را داریم تقاضا می‌کنیم در نرخ سرویس مدارس نیز لحاظ شود. 

شادی مالکی افزود: حداکثر رقم نرخ سرویس مدارس در بررسی‌ها به ۱۹ میلیون تومان رسید و اگر ضرایب اضافه نشود در مهرماه با مشکل آمادگی رانندگان تاکسی مواجه خواهیم شد.

افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تهران

اصلاحیه مصوبه «بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر» هم در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق این اصلاحیه، حفاری عرضی تونلی بهای خدمات روکش معبر صفر خواهد بود و بهای خدمات برای انشعابات خانگی مطابق خدمات املاک مسکونی محاسبه خواهد شد. 

جعفر تشکری هاشمی افزود: بابت ترمیم روکش معبر مبلغی در بافت فرسوده دریافت نخواهد شد.

این عضو شورا گفت:اگر به علت اهمال کاری پیمانکاران خسارتی به معابر شهری، فضای سبز یا تأسیسات وارد شود شهرداری باید هزینه‌ها را با اعمال ۱۵ درصد از دستگاه مقصر دریافت کند. 

تشکری هاشمی افزود: همچنین احداث شبکه هوایی فیبر نوری برای شرکت‌های خدمات رسان ممنوع است و باید به صورت زیر سطحی فیبر نوری احداث شود تا مشکلی برای تأسیسات شهری ایجاد نشود.

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا در ادامه به نبود معاون فنی و عمرانی شهرداری در صحن شورا هنگام تصویب این لایحه اعتراض کرد و گفت: اگر می‌خواهیم دغدغه‌ها دنبال شود ناظر بر رفتار متقابل شهرداری است، یک سال از یک تذکر می‌گذرد و شهرداری یا پاسخ نمی‌دهد و یا پاسخ درستی نمی‌دهد، خواهش من این است که رئیس شورا به این موضوع توجه کند. 

افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تهران

اعضای شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا با ۱۰ رأی مخالف یک فوریت لایحه احداث آرامستان‌های جدید تهران را رد کردند. 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا هنگام بررسی این لایحه گفت: ۲۰ سال از موضوع آرامستان‌ها عقب هستیم و تا پایان امسال فرصت و ظرفیت داریم و هر روز ۴۰ نفر از اموات روی زمین خواهند ماند اگر آرامستان جدید احداث نشود. 

محمدجواد تاجیک افزود: چند نقطه در شهر برای احداث آرامستان جدید انتخاب شده و سعی شده تا پراکندگی در سطح شهر لحاظ شود که احداث آرامستان توجیه پذیر باشد و درخواست ما این بود که به این اقدام سرعت داده شود. وی گفت: ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قبر برای ۵۰ سال آینده نیاز داریم.

در ادامه خزانه دار شورای اسلامی به عنوان مخالف یک فوریت این لایحه گفت: ۲۰ سال است که برای این موضوع چاره اندیشی شده؛ اما در این دوره اتفاق خوبی افتاد. 

حبیب کاشانی افزود:در گذشته زمین هم خریداری شد، اما به نتیجه نرسید و رقم هنگفتی برای شهرداری رقم خورد تذکر بنده این است که نباید با عجله در این زمینه عمل کرد و تقاضای ما این است که لایحه از فوریت خارج شود، زیرا این شاخک دلالان را تیز خواهد کرد که زمین را گران‌تر به شهرداری بفروشند. 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران هم با رد هرگونه ارقام ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی قبر در بهشت زهرا گفت: به هیچ عنوان این ارقام وجود ندارد، زیرا قیمت قبر در شورا تصویب و اجرا می‌شود و همانطور که گفته شد قیمت قبر در شهر تهران پایین‌تر از استان‌های پرجمعیت در کشور است.

افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تهران

همزمان با دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ تصویب شد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران هنگام بررسی این گزارش خواستار تشکیل پرونده قضائی برای بیمارستان شریعتی تهران شد. 

قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز گفت: آتش نشانان تلاش خوبی داشتند و خوشبختانه آتش سوزی در بیمارستان شریعتی بدون اینکه خسارتی وارد شود، مهار شد.

افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تهران

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران هم در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا گفت: خدماتی هر ساله در دوره‌های سیاسی مختلف ارائه می‌شده و میلیون‌ها زائر اربعین در عراق حضور پیدا کردند. احمد علوی افزود: همه باید کمک کنیم اربعین امسال نیز به بهترین شکل برگزار شود.

افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تهران
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا پیشنهاد داد:شرایطی فراهم شود تا محصلان پس از آغاز سال تحصیلی از طرح‌های شهری بازدید کنند، زیرا این طرح‌ها ارزش علمی بالایی دارند. محمد آقامیری در ادامه گفت: کارگروه فرونشست در این دوره با حضور ۷۸ نفر از اساتید، کارگروه تاب آوری در برابر زلزله با حضور ۴۸ نفر از اساتید و کارگروه مهندسی ارزش در دوره ششم مدیریت شهری تشکیل شده که گزارش اقدامات آن ارائه خواهد شد.
افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تهران

در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین برخی اعضای شورا برهمدلی تاکید کردند. نایب رئیس شورا گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری، نمایندگان شورا باید همدل و هم‌افزا باشند. پرویز سروری افزود:عمل به بیانات مقام معظم رهبری باعث هم‌افزایی فراگیر خواهد شد.

افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تهران
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: شورای شهر تهران پیام درگیری و اختلاف را به شهروندان تهرانی منتقل نخواهد کرد. مهدی عباسی افزود: اطمینان دارم که شورا در فضایی آرام و چارچوب قانون می‌تواند خدمات را در مسیر امیدبخشی پیش برد و اصلاحات اساسی و ریشه‌ای انجام دادن منافاتی با فضای آرام شورا ندارد.

افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تهران
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: به گفته مقام معظم رهبری، اختلاف بین شهردار و اعضا به نفع مردم نیست. علیرضا نادعلی افزود: باید اختلافات را کنار بگذاریم و محور اصلی را در نظر بگیریم تا کار‌ها به نتیجه برسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.